Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Coax kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ZiggyLippens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-07 15:53
Mijn vraag
Hoi ik zou graag verbinding met kabel willen hebben want draadloos is nu voor niet aan te zien ik ben aan het twijfeleln om mijn coax kabel uit te trekken maar deze ligt van beneden tot boven in me kamer (andere kant van huis) ik ben bang dat de kabel blijft vastzitten of er een deel blijft zitten ook is dit een lange afstand, ik zou anders een coax adapter kopen maar dit komt op 120 euro dus hebben jullie ideeen hoe ik dit zou aanpakken? En als ik een coax adapter doe wzlke internet kabels zou ik erbij kopen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Internet kabel
pricewatch: Hirschmann Multimedia over coax (MOKA 32)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Al gekeken kabel zou beste zijn en goedkoper maar weet niet als ik kabel kan trekken

[ Voor 23% gewijzigd door ZiggyLippens op 06-09-2016 12:53 ]

Alle reacties

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het gaat hier wel om het aansluiten van een TV? Kan je eens een situatieschets maken van je woning?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• ZiggyLippens
Nee het is voor internet voor mijn gamepc en laat ons zeggen dat je de garage heb met modem daar en aan de andere lant van het huis maar dan boven is mijn kamer

• ZiggyLippens
Outerspace schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:52:
Het gaat hier wel om het aansluiten van een TV? Kan je eens een situatieschets maken van je woning?
Nee het is voor internet voor mijn gamepc en laat ons zeggen dat je de garage heb met modem daar en aan de andere lant van het huis maar dan boven is mijn kamer

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Controleer eerst een of de kabel los zit, voorzichtig trekken aan de ene kant en kijken of de andere kant beweegt. Als dit het geval is dan is kabel trekken simpel zo niet moxa gebruiken of installateur laten komen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Outerspace

Outerspace

Dus het gaat om een UTP kabel en niet om een COAX kabel. Goed dat we dat in ieder geval duidelijk hebben. Normaliter zou je dmv de loze leidingen in je huis met een kabelveer de boel kunnen aantrekken.
Mocht de oplossing van Frogmen te duur worden, dan zou je kunnen kijken of je met WiFi AP's de boel kan vlottrekken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• ZiggyLippens
Frogmen schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:02:
Controleer eerst een of de kabel los zit, voorzichtig trekken aan de ene kant en kijken of de andere kant beweegt. Als dit het geval is dan is kabel trekken simpel zo niet moxa gebruiken of installateur laten komen.
Dus als het los zit hoe is de beste mannier om de kabel te vervangen met een internetkabrl?

• ZiggyLippens
Outerspace schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:15:
Dus het gaat om een UTP kabel en niet om een COAX kabel. Goed dat we dat in ieder geval duidelijk hebben. Normaliter zou je dmv de loze leidingen in je huis met een kabelveer de boel kunnen aantrekken.
Mocht de oplossing van Frogmen te duur worden, dan zou je kunnen kijken of je met WiFi AP's de boel kan vlottrekken.
. Ik heb nu een coax kabbel liggen en wil een internetkabrl wifi is niet mogelijk door slechte verbinding

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 08:15

amx

Maak voor jezelf een afweging of je het ervoor over hebt. Veel meer is er niet over te zeggen.

MoCa is niet goedkoop maar wel stabiel en snel.

Bedraad zal nog stabieler en sneller zijn, maar niet makkelijk om aan te leggen. Kom je er zelf niet uit met draden doorvoeren, kun je het laten doen. kun je altijd een offerte van opvragen. Mocht je niet de eigenaar zijn, overleg wel eerst wat je mag doen natuurlijk.

• ZiggyLippens
ik heb net deze 2x besteld pricewatch: Hirschmann Multimedia over coax (MOKA 32) zijn deze goed?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:33
Prima dingen, krijg je een rotsvaste verbinding mee.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ZiggyLippens schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:46:
[...]

