nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:

• deathmetalmike
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik zoek een?
processor

Wat is je budget?
niet echt een budget.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
intel of amd

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
gaming.

specs van de rest van de pc.

Processor Intel(R) Core(TM) i7-3770K CPU @ 3.50GHz, 3501 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)

Nvidia GTX 980 TI

Sound Device Intel(R) Display Audio

Sound Device Logitech G633 Gaming Headset

Sound Device NVIDIA High Definition Audio

Hard disk space 1,6 terrabyte

ik ben helemaal niet thuis in de processoren en heb dus jullie hulp nodig!
de rest van mn pc is goed in orde wil alleen een nieuwe processor hebben, welke is de beste optie?

ik gebruikt mn pc voornamelijk voor t gamen

grtz deathmetalmike

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:57
Mag ik vragen waarom? Is jouw processor niet adequaat genoeg om bepaalde taken goed te doen?

Ben je niet tevreden met bepaalde framerates die je in games haalt?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-02 14:55
Je huidige processor is prima.. succes met iets beters vinden zonder je mobo te vervangen.

Waarom heb je besloten dat je een nieuwe wil?

[ Voor 21% gewijzigd door Nat-Water op 05-09-2016 23:19 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• deathmetalmike
ik denk dat met een nieuwe proseccer of mobo ik zoveel meer uit met pc kan halen.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-02 14:55
deathmetalmike schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:23:
ik denk dat met een nieuwe proseccer of mobo ik zoveel meer uit met pc kan halen.
Maar wat is 'zoveel meer'? Waarom verdenk je de processor? Waarom bijvoorbeeld niet een SSD, die je nog niet hebt?

Als je duidelijk bent met wat het probleem is, kunnen we ook een passende oplossing vinden.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• deathmetalmike
ik heb wel een ssd, daar staat mn windows op. die schijf is 120 gb
maar heb mn pc sinds 2011 en heb inmiddels de videokaart vervangen. ik wil games vloeiend voluit kunnen spelen en ik heb het idee dat mn processor (of mn moederbord) dit niet meer trekt.

daarom vraag ik jullie hulp :P, misschien zie ik iets over het hoofd. :?

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:42
In dit filmpje wordt de i7-3770k met de nieuwste generatie i7-6700k vergeleken, je ziet dat het in sommige CPU-heavy games zoals GTA V en Witcher 3 wel wat verschil maakt maar bij veel andere games die wat minder op de CPU leunen het verschil minimaal is.

YouTube: Intel Skylake Core i7 6700K vs 4790K/3770K/2600K Stock Gaming Benchm...

Als je wil upgraden moet je een nieuw moederbord (€150), een nieuwe CPU (€250/350) én nieuw ram (DDR4 à €40/€80) halen. Die ~€500 zou voor mij de kleine verbetering in prestaties niet waard zijn. Misschien heb je geld als water en maakt het je niet uit, maar zaken als een grotere SSD, een nieuwe monitor of een mechanisch toetsenbord zijn dan waarschijnlijk dingen waar je meer lol mee hebt.

Wat kan helpen is dat je je CPU overklokt, zet er een mooie koeler op en probeer dat ding op 4.5ghz te laten draaien, daar kan je in sommige games wel wat winst mee vinden.

Als je het idee hebt dat je huidige CPU het niet meer trekt is het verstandig om daar onderzoek naar te doen. Wat voor klachten ervaar je tijdens het gamen? Of is het gewoon een gevoel dat je CPU niet meer voldoet? Gebruik een programma als MSI Afterburner om je CPU-gebruik en temperaturen in de gaten houden en er zo achter te komen of het inderdaad je CPU is die de boel aan het vertragen is.

Het kan ook zomaar zo zijn dat je processor niet goed gekoeld wordt, en dat ie zichzelf terugklokt om niet te oververhitten. Of misschien zit je RAM-geheugen helemaal vol, en is dat de oorzaak van je problemen. Of je draait je games vanaf een haperende harde schijf, met problemen tot gevolg.

"Ik heb het idee dat ie het niet meer trekt" vind ik nogal een wazige onderbouwing om een smak geld uit te geven, dus eerst even onderzoeken waar je klachten vandaan komen voordat je gaat investeren, want die CPU moet nog prima voldoen, dat kan je een hoop geld schelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sebastiaannn op 06-09-2016 00:17 ]

• deathmetalmike
@sebastiaannn thnx voor je bericht.
eerlijk gezegd ben ik niet echt thuis in het overklokken van mn cpu, miss moet ik daar eens naar kijken voor wat extra "kracht" ik wist ook niet zeker of het kopen van een nieuwe processor de juiste keuze was en ben blij dat ik het eerst gevraagd heb en ga het overklokken zeker ff bekijken!

misschien moet k idd investeren in nieuwe ssd. nieuwe monitor staat al langer op t verlanglijstje.

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 11:58

Eentje

houd van de vijver

uit ervaring kan ik je vertellen dat een ssd plaatsen je pc als nieuw herboren vind. recentelijk een in me 6 jaar oude laptop gedaan.

There eent no place like home

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Sebastiaannn schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 00:14:
In dit filmpje wordt de i7-3770k met de nieuwste generatie i7-6700k vergeleken, je ziet dat het in sommige CPU-heavy games zoals GTA V en Witcher 3 wel wat verschil maakt maar bij veel andere games die wat minder op de CPU leunen het verschil minimaal is.

YouTube: Intel Skylake Core i7 6700K vs 4790K/3770K/2600K Stock Gaming Benchm...
Dit is dus ook mijn ervaring wat het filmpje schetst. Alleen de sprong van i7-860 naar i7-2600 was aardig groot, maar ook niet echt dramatisch, maar van 2600 naar 3770 onmerkbaar. Daarom vraag ik me steeds meer af waar de meerwaarde zit van een snellere CPU op het moment.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-02 10:05
3770k op 4.4 ghz is niet moeilijk en daarmee kun je makkelijk mee, een 980ti bottleneck je niet.

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Je hoeft ook niet te overclocken, die CPU is sterk zat. Ik zou mij eerst gaan focussen op wat er allemaal op de achtergrond draait, alles wat je niet gebruikt verwijderen of nog mooier een schone installatie doen (na je backup natuurlijk).

Meh ...

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dit lijkt me echt een voorbeeld van een auto zonder onderhoud. Het rammelt puft en start slecht en optrekken, ho maar.
Oplossing: racebanden eronder?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:54
een nieuwe CPU in gooien is echt zonden. MAar als je vermoed dat je CPU een bottleneck is draai eens MSI afterburner. En kijk hoeveel load je GPU heeft en hoeveel load je CPU heeft. En vermeld kan ook even welke games je gebruikt.
Pagina: 1