Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:27
Hoi,

Na een hoop geklooi en Google heb ik besloten het hier maar eventjes te vragen. Het zit namelijk zo: ik heb een Synology NAS met daarop een OpenVPN-server. Dit werkt allemaal prima als je het .ovpn- en .crt-bestand downloadt en inlaadt in OpenVPN op een Windows-machine, maar Chrome OS doet hier erg moeilijk over.

Hier heb ik allerlei bestanden nodig: .p12, .crt, .pem en weet ik het wat allemaal. Ik heb zitten zoeken op Google hoe je die bestanden maakt en ik heb ze uiteindelijk op een Ubuntu-machine in elkaar gezet, maar zonder succes.

Waarom kan ik in Chrome OS niet gewoon een .ovpn en .crt importeren, credentials invullen en gaan? Weet iemand wat ik fout doe?

Bij voorbaat dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Moest je het .crt bestand niet embedden in de .ovpn? Het is enige tijd geleden voor mij, maar volgens mij heb ik toen de inhoud van het .crt bestand gecopy paste in het .ovpn bestand.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
morpheus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:21:
Moest je het .crt bestand niet embedden in de .ovpn? Het is enige tijd geleden voor mij, maar volgens mij heb ik toen de inhoud van het .crt bestand gecopy paste in het .ovpn bestand.
In Chrome OS kun je geen .ovpn importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
ik gebruik openvpn connect, daarbij gebruik je een .ovpn om te importeren.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
morpheus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:56:
ik gebruik openvpn connect, daarbij gebruik je een .ovpn om te importeren.
Is dit op Chrome OS, oftewel op een Chromebook, of op Android of iOS? Ik kan deze tool niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
ik ging er dan blijkbaar vanuit dat openvpn connect voor meerdere platformen geschreven was.

Had je deze handleiding al gevolgd?
https://docs.google.com/d...Hnk2GN6nDvfu2Hbrb4YLE/pub

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Die heb ik gevolgd. Hier wordt er gemakshalve maar even van uitgegaan dat je toegang hebt tot openvpn en openssl commando's. Ik heb OpenVPN als service ingeschakeld in VPN Server op mijn Synology NAS en ik kan daar die commando's niet uitvoeren (zelfs niet via SSH).

Ik kan vanuit de UI van DSM alleen een .crt en .ovpn krijgen. Geen .key o.i.d.. Hoe kan ik deze van aanleveren in Chrome OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Is er echt niemand die eenzelfde situatie heeft als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
Voor mensen met dezelfde situatie, ik heb inmiddels toch een werkende oplossing:
https://www.reddit.com/r/...penvpn_perplexity/cl7tuzy

Toen kon ik nog niet verbinden wegens een of andere vage fout in Chrome OS, die heb ik opgelost op de volgende manier:
https://productforums.goo.../nDQv7N4tyzc/1IS3yOQAEAAJ

Nu kan ik dus eindelijk met m'n VPN server op m'n Synology NAS inloggen vanaf m'n Chromebook. :)
Slechte zaak dat dit via Developer Mode moet Google.
Pagina: 1