Windows 10 - MediaCreationTool USB niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-05-2024
Beste,

Ik heb vandaag mijn nieuwe PC opgehaald. Natuurlijk dolgelukkig tot ik erachter kwam dat al mijn USB's het niet willen doen met de MediaCreationTool van microsoft.
Na wat in te lezen, heb ik de nieuwste ( 64GB ~ 1 jaar oud ), geformateerd naar al juiste instellingen. Zelfs nog een volledige clean gehouden met "Klaarmaken van de USB stick" van de microsoft helpsites.

Nu nog wilt deze niet gevonden worden in de MediaCreationTool.

Verder had ik al wat gelezen over errors met een sandisk usb, waardoor die het niet zou doen.

Hoe kan ik Windows 10 op mijn usb krijgen is mijn vraag zodat ik hem kan booten op mijn nieuwe PC.

mvg,
Danny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 14:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Al eens andere USB poorten gecontroleerd? Kan best zijn dat je nu in een USB 3 poort aan het testen bent, daar zijn wel eens wat meer issue's mee gerapporteerd in het verleden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mjah, die USB3 problemen was voornamelijk tijdens het installeren, niet het maken van de installatie media.

Wordt de stick wel gezien met schijfletter en alles? Je kan anders er een ISO mee maken en de ISO via een andere tool, bijvoorbeeld Rufus, op de stick zetten. Zorg er wel voor dat het file system FAT32 blijft. Dat is overigens ook een optie waarom de stick niet gezien wordt. Welk file system heb je 'm gegeven?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Het volgende probleem is gekomen.
Kennelijk heeft die dus een 32-bit versie van windows 10 erop gezet. Nu zelf wat rondgekeken te hebben staat dat ik via windows 10 MCT de 64 bit moet gaan aanmaken en daarna booten. Hoe doe ik dit booten?

Vraag twee:
Mijn computer kan de Ethernet kabel niet vinden ( deze doet het als ik hem in mn laptop steek ). Ik kan dus niet mijn windows activeren noch op internet komen om die MCT opnieuw te downloaden.

Waarom doet die ethernet kabel het niet?

mvg
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Vraag 1. Het ging niet. Maar nu staat het er plots op :?
Vraag 2. Welke computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:03

Blokker_1999

Full steam ahead

superheldo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:48:
Het volgende probleem is gekomen.
Kennelijk heeft die dus een 32-bit versie van windows 10 erop gezet. Nu zelf wat rondgekeken te hebben staat dat ik via windows 10 MCT de 64 bit moet gaan aanmaken en daarna booten. Hoe doe ik dit booten?

Vraag twee:
Mijn computer kan de Ethernet kabel niet vinden ( deze doet het als ik hem in mn laptop steek ). Ik kan dus niet mijn windows activeren noch op internet komen om die MCT opnieuw te downloaden.

Waarom doet die ethernet kabel het niet?

mvg
Danny
Bedenk wel dat als je naar 64bit wenst te gaan je sowieso je harde schijf opnieuw zult formateren. Een convertie van 32 naar 64 is niet mogelijk

Je ethernet zal je ook in orde moeten krijgen. De MCT download zelf ook nog de benodigde bestanden voor het aanmaken van de stick. Het niet werken van je ethernet kan verschillende oorzaken hebben. Maar de grootste kans ligt hem in het ontbreken van de drivers.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Nieuw stickje gekocht, 25 euro, van een goed merk ( voor 8 GB. )

Het gaat hierbij om mijn nieuwe PC die ik heb laten bouwen. Nu heb ik er een internet kabel ingestoken die het doet als ik hem in mijn laptop steek. Ik heb hier ooit een setup neergezet maar zou toch graag willen vermelden dat ik geen netwerk kaart of iets in die richting erin heb zitten ( noch is dit gemeld bij het bouwen hiervan ). Ik gebruik geen wifi, enkel de kabels.

De kabel die erin zit knipperd al een uur lang oranje ( het onderste lampje. )

Ik kan hierdoor niet op internet -> mijn windows updaten/graden naar de 64 bit, of het gebruik van de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
~

De ontbrekende drivers.. Laat ik die nu met een update -> internet moeten behalen zeker? Idee hoe ik dit kan oplossen?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:32
Niet elke type stik is geschikt voor MediaCreationTool, heb ook veel problemen gehad maar het beste werken tot nu toe de Kingston datatraveler G3 stiks.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Je kan naar de ethernet instellingen gaan en kijken wat daar wordt gemeld?

