Ik heb de afgelopen 7 jaar genoten van een gaming pc, hoewel ik niet meer zo een gamer ben. Zware en grote spelletjes zeggen me niet veel meer. Enige wat ik echt nog speel is World of Tanks. Kan ik dagelijks wel makkelijk 2 uur spelen. Voor de rest ben ik vooral bezig met website coderen en photoshop. Heel af en toe eens videobewerking. Mijn grafische kaart heeft het afgelopen weekend begeven (9800gtx) en ik ben niet echt bereid om mijn oude systeem op te lappen.
Omdat ik mijn oude pc zo intens gebruikt heb maar hij toch zo lang is blijven draaien wil ik weer een midrange gaming pc kopen, hopend dat hij weer lang meegaat.
Ik was de website van tones aan het kijken en vond daar een interessant aanbod bij stel je eigen pc samen. Ken zelf niet genoeg van hardware dus ben op zoek naar advies.
Volgende samenstelling, voor 1149 euro obv the division midrange pc op maat van tones
Corsair 300 r
Moederbord MSI Z170a gaming pro carbon
(basis combo, niet aanpasbaar)
Intel core i5 6400
Tranquillo rev.3 als core cooling
MSI gtx 1060 3g gaming x
CORSAIR CMK16GX4M2A2666C16R 16GB (2X8GB) 2666MHZ ROOD DDR4 LPX SKYLAKE
SAMSUNG 250GB 2.5 INCH 750 EVO SERIES MZ-750250BW
CORSAIR RM650X Als voeding
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een beetje gamen (world of tanks) en voor de rest veel coderen, wat photoshop en wat videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro.
B
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe pc?
Geen interesse in nieuwe muis toetsenbord of beeldscherm (SAMSUNG 223BW 22 Inch Wide LCD Screen)
Ik zou wel graag mijn oude HD (WESTERN DIGITAL 320GB-KS 16MB SATA300 7200RPM) en oude dvd station SAMSUNG SH-S203D/bebe Zwart S-ATA 20X DVD-RW meenemen. Om wat te besparen op de kosten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, wil gewoon betrouwbaarheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet direct.
Ga je overklokken?
Ben tevreden met de standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar een pc met een lange levensduur en betrouwbaarheid. Meer specifieke vragen:
Wat is jullie eerste indruk?
Dingen waar ik me zorgen over maak:
is de voeding voldoende of te zwak (basis versie was 500w) of te sterk?
Is de ssd van goede kwaliteit?
GC lijkt me in orde?
i5 goede keuze? i7 lijkt me nog te duur
Core koeling afdoende?
2 x 8 ram goed of overkill?
Zie vraag boven: zijn er problemen met de componenten die ik wil meenemen?
Kortom, ik ben een beetje onzeker over alles.
Ten slotte, kan er ergens nog 100 euro van af?
Mag ev volledig ander toestel zijn uit andere winkel.
Sorry voor de lange post, ik kijk uit naar feedback.
Omdat ik mijn oude pc zo intens gebruikt heb maar hij toch zo lang is blijven draaien wil ik weer een midrange gaming pc kopen, hopend dat hij weer lang meegaat.
Ik was de website van tones aan het kijken en vond daar een interessant aanbod bij stel je eigen pc samen. Ken zelf niet genoeg van hardware dus ben op zoek naar advies.
Volgende samenstelling, voor 1149 euro obv the division midrange pc op maat van tones
Corsair 300 r
Moederbord MSI Z170a gaming pro carbon
(basis combo, niet aanpasbaar)
Intel core i5 6400
Tranquillo rev.3 als core cooling
MSI gtx 1060 3g gaming x
CORSAIR CMK16GX4M2A2666C16R 16GB (2X8GB) 2666MHZ ROOD DDR4 LPX SKYLAKE
SAMSUNG 250GB 2.5 INCH 750 EVO SERIES MZ-750250BW
CORSAIR RM650X Als voeding
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een beetje gamen (world of tanks) en voor de rest veel coderen, wat photoshop en wat videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro.
B
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe pc?
Geen interesse in nieuwe muis toetsenbord of beeldscherm (SAMSUNG 223BW 22 Inch Wide LCD Screen)
Ik zou wel graag mijn oude HD (WESTERN DIGITAL 320GB-KS 16MB SATA300 7200RPM) en oude dvd station SAMSUNG SH-S203D/bebe Zwart S-ATA 20X DVD-RW meenemen. Om wat te besparen op de kosten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, wil gewoon betrouwbaarheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet direct.
Ga je overklokken?
Ben tevreden met de standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar een pc met een lange levensduur en betrouwbaarheid. Meer specifieke vragen:
Wat is jullie eerste indruk?
Dingen waar ik me zorgen over maak:
is de voeding voldoende of te zwak (basis versie was 500w) of te sterk?
Is de ssd van goede kwaliteit?
GC lijkt me in orde?
i5 goede keuze? i7 lijkt me nog te duur
Core koeling afdoende?
2 x 8 ram goed of overkill?
Zie vraag boven: zijn er problemen met de componenten die ik wil meenemen?
Kortom, ik ben een beetje onzeker over alles.
Ten slotte, kan er ergens nog 100 euro van af?
Mag ev volledig ander toestel zijn uit andere winkel.
Sorry voor de lange post, ik kijk uit naar feedback.