Reserveringssoftware voor bezetting van vergaderzaal

Pagina: 1
Acties:
  • 2.756 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-05 15:59
Beste alle,

Ik ben op zoek naar een ''reserveringssoftware voor bezetting van vergaderzalen'' etc.
Bij ons op de zaak komt het echt regelmatig voor dat er mensen alsnog binnenkomen vallen tijdens een lopende vergadering en dat vinden veel mensen storend.

Nu willen we het zo maken dat er een soort led-board buiten naast de deur of op de deur staat wat verbonden is met onze AD-Exchange waar we onze vergaderingen inboeken. Zodat wanneer er een vergadering is deze getoond wordt op dat bordje naast de deur dat er een vergadering is en de mensen dus niet zomaar binnenkomen vallen omdat ze niet weten dat het gereserveerd is.

Topdesk producten hebben we uitgefaseerd dus komen ook niet meer in aanmerking daarvoor.

Ik kom alleen op 1 site wat er in de buurt komt maar wil extra functies.

De site waar ik op kom is: Reflex RoomManager (http://www.reflex-online.com/vergaderzalen-reserveren/ ) alleen daar is het zo dat je het dus waarschijnlijk niet gekoppeld krijg met zo'n led-board.

Beste antwoord (via theduke1989 op 07-09-2016 15:21)

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb hier Evoko als toepassing draaien. Walldisplay groen is beschikbaar, rood is bezet.
Reserveren van ruimtes via Outlook of direct op de walldisplay.

Werkt prima.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 14:39
Een heel simpel 'bezet/vrij' bordje is niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Uhm al bekeken maar dat vinden we voor nu nog geen oplossing.

Maar willen dus een koppeling tussen de AD en het bordje wat dan aangeeft is bezet... is dat te realiseren??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Glas in de deur om naar binnen te kunnen kijken? Kan je voor het binnentreden heel eenvoudig zien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 18:20

Dido

heforshe

ExploitSolo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:58:
Een heel simpel 'bezet/vrij' bordje is niet voldoende?
Ik vermoed dat daarmee het probleem is dat mensen vergeten het bordje op vrij te schuiven na de vergadering.

Dat leidt ertoe dat bezet net zo goed leeg kan betekenen, en dat mensen het bordje dus gaan negeren.

Hier op de zaak hebben ze een geniale uitvinding daarvoor, overigens. Er zit een Raam in de vergaderzalen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:25
theduke1989 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:59:
Uhm al bekeken maar dat vinden we voor nu nog geen oplossing.

Maar willen dus een koppeling tussen de AD en het bordje wat dan aangeeft is bezet... is dat te realiseren??
huh? Zo'n bordje is toch veel eenvoudiger dan een ingewikkelde gekoppelde oplossing? Dit klinkt zowieso meer als een opvoedprobleem dan een reserveringsprobleem...

Of zelfs een hele simpele afspraak: deur open = vergaderzaal vrij, deur dicht = vergaderzaal bezet...

[ Voor 10% gewijzigd door anboni op 06-09-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Overigens begrijp ik dat mensen binnenvallen om te kijken of ze de ruimte ad-hoc kunnen gebruiken.

Dan lost reserveringssoftware niets op, want degenen die nu binnenvallen zijn degenen die te besodemieterd zijn om de ruimte vooraf te reserveren.
anboni schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:01:
Of zelfs een hele simpele afspraak: deur open = vergaderzaal vrij, deur dicht = vergaderzaal bezet...
Hele landen waar dat zelfs uitstekend werkt voor toiletten. Maar misschien is niet iedereen handig genoeg om dat systeem te snappen :P

[ Voor 41% gewijzigd door Dido op 06-09-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
het is vaker voorgekomen dat ze alsnog naar binnen gaan.

En willen daarom dus wanneer deze in de aD-EXCHANGE staat het dus automatisch naar dat bordje gaat. misschien wat beweegt etc....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:11
theduke1989 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:04:

En willen daarom dus wanneer deze in de aD-EXCHANGE staat het dus automatisch naar dat bordje gaat. misschien wat beweegt etc....
Over bewegen gesproken: bewegingsmelder met een lampje aan de buitenkant van de zaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Een dichte deur negeren ze, maar een bordje naast de deur niet?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Ik heb hier Evoko als toepassing draaien. Walldisplay groen is beschikbaar, rood is bezet.

Werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:27
Weet niet of dit gekoppeld kan worden aan AD, maar kijk eens naar Facilitor

Maar dan nog is het een groot probleem dat kamers gereserveerd zijn terwijl er niemand in zit, omdat de vergadering niet door gaat en de boeking van de vergaderruimte niet geannuleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Willianv schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:10:

Werkt prima.
daar keek ik nu ook http://www.evoko.se/products/evoko-room-manager/ alleen is dit ook via ad(wifi) beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-05 19:17
Je kan dit zelf maken met een raspberry pi en een powershell script welke je exchange info uitleest. Als je helemaal handig bent doe je het met een arduino.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

https://www.crestron.com/...ing-management-automation

Geen aandelen, maar dit systeem draait bij ons op kantoor: reservering via Outlook Calender.
Via het paneeltje naast de deur kan je zien of en tot wanneer de ruimte gereserveerd is en door wie (wel even afspraken maken over agenda vulling). Als er niemand de kamer in komt val de reservering na 1/2 uur weg.

Via paneeltje ook adhoc te reserveren indien er geen reserveringen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:18
En wat als iemand ad-hoc de kamer gebruikt en iemand anders wil deze ook ad-hoc gebruiken? dan staat het bordje op vrij (want niet gereserveerd) terwijl de kamer toch vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Evoko producten komen wel in de buurt van zo'n systeem zijn er nog meer van dat soort systemen. RPI is geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Teddy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:14:
En wat als iemand ad-hoc de kamer gebruikt en iemand anders wil deze ook ad-hoc gebruiken? dan staat het bordje op vrij (want niet gereserveerd) terwijl de kamer toch vol zit.
Nee als je 'm adhoc gebruikt kan je per 1/2 uur reserveren via het paneeltje en staat het dan ook zo in de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het is eerder gezegd... het issue is niet de vergaderzalen, of het feit dat ze al dan niet geboekt zijn.
Het issue is dat er dus mensen zijn die (schijnbaar) niet in staat zijn om een gesloten deur te begrijpen, of een analoog bordje op de deur, of... of...
Ik denk niet dat Janssen die als de sodemieter zijn privé-telefoontje moet aannemen, en daarvoor de dichstbijzijnde vergaderzaal in wil schieten zich iets gaat aantrekken van iedere variant op "Bezet" die hij in het verleden ook al niet zag omdat hij zo snel mogelijk afzondering nodig heeft.

Tenzij je gewoon stroom op de deurklink mag zetten, of de deur mag laten afsluiten zodat bovengenoemde Janssen met zijn neus tegen die deur aanloopt, zijn de technische oplossingen gedoemd te falen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aangezien reserveringssoftware geen feature is van Windows zelf ;) stuur ik het topic door van WOS naar CSA.
Jester-NL schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:44:
Het is eerder gezegd... het issue is niet de vergaderzalen, of het feit dat ze al dan niet geboekt zijn.
Het issue is dat er dus mensen zijn die (schijnbaar) niet in staat zijn om een gesloten deur te begrijpen, of een analoog bordje op de deur, of... of...
Een deur is gesloten omdat de vorige 'm dicht deed. Of dat nu een collega was, een schoonmaker of een gast. (Ik zou als bezoeker de deur gewoon me dicht doen bij als laatste verlaten van een kamer..)

Bij een aan Exchange gekoppeld bordje aan de deur zou ik overigens nog twijfelen, na de eerste paar keer dat iemand wel reserveert maar niet de hele tijd nodig bleek te hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:30
www.leftclick.eu : de roomguide doet precies wat jij zoekt. incl. presence, ad-hoc reserveringen etc :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daarom is een raam in combinatie met automatische verlichting zo handig. Verlichting uit is kamer leeg en verlichting aan is even door het raampje turen of er mensen in zitten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Bockelaar schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:40:
www.leftclick.eu : de roomguide doet precies wat jij zoekt. incl. presence, ad-hoc reserveringen etc :)
Doet inderdaad wat we zoeken, echter niet zoveel informatie betreft integratie/uiterlijk etc etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Willianv schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:10:

Werkt prima.
Net even om de hoek gekeken en die hebben wij ook hangen. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:53

fub

Bij een klant van mij hebben ze Planon om de ruimtes in te boeken. Bij de ruimtes zelf staat een paneel met een LED-rand. Is de ruimte vrij, dan is de LED-rand groen en staat op het paneel wanneer de volgende reservering voor die ruimte is. Is de ruimte gereserveerd, dan is de LED-rand rood en staat op het paneel tot wanneer de huidige reservering loopt.
Geen idee of het allemaal "out of the box" werkt of prijs enzo, maar dat is wel een heel chique oplossing. En het klinkt alsof dat is waar je naar op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
fub schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:48:
Bij een klant van mij hebben ze Planon om de ruimtes in te boeken. Bij de ruimtes zelf staat een paneel met een LED-rand. Is de ruimte vrij, dan is de LED-rand groen en staat op het paneel wanneer de volgende reservering voor die ruimte is. Is de ruimte gereserveerd, dan is de LED-rand rood en staat op het paneel tot wanneer de huidige reservering loopt.
Geen idee of het allemaal "out of the box" werkt of prijs enzo, maar dat is wel een heel chique oplossing. En het klinkt alsof dat is waar je naar op zoek bent.
Ik had al zo iets gezien: http://www.evoko.se/products/evoko-room-manager/ , als je dit bedoelt? Daarnaast wat voor brands (nederland) zijn er nog meer. Dit is EVOKO, maar heel weinig plekken om in Nederland te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Wat heb je zelf al gevonden? Als je op NL distri van die Evoko zoekt kom je vanzelf nog wel wat alternatieven tegen volgens mij ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40