(type ethernet in het zoekbalkje)

Kijk in apparaatbeheer of er een uitroeptekenje bij de netwerkadapter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 22:18
Is het moederbord uit de vista tijd ofzo. want w10 pakt vanaf w7 de drivers meestal wel voor een LAN

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
mell33 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:10:
Is het moederbord uit de vista tijd ofzo. want w10 pakt vanaf w7 de drivers meestal wel voor een LAN
Ja is inderdaad een raadsel.
Een van mijn grote frustraties is de windows install gelijk begint met downloaden van weet ik wat nog voor het goed en wel is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Nieuw moederbord Gigabyte B150.

Ik heb opnieuw een MCT gemaakt op mn laptop voor een stickje, ditkeer zeker te weten de 64 BITS versie. Deze ben ik nu, na het formateren van de schrijf op mijn nieuwe PC, weer opnieuw aan het installeren.
Dit gaat aardig snel, net als de vorige keer.
Ik zal hierop terugkoppelen in een aantal minuten en dan Reepje zijn Ethernet zoekbalkje vraag beantwoorden!

bedankt voor het attent reageren alvast! Ik koppel zo terug!

[ Voor 6% gewijzigd door superheldo op 06-09-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:18
Betreft het de Gigabyte GA-B150-HD3P?
Je krijgt er gewoon een CD bij met de drivers, anders kun je ze gewoon van het internet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Het betreft inderdaad de Gigabyte GA-B150-HD3P,

Het installeren van de 64xbit versie is gelukt. Nu zie ik op mijn PC ook het "groene lampje" boven het oranjee ( knipperende ) lampje branden.

Ik heb hetgeen wat Reepje zei gedaan: Ethernet ingetypt en probleem oplossen gedaan, hier komt uit:

Installeer een stuurprogramma voor uw netwerkadapter

Er is geen correct geinstalleerde netwerkadapter gevonden. Als u een netwerkadapter hebt, dient u het stuurprogramma opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Heb je de installatie van drivers die op de meegeleverde CD staan reeds uitgevoerd?
CD zit bij je moederbord.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Ik heb geen dvd speler op mn pc, moet ik deze op mn laptop naar een stickje zetten en dan proberen te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:33

Wish

ingwell

superheldo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:16:
Ik heb geen dvd speler op mn pc, moet ik deze op mn laptop naar een stickje zetten en dan proberen te installeren?
Ja. Of download de laatste relevante drivers via je laptop allemaal van het moederbord fabrikanten sitetje op je USB stick....

http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=5590#dl

[ Voor 28% gewijzigd door Wish op 06-09-2016 16:21 ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Ik heb al deze drivers uitgevoerd en geinstalleerd..

Nu komt het volgende probleem. Ik zag een hapering in mn beeld als ik snel dingen versleep. ( beeld blijft achter ).
Vandaar direct de videokaart driver willen downloaden.

Ik download de nvidia driver en daarna komt er het volgende:
NVIDIA-installieprogramma kan nie doorgaan:
Dit NVIDIA grafisch stuurprogramma is niet compatibel met deze versie van windows.

Wat gebeurt er hier? Ik heb de windows 10, ge-update en wel. Ligt het aan de activatie van de windows? ( deze activatie code werkte niet, net nieuwe gekocht.. Heb al een e-mailtje gestuurd. Lijkt me dat ik een nieuwe moet krijgen. )

mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:56

Wildfire

Joy to the world!

Even tussendoor: sommige grotere USB-sticks (64 gig en hoger) identificeren zich soms als externe HDD ipv USB-stick en sommige tooltjes herkennen ze daarom dan ook niet als USB-stick. Dat zal wellicht de reden zijn geweest dat het met de USB-stick van TS niet werkte.

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 06-09-2016 20:27 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 12:22

ResuCigam

BOFH

superheldo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:58:
Ik download de nvidia driver en daarna komt er het volgende:
NVIDIA-installieprogramma kan nie doorgaan:
Dit NVIDIA grafisch stuurprogramma is niet compatibel met deze versie van windows.

