Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop studie elektronica-ict

Pagina: 1
Acties:

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 16:23
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik ga de laptop kopen voor mijn studie ingenieur elektronica-ict. Minimumvereisten zijn i5 met 8GB. Ik ga de laptop dus gebruiken voor de standaard dagelijkse dingen ( social media, office, series etc), maar ook ga ik er elke dag dagelijks mee naar school moeten (1u onderweg ongeveer , soms ook met fiets ). Ik zal hem daar nodig hebben voor programmeren en enkele VM's. Gamen wordt niet gedaan op de laptop, wegens desktop. Alle programma's gaan op windows draaien, dus voorkeur ligt ook bij windows.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik zou liefst maximaal 800-900 euro willen spenderen, maar indien serieuze meerwaarde tot max 1000.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja, laptop moet zo stevig mogelijk zijn, maximaal 15 inch, maar ook geen al te hoog gewicht ( max 2,5kg?) en een stevige accuduur (6u+).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Alle merken die bekend staan voor een goede bouwkwaliteit etc.

Ik ben dus op zoek naar een laptop met deze vereisten:
- i5 of i7
- min 8GB RAM
- min 256GB SSD
- 1080p IPS mat
- draagbaar gewicht
- max 15inch , ben gewoon van een 13" en is eigenlijk ook al voldoende hoor.
- Stevig
- graag ook een verlicht toetsenbord, maar niet heel belangrijk

Is het een idee om een goedkopere laptop te kopen met bv 4GB of 1TB hdd en die dan te vervangen ? Hoe zit het dan met garantie?

Er zijn een aantal laptops die mij op dit moment wel aanspreken:
- Lenovo thinkpad E560: misschien iets te zwaar en dik om mee te sleuren.
- Hp pavilion, maar in NL te koop, en ben van BE. Is dat een probleem?
- Nog een hp, deze met een dual core.
- Dell inspiron , wel met 1TB HDD, kan ik die vervangen door een SSD?

Welke raden jullie mij aan? Uiteraard sta ik open voor nog andere opties.

Alvast bedankt !

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:10
Ik heb maar een suggestie: HP Omen, in Nederland is het voor een aardig zacht prijsje met studentenkorting te krijgen (geen idee hoe duur het is in BE maar ik heb 890 voor deze laptop betaald incl. studentenkorting)

Dit is overigens de enige die je zult vinden <1000EU dat (gedeeltelijk) aan alle eisen zal voldoen, voor jouw eisen zul je toch dieper in je buidel moeten tasten.

http://store.hp.com/Nethe...ABH&p=c-OMEN-by-HP-laptop

De accuduur heeft mij wel aardig verrast (ik doe Business & IT Management), ik heb namelijk om half 9 mijn laptop aangezet, schoolwerk + licht browserwerk + docs, pas tegen 7 uur 's avonds had ik 10% over. Ik heb de laptop niet eens in energiebesparingsmodus gezet :).

[ Voor 21% gewijzigd door karimmm op 06-09-2016 00:08 ]

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
Zomaar iets wat ik zelf heel erg heb ervaren, ik heb een hele sterke laptop gekocht voor mijn ICT studie waarbij ik dacht veel VM's te gaan opzetten, maar gewoon je desktop hiervoor gebruiken is eigenlijk net zo gemakkelijk. Persoonlijk zou ik kijken naar een laptop die gewoon heel portable is met een goede accuduur. Persoonlijk lijken mij dit wel redelijke laptops:

pricewatch: Acer Aspire E5-573-55XQ
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z51-70 80K6014YNX

Uiteraard SSD bijplaatsen

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Gezien je keuzes wil je graag een toetsenbord met Qwerty/US int. layout dus? Handig om dit even expliciet aan te geven.

Laptopshop.be werkt gewoon trouwens, dus bestellen vanuit België is daar igg geen probleem. Andere winkels leveren vaak ook, hoogstens wat extra verzendkosten.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• mathijs333
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06-2023
Deze heb ik zelf ook gekocht, voldoet ook aan je specs. Deze kost je wel 1000 euro: pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VX-FW116T

• Vince23
Die HP omen zijn mij ook al opgevallen, helaas is de versie van 999€ niet te vinden op de belgische hp store...

Ik heb wel echt een laptop nodig, ook voor de VM's en het programmeren, omdat ik ook bij mijn vader zal moeten studeren en werken etc, en daar heb ik mijn desktop niet ter beschikking.

Layout van het toetsenbord is niet echt van belang. Liefst azerty omdat ik dat gewoon ben, maar als de laptop enkel qwerty is te vinden, dan kan ik daar wel met leven.

Die Asus is wel net. Hoe zit het met de bouwkwaliteit, batterij en draagbaarheid?

• Vince23
Deze hp heb ik op alternate gevonden:
Hp envy

Hoe zit het met de bouwkwaliteit van de hp envy's? Is deze aan te raden?

• Goudstalen
  • Laatst online: 19:08
Geen idee hoe het tegenwoordig is, maar HP heb ik in het verleden slechte verhalen over bouwkwaliteit gehoord.

HDD en RAM kun je in de meeste laptops gewoon prima vervangen zonder dat je met garantie in de knoei komt (wel het oude spul bewaren en terugzetten in geval van RMA).

Als je virtuele machines gaat draaien dan zou ik wel zoeken op een laptop met 16GB RAM, of het zelf uitbreiden.

• Vince23
Hmm ja het zelf uitbreiden mag geen probleem zijn, dat kan ik wel, is dus wel een goede tip.

Is een laptop als een Lenovo Yoga of andere waarvan het scherm helemaal kan doorklappen aan te raden als je het dagelijks gaat gebruiken? Ik ben bang dat die scharnieren na veelvuldig openklappen van de laptop niet meer zo stevig gaan zijn...

• Mitchell
  • Laatst online: 25-11 23:08

Mitchell

Ondertitel

Vince23 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:45:
Hmm ja het zelf uitbreiden mag geen probleem zijn, dat kan ik wel, is dus wel een goede tip.

Is een laptop als een Lenovo Yoga of andere waarvan het scherm helemaal kan doorklappen aan te raden als je het dagelijks gaat gebruiken? Ik ben bang dat die scharnieren na veelvuldig openklappen van de laptop niet meer zo stevig gaan zijn...
Wat is de meerwaarde van een Lenovo Yoga? Je doet een ICT studie waarbij je dus vooral zult programmeren, dus ik zie niet in hoe het doorklappen van een scherm je hier bij zal helpen. Het is leuk en apart, maar voor jou nuttig? Betwijfel het zeer.

Signature

• Vince23
Na nog veel opgezocht te hebben heb ik nog een aantal opties. Ik heb het budget een beetje verhoogd.

Ik heb in principe twee opties.
-Lenovo 710s-13ISK: http://www.campusshop.be/...d-710s-13isk/details.aspx
-HP Envy 13-d183nb: http://www.laptopshop.be/...90-4FAD-9C2A-05DC030409DD

Is de meerprijs voor de hp envy het ook waard?

En als laatste heb ik nog een vraag. Is het de moeite om 300€ bij te leggen, voor een Asus Zenbook UX305UA, waardoor ik een QHD scherm krijg en een 512GB SSD. http://www.laptopshop.be/...90-4FAD-9C2A-05DC030409DD

Is QHD aan te raden voor dagelijks gebruik voor programmeren en de standaard dagelijkse taken + films/series zien? Ik vind het opzich heel aantrekkelijk, maar twijfel of het de 300€ waard is.

• Vince23
Iemand die me kan helpen ? Ga ik best voor de Lenovo of voor de HP?
Pagina: 1