CXNeXo

This behavior is by design.

Wij gebruiken Eventboard voor alle vergaderruimtes. Bij iedere ruimte hangt een ipad of ipad mini, netjes ingebouwd in de muur. We syncen via exchange, meeting kan ook met de hand ingeschoten worden op de ipad. Vrij dure oplossing, maar werkt perfect: https://eventboard.io

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
we zullen uit eindelijk voor EVOKO gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
mooi spul ook!

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Wil nog even een vraag stellen.

We hebben van onze leverancier ook zo'n product aangeboden gekregen namelijk de.

ProDVX 10” Android Screen(Nederlands product)
Wordt via PoE gevoed
- Heeft leds aan de zijkant welke aangeven wanneer een ruimte bezet of beschikbaar is (rood/groen)
- 1280x800 IPS
- Geschikt voor 24/7 aan

En dan kan je erbij software kiezen:
ProDVX Lite Signage Player - Room Signage
Leest de agenda uit voor de betreffende vergaderruimte en toont de besetting in het beeld
€ 39,98 (per unit)

ProFlex Room Signage
Doet hetzelfde als de andere, maar deze geeft ook de mogelijkheid op het scherm een “afspraak” te plannen/wijzigen.
€ 95,- per unit, per jaar, bij 3 jaar.

Alleen op internet kan ik er niks over vinden qua merk en beoordelingen. Als dit er niet vaak op internet is qua beoordelingen is het vaak een slecht product of hoeft niet persee dat te betekenen.

Nu biedt het ongeveer het zelfde als de voorgestelde product maar dan voor veel goedkoper!
Maar is het product ook beter is het niet op een gegeven moment duurkoop is goedkoop???

• Bockelaar
als het echt zakelijk betrouwbaar moet zijn kun je je afvragen of je met een leverancier zaken moet doen waar je niets over kan vinden online :)

• theduke1989
Nja er worden gewoon apparatuur als

Headsets
Smartphones
Keyboards/mouses
enz besteld bij deze leverancier.

Maar bij andere leverancier PC-hardware, echter voor deze willen we alleen kijken of het werkt.
Maar ja wat ik al zei er is niks over te vinden qua apparatuur.

• Bockelaar
je kan dat ook gewoon aan je leverancier vragen: "waar kan ik meer informatie vinden online over dat artikel wat je me offreert? Ik kan namelijk er niets over vinden, en dat vind ik raar".
Als het een beetje goede leverancier is moet hij je daar ook bij kunnen helpen en begrijpen dat je niet blind op zijn offerte vertrouwt maar je je in wil kunnen lezen zodat je de offerte kan beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05 16:48
Zou je hier meer info over kunnen geven?
Mijn werkgever is op zoek naar zo'n oplossing.

Mag ook in een PB
chaoscontrol schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:11:
Je kan dit zelf maken met een raspberry pi en een powershell script welke je exchange info uitleest. Als je helemaal handig bent doe je het met een arduino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

ronnym schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:17:
Zou je hier meer info over kunnen geven?
Mijn werkgever is op zoek naar zo'n oplossing.

Mag ook in een PB

[...]
Waar loop je vast bij het maken van een script, wat heb je al? ;)

DM lijkt me onzin, dan kan een ander er niet van leren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-05 19:17
Inderdaad. Zoek even een powershell script waarmee je calender information uit exchange kan trekken. Installeer Win10 for IoT op een raspberry en kijk of je script output goed is. Dan mag je zelf bedenken hoe en welke GPIO je aanstuurt en met welke reden. (Bijvoorbeeld lampjes aan wanneer er een bezet status is.)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1070231

Knip, ajb niet spammen...

[ Voor 85% gewijzigd door F_J_K op 08-05-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567849

Beetje late reactie wel, maar zelf ben ik bekend met spammen.
Kun je koppelen met exchange en ad, bieden trouwens ook digitale spam.
Wordt trouwens gewoon in Nederland ontwikkelt..

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 28-09-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Zucht.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.