Wat gebeurt er hier? Ik heb de windows 10, ge-update en wel.
Daar staat dat je de verkeerde versie hebt gedownload voor jouw versie Windows. Mogelijk heb je de 32 bits drivers genomen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Wat ik doe bij een kale Windows 10 altijd doe is gewoon de Windows update lekker laten updaten. na een paar uur heb je alle stuurprogramma's wel geïnstalleerd, en voor dat enkele hardware-onderdeel die hij niet pakt download ik ze zelf van de fabrikant.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:03

Blokker_1999

Full steam ahead

MsG schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:21:
Wat ik doe bij een kale Windows 10 altijd doe is gewoon de Windows update lekker laten updaten. na een paar uur heb je alle stuurprogramma's wel geïnstalleerd, en voor dat enkele hardware-onderdeel die hij niet pakt download ik ze zelf van de fabrikant.
Gaat echt niet werken wanneer je geen ethernet drivers hebt die werken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Blokker_1999 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:22:
[...]

Gaat echt niet werken wanneer je geen ethernet drivers hebt die werken.
Volgens mij loop je een beetje achter, de TS heeft de netwerkdrivers al geregeld, dus heeft al netwerkverbinding. Het lijkt me obvious dat het niet werkt als je de netwerkdrivers nog niet hebt. Echter zijn dat 9 van de 10 keer chipsets die reeds in de Windows 10-driverdatabase aanwezig zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Oke, dan heb ik toch een aantal vragen hierover.

1: ik heb de windows 64 bit nu staan als versie: 64-bits besturing systeem, 64x - proccesor
2: Ik download de driver van de site af, met de versie van mijn GPU, maar ook de algemene die het zelf gaat zoeken vervolgens met auto updates. Beide geven hierin aan dat ze niet compabel zijn met de huidige versie van windows 10..

Verder heb ik alle drivers geinstalleerd die er stonden voor het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:03
Nogal een onduidelijk verhaal.

Plaats eens wat voor een videokaart je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G

Verder vind ik hem ook helemaal niet in de apparaatbeheer -> beeldschermadapters (display). Heb het hier over de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Daar vind je hem ook niet met die naam als de drivers niet goed zijn geïnstalleerd.

Zie je hem wel in het BIOS terug?

Je zit niet per ongeluk op de onboard en dat op de een of andere manier de losse GPU nog niet herkend wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Nu ga ik overkomen als een leek natuurlijk, maar hoe ga ik dat controleren MsG? Computer opnieuw opstarten -> BIOS kijken?
-> gelukt, waar zou ik hem moeten zien staan? Want ik heb overal gekeken en heb hem niet gevonden dus denk dat ik hem zelf niet kan vinden of hij is duidelijk vindbaar, en dan is hij niet te vinden op de BIOS.

~
Ik weet hoe ik mijn videokaarten moet aanzetten voor gebruik. Enkel is er geen mogelijkheid om de driver te installeren / noch zie je hem in apparaatbeheer staan bij display adapters.

[ Voor 68% gewijzigd door superheldo op 06-09-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Update - CPUZ gedownload om te kijken of die hem uberhaupt kon gaan vinden.
Geen idee of het iets betekend voor jullie ter info, maar hij vind bij CPUZ -> graphics , wel de MSI 1060 GPU dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Als je nu op internet zit, kan je windows update laten lopen. Doe deze update minimaal 2 keer voor het geval dat. Het kan namelijk zijn dat door de eerste update ronde er weer andere updates gevonden worden.

Pas als de boel up-to-date is kan je echt gaan trouble shooten, als dat dan nog nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Ik kan de VGA driver van de gigabyte site tevens ook niet installeren:
VGA Version Size Date Download Here
Intel VGA Driver 15.40.16.64.4364 172.39 MB 2016/01/18 Asia China America Europe Europe(Russia) : FTP / Http

Ik heb de updates gedaan, opnieuw opgestart, en noch kan die geen NVIDIA, precies hetzelfde als wat ik hiervoor beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Op welke grafische kaart zit je, die van de cpu of de nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
CPU lijkt me, sinds de GPU het in het algemeen al niet doet nu.
Hij wilt die drivers niet installeren.

Daarnaast als je CPUZ bekijkt zie je ook dat de GPU word gevonden maar niet als in hoeveel memory of hoe snel hij is met clocksnelheden.

