Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyr0s_Fre4k
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-08 13:11
Beste Tweakers,

Mijn collega heeft een laptop, van het type in de topictitel, waarvan de helft van de tijd de fan op 100% draait.
Ze vindt dit erg storend, en vroeg of ik misschien een oplossing wist.

Natuurlijk de laptop opengeschroefd, maar daar was niet veel te zien. Er was nauwelijks stof te bekennen in de ventilator, dus dat deel van de koeling moet oké zijn.
Op het moment dat de fan op volle kracht draait, voelt de lucht die uit de laptop komt, niet overdreven warm aan.

Daarnaast Speedfan geinstalleerd, die prima temperaturen van tussen de 35-40 graden aangeeft.
In Speedfan heb ik helaas niet de optie om de fansnelheid in te stellen, op de een of andere manier wordt de fan niet gevonden.
Daarnaast kan de temperatuur van de videokaart niet worden uitgelezen.

Iemand van jullie enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
Of suggesties om verder te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:15
In de BIOS (is meestal) een mogelijkheid om temp automatisch te laten regelen. Mogelijk dat deze uit staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Goldman op 06-09-2016 11:09 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyr0s_Fre4k
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-08 13:11
Helaas, in de bios kan ik, naast het instellen van de tijd en bootvolgorde, nauwelijks iets aanpassen of überhaupt zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:15
De BIOS updaten zodat mogelijk de opties erbij komen? Er is ook nog een mogelijkheid dat er een toetsencombinatie vereist is om de 'advanced' opties te zien in de BIOS. Hierop moet je even googlen. Dit is iets in de trant van "CRTL+F10" (bijvoorbeeld).

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile