Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ethernet kabel disconnect om de 5-10min

Pagina: 1
Acties:

• MrBeestje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-10 23:00
Hallo mede tweakers,

Recent heb ik erg erg zwaar last van mijn internetkabel die te vaak uitvalt en na even weer terug komt.
Momenteel heb ik zelf de kabel geknipt, alle kleuren etc goed, omdat ik dacht dat er een breuk zou zijn in de kabel waar hij krom lag alleen heeft dat nu dus niks geholpen. (kabel ook natuurlijk in andere apparaten geprobeerd maar doet het)

Dan maar de drivers bekeken, op de MSI mijn eigen mobo opgezocht en de drivers voor de LAN opnieuw geinstalleerd (verwijderd en dan dus de install gebruikt), internet doet het maar valt nog steeds uit.
Dan maar via de realtek site gedownload, gedateerd 14-7-'16 dus recent nog zelfs(versie 10.10.714.2016), werkt ook niet.

PC deed qua internet het altijd al, zo'n 3 maanden geleden is het om de week misschien voorgekomen dat de kabel niet accepteerde en verplaatste hem beetje zodat hij m wel accepteert, vandaar de kromme bocht in de kabel die nu verholpen is.
PC is ook nog net een jaar oud en zelf builded, alles is gewoon goed uitgevoerd.

specs:
CPU Type
Intel(R) Core(TM) i5-4690 CPU @ 3.50GHz
Graphics Chipset
AMD Radeon R9 200 Series (290x)
MSI H97M-G43

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Heb je al een andere betrouwbare kabel gebruikt?

Wabbawabbawabbawabba

• MrBeestje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-10 23:00
Ja, helaas ook soms met het uitval te maken, daarom lijkt het me ook echt de moederboord alleen geen idee wat ik er mee moet doen

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:51
Treedt het probleem ook op als je je firewall tijdelijk uit zet?

Als we de hardware insteek nemen dan zit het probleem of aan de ene kant van de kabel of aan de andere kant. Als je een andere computer op dezelfde kabel (en daarmee aan dezelfde poort van de switch) aansluit treedt het probleem dan wel of niet op?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Reboot van je routering zorgt ook niet voor verbetering? Misschien tijdelijk een andere router proberen...

Of een laptop met crosscable aansluiten om te zien of dat wel werkt...

Je kan ook proberen een vast ip in te stellen, misschien ligt je dhcp server op zijn gat

Wabbawabbawabbawabba

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:52
Kijk inderdaad even je IP configuratie na.
Het kan namelijk voorkomen, dat mobiele telefoons en dan vooral Huawei en LG, ip adressen claimen vanuit dhcp terwijl het ip adres al is uitgedeeld aan jouw pc. Ja, dit kan en mag niet "officieel", maar ik heb het op kantoor ook al 2x meegemaakt, dat een LG smartfone via het bedrijfs WiFi een IP kaapte van een werkstation in de zelfde IP range. En dan gaat je pc echt klapperen ook aan de cat-kabel. :/

The S in IOT stands for security.

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11 08:28

Cramthabam

Leef en laat leven

Kijk je netwerk settings na als je Windows 10 gebruikt. Ik heb het ook gehad. Het blijkt dat die van mij af toe zelf probeerde te schakelen tussen wifi en bedraad. Dit laat dan de verbinding even weg vallen.
Pagina: 1