Staat die niet aan? Kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Wat gebeurd er als je op de 1060 gaat zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Even lezen reepje, ik kan nergens op zitten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ok.
Ik ga er nu vanuit dat je de monitor kabel in de aansluiting van de kaart hebt gestoken, en dat er niets gebeurde, enkel dat je monitor de melding gaf "no signal"

In dat geval zijn de mogelijkheden:
De kaart zit niet goed in het slot
De voedingskabel 8 pins is niet juist aangesloten
of
de kaart is kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Ben zelf bang voor de laatste twee opties. Het rare is nog wel dat de hdmi zich bevind in de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Als de monitor kabel op de kaart zit, dan is je beeld ook via de kaart.
Als de monitor kabel op de aansluiting van het mobo zit, zit je op de igpu van de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Dus via mn kaart, die niet gevonden kan worden,niet in apparaat beheer bij beeldscherm adapters, zonder drivers, die een spel op 6 fps draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Inderdaad.

Op zich zou ik zeggen, breng hem terug. Want er gebeuren rare dingen. Normaal gesproken zet je er windows op, werkt internet meteen, en haalt windows update gelijk de juiste drivers op. Ook voor jouw bord specifiek.

Wat je nog zelf even kan nakijken: zit je op de laatste bios, F3 dus.

Een voorkomende reden dat je kaart (en andere dingen) niet goed werken kan ook liggen aan een verkeerd geplaatste cpu (kromme pinnetjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
In mn hele bios kan ik geen GPU vinden.

Ik baal er van, ik betaal 60 euroin elkaar zetten waar als service bij staat dat ze je moederbord updaten, je computer testen voor het opsturen. Nu heb ik hem zelfs zelf gehaald omdat dat idee me niet fijn leek. 40 euro benzine verreden, en kom je thuis en dan heb je dit.
Ik word hier moe van. Windows installeren erg simpel, naast dat pokke MCT dan.
Excuus voor het geklaag.
Wat kan ik verder nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:03
Kan je een foto maken van de binnenkant van jouw computer?

Dus gewoon zijpaneel eraf en een foto maken. Uploaden kan via tinypic.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
De bios van je moederbord moet F3 wezen.

Snap dat je er erg moe van wordt, zaak is wel rustig te blijven en geen overhaaste dingen te doen, want dan haal je dingen door elkaar en wordt het nog meer chaos.

Zoals bijv hier. Je bent op zoek naar de juiste driver voor je grafische kaart, maar dan laat je dit weten:
superheldo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:24:
Ik kan de VGA driver van de gigabyte site tevens ook niet installeren:
VGA Version Size Date Download Here
Intel VGA Driver 15.40.16.64.4364 172.39 MB 2016/01/18 Asia China America Europe Europe(Russia) : FTP / Http
Dat heeft niets met je grafische kaart te maken, dat is de intel driver voor de igpu van de cpu. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Het rare is wel dat het led van de gpu wel brand. Ik heb een doorzichtige zijkant, ik zal na dit bericht direct een foto maken en sturen hierop.

Verder had ik het de hele tijd over de nvidia, geforce die het niet deed. Die intel VGA driver, volgens de moederbord drivers, zoals het woord 'tevens' suggereert, wilt ook niet geinstalleerd worden.
Mijn eerdere gedachte was dan ook, zonder het een doet die andere misschien het niet.

Terugkomend op de GPU, zelfde sitautie als eerder beschreven, nvidia driver zegt dat het niet compitable is met de versie van windows.
GPU word niet gevonden in het apparaatbeheer bij beeldscherm adapters.
Ik zie hem nergens staan in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Het is cruciaal bij dergelijke problemen dat je de laatste bios hebt.

Zoals zo vaak in dit topic reageer je daar gewoon niet op. Dus misschien heb je per ongeluk een bord met oude bios? Maar ik blijf het niet vragen...

Wil je even mooi beeld en een beetje spelletjes, ga dan verder op de igpu van de cpu simpel door de kabel van de monitor op het moederbord aan te sluiten. Wellicht kan je dan ook de vga driver voor de intel installeren.

Breng hem nu maar terug naar de winkel. Dat is het best in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Zoals eerder aangegeven reepje, ik heb alle driver updates voor mn moederbord uitgevoerd die er zijn voor mijn Gigabyte B150 op die site.

