Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
voorbeelden voor de liefhebbers (dubieus onderwerpje in combinaties met veel reacties)
Windows XP promotie gaat één miljard dollar kosten
www.tweakers.net/nieuws/17381
en ook
Aanvraagformulier StarOffice alweer verdwenen
www.tweakers.net/nieuws/17373
Klopt zeker maar ik heb alles wat ik nodig vond te modden geprobeerd te modden alleen dat ms draadje kan ik niet modden omdat ik al gereageerd heb... (sta een beetje laag al zeg ik het zelfOp woensdag 27 juni 2001 23:52 schreef KexDaFlex het volgende:
Och om te modden hoef je niets in de Q te hebben staan hor. Er zijn altijd draden zat waar geen ongemodde reacties in staan maar waar nog meer dan zat aandacht naartoe mag. Q leegmodden is misschien best leuk but there is more![]()
voorbeelden voor de liefhebbers (dubieus onderwerpje in combinaties met veel reacties)
Windows XP promotie gaat één miljard dollar kosten
www.tweakers.net/nieuws/17381
en ook
Aanvraagformulier StarOffice alweer verdwenen
www.tweakers.net/nieuws/17373
Leuk voor het hoe-hoog-schat-je-hem-in mod tweede ronde examen.Gepost door wauskes Woensdag 27 Juni 2001 - 16:53 Score: 2 (Informatief)
Ik denk dat microsoft beter die 1 miljard (dollar) kan gaan uitgeven aan een wereldwijd onderzoek naar:
1) wat mensen willen van het OS
2) de stabiliteit verbeteren
3) de bugs er uit halen (voor zover mogelijk want het is niet mogelijk om iets zonder bugs te maken maar wel zo goed als)
4) wat bedrijven willen van het OS en wat ze er juist niet mee willen
5) de kosten die een normaal mens moet betalen voor het product (ofwel is het een redelijke prijs in de koper zijn ogen of niet)
Als microsoft dit alles gedaan heeft lijkt het mij dat ze een stuk langer gaan doen over een product, maar dan heb je ook iets. Linux is ook constant aan het veranderen maar het is stabiel.
Ik wil niet zeggen dat linux beter is als windows maar windows laat nog veel te wensen over (kijk maar eens naar stabiliteit en grootte van installatie). Het is extreem makkelijk om windows te installeren. De stabiliteit is een hoop verbeterd sinds windows 2000 geintroduceerd is (maar nog steeds niet goed genoeg IMHO) alleen de systeem eisen worden per vernieuwd OS gewoon zover omhoog gekickt. Ik zeg niet dat ze ieder OS op een 486 moeten kunnen draaien maar een oude P2-266 moet het toch wel aankunnen. (linux werkt van B.V. suse 6.0 tot 7.X zonder problemen en het wordt er niet trager op).
Ik vind windows XP welliswaar een goed initiatief maar ik vind het overbodig vanwege de prijs functionaliteit verhouding. Echt jammer dat het met zo'n strategie op de markt gebracht moet worden.
PS. dat intel mee betaald aan de marketing van XP vind ik ook vreemd, kan intel niet eerst kijken of de proseccor markt niet wat meer marketing kan gebruiken vanwege de concurentie tegen AMD.
In dit soort reacties zit altijd wel een zin die je losstaatnd als troll zou kunnen opvatten. Uiteindelijk gaat het om het totaalbeeld.
-1 Nee, zeker gee troll/flambait
0 Overbodig. Nou nee, niet echt
1 Standaard nivo. Nee, ligt toch wat hoger.
2 Iets toevoegend, klinkt te laag
3 Méér dan iest toevoegend. Ja, is wel een goed nivo.
4 Dè must read's. Nou nee.
Sommige reactie's hebben meer mods dan tekst
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Never stop seeking what seems unobtainable...
Volgens mij komt dat vaker voor bij die MS draadjes.. Staan vaak ook boordevol flames en troll'sOp donderdag 28 juni 2001 00:17 schreef gellie het volgende:
* Felicia gaat deze XP-draad ook nog effe door, wat me wel al op valt is dat dit een druk gemod draadje is
Sommige reactie's hebben meer mods dan tekst
zou bijna zeggen zonde van de ruimte in de db van tweakers
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Is misschien wel nuttig, maar wier zegt dat ze dat _niet_ dus dat hoeft niet per sé van die vor marketindoeleinden bedoelde 1 miljard. 0:gemodIk denk dat microsoft beter die 1 miljard (dollar) kan gaan uitgeven aan een wereldwijd onderzoek naar:
1) wat mensen willen van het OS
Zelfde verhaal. Zijn druk aan het beta-en en aan het testen. Of het buggy is of gaat worden weet nog niemand dus kun je ook nog niet over oordelen of een deeel van het marketing budget daar aan besteed moet worden. 0:gemod2) de stabiliteit verbeteren
3) de bugs er uit halen (voor zover mogelijk want het is niet mogelijk om iets zonder bugs te maken maar wel zo goed als)
Zie 14) wat bedrijven willen van het OS en wat ze er juist niet mee willen
Zij zijnmarktleider en bepalen de prijs dus aan de aanbodzijde van de markt en hoeven dus absoluut geen onderzoek te doen naar wat mensen willen betalen. Helaas.5) de kosten die een normaal mens moet betalen voor het product (ofwel is het een redelijke prijs in de koper zijn ogen of niet)
Sorry komt heel zuur over zo, maar zolang mij niet duidelijk is dat er geen budget beschikbaar is voor de punten die jij opnoemt, met bewijs daarvan, en dat het geld wat maar één keer uitgegeven wordt alleen maar in de marketing gepompt zijn is het wat mij betreft niet nuttig.
