Hey people,
Een maatje van mij wil een PC bouwen en vroeg aan mij of ik hem kon helpen. Geen probleem natuurlijk. Ik ben dan ook met onderstaand lijstje op de proppen gekomen. Nu weet ik wel wat van computers, maar ben ik absoluut geen expert.
Mijn vraag is of jullie nog feedback hebben op de gekozen componenten. :-)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1080p gaming, huis/tuin en keuken surfen en wat office werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €750,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor gaat de voorkeur toch wel uit naar Intel. Qua videokaart maakt dit niet echt uit. Price/performance is erg belangrijk voor elk component.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek. :-)
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het fijn vinden om feedback te krijgen over de gekozen componenten. Waar kan er bijv. bespaard worden zonder performance te verliezen. Daarnaast heb ik nog een aantal specifieke vragen.
1. Hoeveel beter is de Samsung 850 EVO dan de Crucial BX200?
2. De 450w zou in principe genoeg moeten zijn, maar ik vraag me af om het loont om bijvoorbeeld een 550w te nemen? Ik heb het gevoel dat de marge nu wel erg klein is.
Alvast bedankt!
Een maatje van mij wil een PC bouwen en vroeg aan mij of ik hem kon helpen. Geen probleem natuurlijk. Ik ben dan ook met onderstaand lijstje op de proppen gekomen. Nu weet ik wel wat van computers, maar ben ik absoluut geen expert.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1080p gaming, huis/tuin en keuken surfen en wat office werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €750,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor gaat de voorkeur toch wel uit naar Intel. Qua videokaart maakt dit niet echt uit. Price/performance is erg belangrijk voor elk component.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek. :-)
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het fijn vinden om feedback te krijgen over de gekozen componenten. Waar kan er bijv. bespaard worden zonder performance te verliezen. Daarnaast heb ik nog een aantal specifieke vragen.
1. Hoeveel beter is de Samsung 850 EVO dan de Crucial BX200?
2. De 450w zou in principe genoeg moeten zijn, maar ik vraag me af om het loont om bijvoorbeeld een 550w te nemen? Ik heb het gevoel dat de marge nu wel erg klein is.
Alvast bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 181,95 | € 181,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 84,49 | € 84,49 |
| 1 | Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G | € 248,- | € 248,- |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 42,29 | € 42,29 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 91,40 | € 91,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 743,03 | |
[ Voor 4% gewijzigd door Ferrax op 06-09-2016 12:21 ]