Verder is mijn average FPS in een game nu tussen 3 en 5 FPS. Zelfs voor een igpu is dat belachelijk laag. De INTEL VGA driver, wilt dus ook niet installeren, zoals eerder benoemd.
Verder, zoals eerder aangegeven, zou de MOBO door de winkel al geupdate zijn. Daarna heb ik zelf nog eens, zoals hiervoor beschreven, alles driver updates gedaan omdat die niet op mijn stickje stonden met de windows 10 ( het eerste probleem, geen intel LAN driver ).

Nu gaat het mijn met name op de GPU driver, sinds mijn hdmi dus wel in de GPU zit, en het uberhaupt nooit gedaan heeft op het motherbord HDMI. Zelfs niet met opnieuw opstarten.

Daarbij, ik koop geen PC van 1200 euro om maar op mn CPU te gaan gamen. Verder veroordeel je mij op wat ik hier schrijf, waar ik verder weinig kennis van bezit en toch mijn best doe, en ondanks dat, al aardig wat fouten in het process ondertussen zelf heb lopen opzoeken. Daarbij lees je nu al meerdere keren niet helemaal goed. Tevens, suggereert iets als een toevoeging, een aanvulling in dit geval qua informatie. Misschien is het belangrijke informatie om te geven, zoals de terugkoppeling dat de CPU misschien krom is of iets in die richting.

De tweede harde schrijf ( 1TB HDD ) heeft die ook nog niet gevonden overigens.
Mis ik hiervoor misschien nog een driver die ik specifiek moet downloaden?

[ Voor 5% gewijzigd door superheldo op 06-09-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Nogmaals geprobeerd, HDMI van het MOBO doet het in het geheel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Als het kapot is kan je het echt niet zelf maken.

Ik toon meer dan genoeg geduld en probeer je te helpen ondanks een gebrekkige communicatie van jou kant, omdat ik ook wel zie dat er veel tegenzit daar. Maar alles heeft zijn grens.

succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheldo
Ik weet dus niet of het kapot is, of dat het een fout is bij het installeren of bij de versie of .... ja.. waar kan het fout zijn gegaan. Ik bedoel, windows 10 64bit heb ik er nu opstaan, geactiveerd. Alle mogelijke driver updates gedaan nog een keer extra nadat het als het goed is al gedaan was in de winkel van asemblage.

ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik moet. Heb het op 10 verschillende manieren proberen te googlen, nvidia forum al lopen afzoeken. Ben letterlijk de hele dag, vanaf 11u bezig geweest. Gisteren vanaf 10u s'avonds ( thuiskomst van halen van PC ). Doorgegaan tot 3 uur snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
superheldo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:00:
Dat zal waarschijnlijk een kwestie zijn van een partitie aanmaken en formatteren via schijfbeheer. Zou je eens wille prberen de videokaart even uit het slot te halen en deze opnieuw te plaatsen? Misschien maakt deze door het vervoer niet helemaal fijn contact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Zeg TS - je geeft aan dat je de PC hebt gekocht. Compleet. Of heb je hem zelf in elkaar gezet?

In geval 1 (complete koop) - waarom heb je de leverancier (wie is dat) niet de installatie laten doen? Als je issues blijft houden: terug ermee naar de leverancier en laat die het probleem fixen.

In geval 2 (zelfbouw) - weet je zeker dat je alle componenten goed hebt geïnstalleerd en alle kabels goed hebt aangesloten?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 23:04
S
superheldo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:00:
Zoals eerder aangegeven reepje, ik heb alle driver updates voor mn moederbord uitgevoerd die er zijn voor mijn Gigabyte B150 op die site.

Verder is mijn average FPS in een game nu tussen 3 en 5 FPS. Zelfs voor een igpu is dat belachelijk laag. De INTEL VGA driver, wilt dus ook niet installeren, zoals eerder benoemd.
Verder, zoals eerder aangegeven, zou de MOBO door de winkel al geupdate zijn. Daarna heb ik zelf nog eens, zoals hiervoor beschreven, alles driver updates gedaan omdat die niet op mijn stickje stonden met de windows 10 ( het eerste probleem, geen intel LAN driver ).

Nu gaat het mijn met name op de GPU driver, sinds mijn hdmi dus wel in de GPU zit, en het uberhaupt nooit gedaan heeft op het motherbord HDMI. Zelfs niet met opnieuw opstarten.

Daarbij, ik koop geen PC van 1200 euro om maar op mn CPU te gaan gamen. Verder veroordeel je mij op wat ik hier schrijf, waar ik verder weinig kennis van bezit en toch mijn best doe, en ondanks dat, al aardig wat fouten in het process ondertussen zelf heb lopen opzoeken. Daarbij lees je nu al meerdere keren niet helemaal goed. Tevens, suggereert iets als een toevoeging, een aanvulling in dit geval qua informatie. Misschien is het belangrijke informatie om te geven, zoals de terugkoppeling dat de CPU misschien krom is of iets in die richting.

Je slaat heel de tijd de vraag van Reepje over: heb je de nieuwste BIOS?
Je kan wel zeggen dat dat door de winkel gebeurt moet zijn, maar heb je dat ook gecontroleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superheldo
Ik heb de oplossing gisteren nacht om 6 uur gevonden. Lang nachtje..
de oplossing was windows anniversary downloaden via een apparte update tool van windows. Na dat kon ik de juiste driver downloaden, waarvan al een redelijk goeie versie erop zat.
Oplossing is dus geforceerd met een programma naar anniversary laten updaten.

Tevens de gpu er even uitgehaald inderdaad en opnieuw erin gezet.

Had ik hem laten bouwen bij azerty, maar om via de site geleverde windows 10 erop te laten zetten + de service kosten om dit te doen, zat je rond de 150.

Arjentje, ik denk dat ik aangeef, alle drivers volgens de site te hebben gedownload te hebben voor de mobo. Mocht dit het antwoord niet zijn dan kan je zeggen dat dit het niet is, naast dr vragen ervoor van hoe en wat ik moet doen.
Dus noem het maar niet antwoorden, maar ik snap verder er vrij weinig van en beetje inzicht om hier op in te spelen toch? Als ik wist hoe het allemaal moest zat ik hier niet in de eerste plaats.
Communicatie is het belangrijkste hier in de hulp die je kunt ontvangen.

Verder wil ik iedereen bedanken voor alle gegeven hulp en oplossingen! Het was een redelijke weg er naar toe, maar hij draait erg goed verder nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

superheldo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:54:

Scherp. Het zou dan ook helpen bij nieuwe posts als je zelf ook werkt aan je communicatieskills. Want naast ontvangen is ook het aanbieden van juiste, correcte en vooral gerichte communicatie van belang. In mijn perceptie heb je dit in jouw posts in deze thread in ieder geval achterwege gelaten. (zoals het antwoorden op de vragen die je gesteld worden, de tijd nemen om de situatie goed uit te leggen in plaats van ad-hoc posts vanuit de losse pols te tikken)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 22:18
Ja het was ons niet duidelijk uit jou verhaal of je wel op de juiste hdmi poort zat bijv.
Dat was lastig in jou verhaal te ontdekken, en je vergeet de type nummer van de onderdelen erbij te vermelden, en een duidelijke foto van de aansluiting voor en achterkant met name hoe de monitor is aangesloten.
Nu lag het in dit geval aan de anyversary update

dat hadden we met de juiste info al na 3 posten ontdekt waarschijnlijk, niet als aanval bedoeld, maar meer als tip voor de volgende keer.

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 07-09-2016 15:05 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 23:04
superheldo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:54:
Ik heb de oplossing gisteren nacht om 6 uur gevonden. Lang nachtje..
de oplossing was windows anniversary downloaden via een apparte update tool van windows. Na dat kon ik de juiste driver downloaden, waarvan al een redelijk goeie versie erop zat.
Oplossing is dus geforceerd met een programma naar anniversary laten updaten.

Tevens de gpu er even uitgehaald inderdaad en opnieuw erin gezet.

Had ik hem laten bouwen bij azerty, maar om via de site geleverde windows 10 erop te laten zetten + de service kosten om dit te doen, zat je rond de 150.

Arjentje, ik denk dat ik aangeef, alle drivers volgens de site te hebben gedownload te hebben voor de mobo. Mocht dit het antwoord niet zijn dan kan je zeggen dat dit het niet is, naast dr vragen ervoor van hoe en wat ik moet doen.
Dus noem het maar niet antwoorden, maar ik snap verder er vrij weinig van en beetje inzicht om hier op in te spelen toch? Als ik wist hoe het allemaal moest zat ik hier niet in de eerste plaats.

Verder wil ik iedereen bedanken voor alle gegeven hulp en oplossingen! Het was een redelijke weg er naar toe, maar hij draait erg goed verder nu!
Mooi dat het gelukt is :-)
Pagina: 1