Vraag

• bbqburger
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-02-2024
Mijn audio op mijn computer kraakt, zeer lichtjes maar wel hoorbaar. Ik merk dat het begint met kraken zodra ik iets doe bijvoorbeeld een nieuw venster openen of scrollen op een pagina. Het hardste kraakt het wanneer ik een spel open. Het vreemde is ook dat het kraken nog doorgaat zelfs als ik mijn sound helemaal mute of disable in playback devices

Ik heb nog onlangs een nieuwe OS geinstalleerd inc drivers.

Ik heb sound gemute, audio disabled, driver opnieuw geinstalleerd, andere jack geprobeerd, heeft niet geholpen. Ander headset geprobeerd en dit heeft ook niet geholpen dus het lijkt niet aan mijn headset te liggen. Heeft er iemand ook ervaringen gehad of weet of ik iets ander kan proberen? Ik heb zelf ook al wat geprobeerd te googlen maar wat er aangeraden werd tot nu toe heeft niet geholpen.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Probeer eens een usb geluidskaart. Dan kan je de andere randapparatuur pas uitsluiten en is het je mobo. Ook kan je kijken of het ook optreedt in een live Linux omgeving.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Helaas is de glazen bol stuk :o

Je omschrijft hier een probleem, maar geeft in het geheel geen informatie over exact welke onderdelen betrokken zijn (welke geluidskaart of welk ander onderdeel geluid produceert in jouw computer), je geeft niet aan welke speakers of headset je gebruikt. Je zegt vervolgens een nieuw OS geinstalleerd te hebben, maar niet wat je eerst had of wat je dan nieuw geinstalleerd hebt (laat staat driverversie), en tenslotte heb je het over googlen en dat de suggesties daar niet hielpen, maar je rept met geen woord over wat ze zijn.

Hoe verwacht je dan in vredesnaam dat iemand je kan helpen op basis van deze topicstart?

Komt bij: je opent een topic in Processors, Moederborden en Geheugen dat voorzover te lezen niets met processor, moederbord of geheugen te maken heeft aangezien je geen van die componenten benoemt en een probleem hebt dat alleen over audio lijkt te gaan (tip: we hebben ook een subforum Audio & HiFi - maar ook daar zijn de glazen bollen weinig voorradig).

Met andere woorden, hier kunnen we helaas niets mee. Dicht.

Voor de volgende keer graag goed doorlezen:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.