Dus ze hebben het niet gedaan?Als microsoft dit alles gedaan heeft lijkt het mij dat ze een stuk langer gaan doen over een product,
Heb jij het al (finale winkelversie) zodat je kan concluderen dat je nu niets hebt. (want dan heb je _wel_ iets)maar dan heb je ook iets.
waarmee je volgende zin al ontkracht is.Linux is ook constant aan het veranderen maar het is stabiel.
Hier scoor je IMO punten. Al stonden er al wel wat deuren wagenwijd open toch loop je hiermee naar de 2-3 zone.Ik wil niet zeggen dat linux beter is als windows maar windows laat nog veel te wensen over (kijk maar eens naar stabiliteit en grootte van installatie). Het is extreem makkelijk om windows te installeren. De stabiliteit is een hoop verbeterd sinds windows 2000 geintroduceerd is (maar nog steeds niet goed genoeg IMHO) alleen de systeem eisen worden per vernieuwd OS gewoon zover omhoog gekickt. Ik zeg niet dat ze ieder OS op een 486 moeten kunnen draaien maar een oude P2-266 moet het toch wel aankunnen. (linux werkt van B.V. suse 6.0 tot 7.X zonder problemen en het wordt er niet trager op).
Overbodig vanwege een prijs/kwaliteit verhouding is een vreemde conclusie. Dat het zo op de markt gebracht wordt is heel logisch want zo verkoopt het het meeste. Het is niet jammer dat het zo op de markt gebracht wordt maar het is jammer dat de samneleving zo versimpeld en veramerikaniseert is dat we er nog voor vallen ook.Ik vind windows XP welliswaar een goed initiatief maar ik vind het overbodig vanwege de prijs functionaliteit verhouding.
Echt jammer dat het met zo'n strategie op de markt gebracht moet worden.
Zijn ze gezien de billboard war van de afgelopen tijd wel mee bezig hoor.PS. dat intel mee betaald aan de marketing van XP vind ik ook vreemd, kan intel niet eerst kijken of de proseccor markt niet wat meer marketing kan gebruiken vanwege de concurentie tegen AMD.
oordeel 2-3 op basis van midden kader. -1 overbodig voor eerste stuk, -trolletje in het midden. laatste intel/amd opmerking stabilissert op +2. Ik geef toe, ik ben wat streng. Maar gelukkig modden er meer hier.
Ik heb het hier ook niet over kwaliteit, ik heb het hier over functionaliteit. De meeste gebruikers zullen het volledige potentioneel van windows niet gebruiken (doen zelfs de meeste tweakers niet). Maar toch betalen ze er dik voor. En juist daarom ben ik zo blij met linux daar kan je ook echt helemaal zelf kiezen welke packet je installeerd en welke niet, windows laat in dat opzicht heel weinig zien dat ze dat ook lukt. Er moet altijd wel iets extra's bij...Overbodig vanwege een prijs/kwaliteit verhouding is een vreemde conclusie. Dat het zo op de markt gebracht wordt is heel logisch want zo verkoopt het het meeste. Het is niet jammer dat het zo op de markt gebracht wordt maar het is jammer dat de samneleving zo versimpeld en veramerikaniseert is dat we er nog voor vallen ook.
Verwijderd
En nog 127 modpoints over
EDIT:
M'n toetsenbord wilde plots alleen nog kleine letters d.m.v. caps-lock + shift !
Anders was bijna elke toets veranderd in een sneltoets

Agreed.Op donderdag 28 juni 2001 00:50 schreef wauskes het volgende:
[..]
Ik heb het hier ook niet over kwaliteit, ik heb het hier over functionaliteit. De meeste gebruikers zullen het volledige potentioneel van windows niet gebruiken (doen zelfs de meeste tweakers niet). Maar toch betalen ze er dik voor. En juist daarom ben ik zo blij met linux daar kan je ook echt helemaal zelf kiezen welke packet je installeerd en welke niet, windows laat in dat opzicht heel weinig zien dat ze dat ook lukt. Er moet altijd wel iets extra's bij...
[off topic]Op donderdag 28 juni 2001 00:56 schreef Mecallie het volgende:
Mijn modque is ook leeg
En nog 127 modpoints over
EDIT:
M'n toetsenbord wilde plots alleen nog kleine letters d.m.v. caps-lock + shift !
Anders was bijna elke toets veranderd in een sneltoetsVaag...
Klinkt als "sticky keys"...
[/off topic]
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Vond 'm op 2 wel op de goede plek...
o.a. vanwege die 1 miljard dollar: die komt voor minder dan de helft van Microsoft zelf, dus er zit al een foutje in het eerste stukje.
Mja, in die thread stonden veel onterechte flamebaits en trolls imho, maar ook enkelen die ik juist richting flamebait/troll heb geduwd.
Altijd leuk, zo'n thread.
Die zijn altijd leuk alleen jammer dat ik niet meer kon moddenOp donderdag 28 juni 2001 15:29 schreef dextertje het volgende:
Hmmm, ik heb Wauskes post van 3 naar 2 geschopt.
Vond 'm op 2 wel op de goede plek...
o.a. vanwege die 1 miljard dollar: die komt voor minder dan de helft van Microsoft zelf, dus er zit al een foutje in het eerste stukje.
Mja, in die thread stonden veel onterechte flamebaits en trolls imho, maar ook enkelen die ik juist richting flamebait/troll heb geduwd.
Altijd leuk, zo'n thread.
Maar op 2 staat ie wel goed heb er eigenlijk ook geen problemen mee