Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:00
Mede tweakers.

Ik zit met het volgende.

Sinds 3 maart heb ik een abonnement van Tele2 i.c.m. een Lumia 950.

Ik ervaar sinds juni veel verbinding problemen met telefoongesprekken, de gesprekken vallen weg of zijn niet tot stand te brengen ook hoor ik van contactpersonen dat ik niet gebeld kan worden toch wel essentieel voor een mobile telefoon.
Ik heb meerdere telefoongesprekken met de klantenservice hierover gehad ook hun consenteerde dat mijn klacht terecht was
Er zou een onderzoek gestart worden (door t-mobile) , ik moest 3 telefoonnummers doorgeven datum tijd postcode zodat t-mobile de gesprekken kan traceren, dat onderzoek duurt 8 dagen.
Dat heb ik 9-8 doorgegeven, 17-8 kreeg ik een standaard email van tele2 dat de opgegeven gegeven niet voldeed.
26-8 heb ik maar weer gebeld met de klantenservice met een prepaid telefoon en maar weer 3 voorbeelden opgegeven.
Het onderzoekt loopt nog.

Er zijn meerdere telefoongesprekken geweest met de klantenservice maar vaak van het kastje naar de muur.

Ik heb zelf het één en ander geprobeerd.
De Lumia op 3G en 2G zelfde symptomen.
4G 1 blokje bereik
3G 2blokjes bereik
2G 3/4 blokjes bereik

Tele2 sim in mijn oude vertrouwde Blackberry 8900 (beetje knutselen maar het lukte) en de prepaid sim in de Lumia (KPN netwerk)
De gesprek kwaliteit was bij de Tele2 sim ver beneden pijl ook hier wegvallende gesprekken, niet even maar seconden van stilte, de KPN sim in de Lumia had ik nergens last van, mijn conclusie geen defecte mobiel.

Ondertussen heb ik hier aardig de pest over in.

Heeft het zin om hiermee naar de geschillencommissie te gaan? En wat zijn mijn rechten hierin.
En zijn er meer tweakers die dit ondervinden.
Na enige twijfel ben ik ook begonnen met het terugboeken van het abonnementsgeld.
Mijn postcode gebied is 3206.

(het was erg moeilijk om dit zonder frustraties te typen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 08:27
Je wilt naar de geschillencommissie terwijl er nog geen geschil is?

Wacht even de onderzoeken af. Het aantal blokjes wat je telefoon aangeeft, heeft weinig te maken met wegvallen van de verbinding, met 1 blokje moet je over het algemeen nog prima gesprekken kunnen voeren.

Zomaar terugboeken van je abonnementsgeld? Niet verstandig als je het mij vraagt.

Je komt nogal impulsief op me over, ik zou als ik jou was gewoon in contact blijven en ze een kans geven om met een oplossing te komen. Mocht dat niet lukken, dan kun je andere actie ondernemen (waarbij terugboeken niet een goede oplossing is! Je hebt kans dat ze een incassoburo gaan sturen als je niet betaalt).

[ Voor 11% gewijzigd door Gadgeteer op 06-09-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:26

D4NG3R

kiwi

:)

screenager schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:47:
Heeft het zin om hiermee naar de geschillencommissie te gaan?
Er is (nog) geen geschil, dus nee dat heeft weinig nut.
Na enige twijfel ben ik ook begonnen met het terugboeken van het abonnementsgeld.
Dit is een van de domste dingen die je in zo'n situatie kan doen.

Al eens gedacht om een winkel van Tele2 binnen te stappen? En dan niet met je huidige houding, maar eentje waarin je ze de kans gunt om het op te lossen.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 06-09-2016 11:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Het ligt blijkbaar niet aan het bereik. 1 streepje is voldoende voor een goed gesprek en vaak zie je dan ook dat de verbinding overschakelt naar meer streepjes of van 3g naar 2g (met automatisch meer streepjes). Ik denk dat je met een slechte simkaart te maken hebt, die of het contact (fysiek) verliest met de telefoon of gewoon een gare chip heeft. Dit ook, omdat deze in beide telefoons last geeft en zelfs op 2g met voldoende bereik.

Een nieuwe sim aanvragen dus. De automatische incasso storneren was niet zo slim. Je kunt hierover bellen dat je dat handmatig alsnog even overmaakt en dat je hoofdzakelijk de (corrupte) simkaart vermoed (even kort uitleggen waarom). Succes met een nieuwe simkaart.

[ Voor 19% gewijzigd door ToFast op 06-09-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zelf ben ik ook een tele2 gebruiker (*Bliep) en kan jouw problemen met bellen ook bevestigen.(oa pc 2821, 2825, en 2860 woon-werkomgeving, maar ook Voorne-Putten kom ik geregeld.)

Mijn situatie is dan hoofdzakelijk vanuit een rijdende vrachtwagen, maar het is als volgt: gesprek begint gewoon goed, maar vervolgens wordt het stil (geen ruis ook, echt stil) na vele seconden heb je kans het gesprek weer te vervolgen, maar als het te lang duurt is het einde gesprek (verbroken)

Dit alles komt door het zeer matig omgebouwde 2g netwerk van T-Mobile, deze is er enorm op achteruitgegaan. Zelfs als je telefoon belt, via het (goedwerkende) 3g netwerk gaat het vervolgens mis, omdat hij al te snel (en overbodig naar mijn menig) naar 2g overschakeld.

Mijn oplossing iig is, toestel forceren op alleen 3g (of alleen 3g/4g) netwerk, dit werkt voor het bellen prima, ook bij jou in de omgeving.

Probleem zit hem het echt alleen maar in het 2g netwerk, de rest is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07

The Wizard

Moderator Mobile
ReBr schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:26:
Dit alles komt door het zeer matig omgebouwde 2g netwerk van T-Mobile, deze is er enorm op achteruitgegaan. Zelfs als je telefoon belt, via het (goedwerkende) 3g netwerk gaat het vervolgens mis, omdat hij al te snel (en overbodig naar mijn menig) naar 2g overschakeld.

Mijn oplossing iig is, toestel forceren op alleen 3g (of alleen 3g/4g) netwerk, dit werkt voor het bellen prima, ook bij jou in de omgeving.

Probleem zit hem het echt alleen maar in het 2g netwerk, de rest is prima.
Dat is ook niet zo gek, T-Mobile heeft geen 2G900 netwerk meer, alleen 2G1800. Het is belangrijk om een telefoon te hebben die 3G900 kan ontvangen, dan zal je zelden terugvallen op 2G, 3G900 is immers sterker.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1