NES emulator in openbare ruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24
Ik wil graag een zelf gebouwde arcade kast met daarin een NES emulator in een openbare ruimte zetten zodat gasten er mee kunnen spelen. Ik kies voor een emulator omdat het daarmee eenvoudig is om te voorzien in custom splash screens, menu's en controller toewijzingen.

Aangezien de rechten op de NES spelletjes pas na 75 jaar verlopen zal ik de originele spellen die ik wil gaan emuleren ook in bezit moeten hebben. Daarin voorzie ik eigenlijk geen problemen, de cartridges zijn nog goed te vinden in het tweedehands circuit.

Maar, is het überhaupt wel toegestaan om zoiets te doen? Een emulator of spelcomputer in een openbare ruimte plaatsen? Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand hier meer informatie over?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

Ik denk dat de spellen op zich het grootste probleem zullen vormen. Die rechten waar je het over hebt verbieden namelijk ook dat de games op een dergelijke manier openbaar voor spelen aangeboden worden. Ze mogen alleen in huiselijke kring gespeeld worden.

In hoeverre het echt problemen gaat opleveren vraag ik me echter af.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 16:38
Je mag een originele cartridge alsnog niet kopiëren, dus je emulator-idee valt al af. Ons auteursrecht staat je alleen toe een backup te maken van originele schijven, maar wat jij wilt doen is geen backup, want de kopie gaat niet de kluis in voor het geval de originele cartridge in brand vliegt.

Dus kun je terugvallen op een originele NES of een Wii/WiiU met de virtual console daarop, waar je veel NES games in kunt vinden. Op die manier omzeil je het probleem dat je geen kopieën mag maken compleet. Het feit blijft wel dat je dan inderdaad nog op het punt van Bullettooth terecht komt - het publiekelijk aanbieden kan ook een probleem vormen.

Maar goed, ik denk niet dat Nintendo hier veel mee zal gaan doen, tenzij je er een hoop publiciteit mee krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Je zou eventueel kunnen kijken naar de Mini nes in de tussentijd. Je hebt dan wel een beperkt aanbod spellen maar je hoef niet je kast steeds te openen om spellen te wisselen en je kunt voor 10,99 een controller erbij kopen mocht er een stuk gaan.

SW-1682-5926-5204