Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ga de laptop kopen voor mijn studie ingenieur elektronica-ict. Minimumvereisten zijn i5 met 8GB. Ik ga de laptop dus gebruiken voor de standaard dagelijkse dingen ( social media, office, series etc), maar ook ga ik er elke dag dagelijks mee naar school moeten (1u onderweg ongeveer , soms ook met fiets ). Ik zal hem daar nodig hebben voor programmeren en enkele VM's. Gamen wordt niet gedaan op de laptop, wegens desktop. Alle programma's gaan op windows draaien, dus voorkeur ligt ook bij windows.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik zou liefst maximaal 800-900 euro willen spenderen, maar indien serieuze meerwaarde tot max 1000.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, laptop moet zo stevig mogelijk zijn, maximaal 15 inch, maar ook geen al te hoog gewicht ( max 2,5kg?) en een stevige accuduur (6u+).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Alle merken die bekend staan voor een goede bouwkwaliteit etc.
Ik ben dus op zoek naar een laptop met deze vereisten:
- i5 of i7
- min 8GB RAM
- min 256GB SSD
- 1080p IPS mat
- draagbaar gewicht
- max 15inch , ben gewoon van een 13" en is eigenlijk ook al voldoende hoor.
- Stevig
- graag ook een verlicht toetsenbord, maar niet heel belangrijk
Is het een idee om een goedkopere laptop te kopen met bv 4GB of 1TB hdd en die dan te vervangen ? Hoe zit het dan met garantie?
Er zijn een aantal laptops die mij op dit moment wel aanspreken:
- Lenovo thinkpad E560: misschien iets te zwaar en dik om mee te sleuren.
- Hp pavilion, maar in NL te koop, en ben van BE. Is dat een probleem?
- Nog een hp, deze met een dual core.
- Dell inspiron , wel met 1TB HDD, kan ik die vervangen door een SSD?
Welke raden jullie mij aan? Uiteraard sta ik open voor nog andere opties.
Alvast bedankt !
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ga de laptop kopen voor mijn studie ingenieur elektronica-ict. Minimumvereisten zijn i5 met 8GB. Ik ga de laptop dus gebruiken voor de standaard dagelijkse dingen ( social media, office, series etc), maar ook ga ik er elke dag dagelijks mee naar school moeten (1u onderweg ongeveer , soms ook met fiets ). Ik zal hem daar nodig hebben voor programmeren en enkele VM's. Gamen wordt niet gedaan op de laptop, wegens desktop. Alle programma's gaan op windows draaien, dus voorkeur ligt ook bij windows.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik zou liefst maximaal 800-900 euro willen spenderen, maar indien serieuze meerwaarde tot max 1000.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, laptop moet zo stevig mogelijk zijn, maximaal 15 inch, maar ook geen al te hoog gewicht ( max 2,5kg?) en een stevige accuduur (6u+).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Alle merken die bekend staan voor een goede bouwkwaliteit etc.
Ik ben dus op zoek naar een laptop met deze vereisten:
- i5 of i7
- min 8GB RAM
- min 256GB SSD
- 1080p IPS mat
- draagbaar gewicht
- max 15inch , ben gewoon van een 13" en is eigenlijk ook al voldoende hoor.
- Stevig
- graag ook een verlicht toetsenbord, maar niet heel belangrijk
Is het een idee om een goedkopere laptop te kopen met bv 4GB of 1TB hdd en die dan te vervangen ? Hoe zit het dan met garantie?
Er zijn een aantal laptops die mij op dit moment wel aanspreken:
- Lenovo thinkpad E560: misschien iets te zwaar en dik om mee te sleuren.
- Hp pavilion, maar in NL te koop, en ben van BE. Is dat een probleem?
- Nog een hp, deze met een dual core.
- Dell inspiron , wel met 1TB HDD, kan ik die vervangen door een SSD?
Welke raden jullie mij aan? Uiteraard sta ik open voor nog andere opties.
Alvast bedankt !