Dus als het los zit hoe is de beste mannier om de kabel te vervangen met een internetkabrl?
Ethernet kabel eraan knopen en erdoor trekken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Outerspace schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:15:
Toch knap dat jij dat zomaar op afstand zó durft te stellen :)

Ik zal hier eens een keer een "Token Ring" netwerk op gaan bouwen (10MBit Half Duplex, COAX met terminators) en dezelfde vraag als dat TS hier stelt nog eens gaan stellen :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

DukeBox

loves wheat smoothies

wimmel_1 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:59:
Ik zal hier eens een keer een "Token Ring" netwerk op gaan bouwen (10MBit Half Duplex, COAX met terminators)...
Token ring was 4 Mbit/s of 16 Mbit/s. Al is er later ook 100 Mbit/s en (onbetaalbaar) Gigabit Token Ring geweest.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DukeBox schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:05:
[...]

Token ring was 4 Mbit/s of 16 Mbit/s. Al is er later ook 100 Mbit/s en (onbetaalbaar) Gigabit Token Ring geweest.
Ik had misschien beter ±10Mbit/s kunnen tikken, maar... Ik had (tevens) gehoopt dat 't zo al duidelijk was O-)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]

Ik zal hier eens een keer een "Token Ring" netwerk op gaan bouwen (10MBit Half Duplex, COAX met terminators) en dezelfde vraag als dat TS hier stelt nog eens gaan stellen :9
:? token ring werkt heulemal niet met coax. ook bestaat het fenomeen half of full duplex helemaal niet
hooguit dat je met een inner en outer ring werkt of niet

Iperf

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fish schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:19:
[...]

:? token ring werkt heulemal niet met coax. ook bestaat het fenomeen half of full duplex helemaal niet
hooguit dat je met een inner en outer ring werkt of niet
Hoe wil jij onderstaande noemen als je dat met BNC connectoren aan elkaar knoopt?

Afbeeldingslocatie: http://www.webopedia.com/FIG/RING.gif

Gaan we hier dadelijk ook nog te horen krijgen dat het IPX/SPX nooit bestaan heeft als protocol?

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 06-09-2016 23:37 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wimmel_1 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:24:
[...]

Hoe wil jij onderstaande noemen als je dat met BNC connectoren aan elkaar knoopt?

[afbeelding]
Prutswerk, aangezien deze standaard zijn

Afbeeldingslocatie: https://common.ziffdavisinternet.com/encyclopedia_images/PLGTYPE1.GIF

Iperf

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Waarschijnlijk verward met 10Base 2 ...

Wikipedia: 10BASE2

Meh ...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fish schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:30:
[...]

Prutswerk, aangezien deze standaard zijn

[afbeelding]
Helaas was het ooit de "harde" realiteit... En daar had je maar mee te leven >:)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

En het werkte ook prima, weinig last van interferentie ...

Meh ...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wimmel_1 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:24:
[...]

Gaan we hier dadelijk ook nog te horen krijgen dat IPX/SPX nooit bestaan heeft als protocol?
Dat zeg ik niet maar jij gooit allemaal dingen door elkaar. nou ga je maar met oude protocollen gooien. lekker non argument.

jij gooit het medium en technische infrastructuur van . 2 verschillende netwerkstandaarden bij elkaar en gaat daarmee een argument aan. vind ik wel leuk om tegen in te gaan hoor.

Iperf

• Outerspace

Outerspace

[...]

I stand corrected :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fish schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:40:
[...]

Dat zeg ik niet maar jij gooit allemaal dingen door elkaar. nou ga je maar met oude protocollen gooien. lekker non argument.

jij gooit het medium en technische infrastructuur van . 2 verschillende netwerkstandaarden bij elkaar en gaat daarmee een argument aan. vind ik wel leuk om tegen in te gaan hoor.
Heb 't WiKi artikeltje even bekeken en 't was 10Base2 materiaal waar ik op doelde (mea culpa).

Voor mij was 't eind jaren '80, begin '90 dat ik voor 't eerst met die spullen in aanraking kwam.... En begin 2000 dat ik een "oud" Novell netwerk mocht overzetten naar TCP/IP :+

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wimmel_1 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:48:
[...]

Heb 't WiKi artikeltje even bekeken en 't was 10Base2 materiaal waar ik op doelde (mea culpa).

Voor mij was 't eind jaren '80, begin '90 dat ik voor 't eerst met die spullen in aanraking kwam.... En begin 2000 dat ik een "oud" Novell netwerk mocht overzetten naar TCP/IP :+
Geen probleem jongen. zoals ik al zei, ik ga hem wel aan de discussie. :P

Iperf

Pagina: 1