Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-11 11:25
Mijn vraag
Ik heb slechte wifi verbinding/dekking
En wil een nieuwe router kopen zodat ik betere internet heb welke router moet ik kopen want ik wil stabiele verbinding en groot bereik hebben jullie nog tips en informatie ?

Alle reacties

Verwijderd

Mikrotik 2011UiAS-2HnD

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Wat is je budget? Is kabel trekken een optie?

Je kan bijvoobeeld naar de TP Link Archer 7 kijken als je Ziggo klant bent.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je kan ook een WiFi extender kopen als een kabel trekken geen optie is. Ikzelf heb er eentje van TP Link die prima werkt.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Formula one
Budget €200 ben Vodafone klant en heb zo'n draytek die ergens in een hoekje hangt

• Formula one
AW_Bos schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:48:
Je kan ook een WiFi extender kopen als een kabel trekken geen optie is. Ikzelf heb er eentje van TP Link die prima werkt.
Dan wordt de snelheid toch minder ?

• Formula one
O vergeten neer te zetten de router moet gamen aan kunnen en hd video's bekijken

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:13
Vergeet WiFi Extenders, die geven vaak meer problemen dan dat ze iets oplossen. Wat jij zoekt is een Access Point. Even een kabel trekken naar het middenpunt van je huis/kamer, en daar de Access Point aansluiten. Dan kun je gewoon je huidige router houden en veranderd er verder niets.

Ik heb zelf deze: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack), en die bevalt prima. Super bereik en goede snelheid. Voordeel van deze is dat er een PoE adapter bij zit, daarmee gaat de stroomvoorziening van de Access Point over de Eternet Kabel. Je hoeft dan geen stopcontact in de buurt van de Access Point te hebben. Je kunt hem dan mooi ergens midden op het plafond hangen, en genieten van je bereik.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Formula one
Saeverix schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:59:
Vergeet WiFi Extenders, die geven vaak meer problemen dan dat ze iets oplossen. Wat jij zoekt is een Access Point. Even een kabel trekken naar het middenpunt van je huis/kamer, en daar de Access Point aansluiten. Dan kun je gewoon je huidige router houden en veranderd er verder niets.

Ik heb zelf deze: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack), en die bevalt prima. Super bereik en goede snelheid. Voordeel van deze is dat er een PoE adapter bij zit, daarmee gaat de stroomvoorziening van de Access Point over de Eternet Kabel. Je hoeft dan geen stopcontact in de buurt van de Access Point te hebben. Je kunt hem dan mooi ergens midden op het plafond hangen, en genieten van je bereik.
En hoe is de verbinding als je gamed en meerdere apparaten tegelijk gebruikt ?

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-11 11:12
Die unifi's zijn de meest stabiele AP's die ik tot nu toe geprobeerd heb. Meerder apparaten is peanuts voor deze AP's. Gamen zal ook wel prima gaan, het zal dan meer om een stabiele verbinding gaan, wat je met de unifi AP wel kunt bereiken tov. de standaard consumenten wifi routers.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Formula one schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:49:
Budget €200 ben Vodafone klant en heb zo'n draytek die ergens in een hoekje hangt
En heb je al uitgezicht hoe je die draytek gaat vervangen door een andere router dan?

Hint: dat gaat nog niet zo gemakkelijk...

Access point lijkt me een veel beter idee ja.

• Formula one
sweebee schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:38:
Die unifi's zijn de meest stabiele AP's die ik tot nu toe geprobeerd heb. Meerder apparaten is peanuts voor deze AP's. Gamen zal ook wel prima gaan, het zal dan meer om een stabiele verbinding gaan, wat je met de unifi AP wel kunt bereiken tov. de standaard consumenten wifi routers.
En kan je er ook een netwerk switch op aansluiten of wordt de kwaliteit dan minder ?

• sweebee
De Unifi AP, zijn enkel bedoelt voor wifi, ze hebben ook maar 1 ethernet poort (muv de pro versie). van switch naar AP kan wel, dus niet andersom.

Dus: router > switch > AP

Wat je kunt doen is de wifi op de huidige router uitzetten. en dan op de router de unifi AP aansluiten. En die eventueel op een betere plek hangen dan waar de router nu staat.

• Formula one
Die pro versie kan je daar wel switch op aansluiten of ook niet ?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nat-Water schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:46:
Wat is je budget? Is kabel trekken een optie?

Je kan bijvoobeeld naar de TP Link Archer 7 kijken als je Ziggo klant bent.
moet je wel 5 gHz gear hebben, want hij werkt niet op 2.4gHz

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hackus schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:12:
[...]

moet je wel 5 gHz gear hebben, want hij werkt niet op 2.4gHz
Dan besteed je een paar tientjes meer aan je set-up en schaft een je AVM 1750E aan. Vervolgens heb je 2.4 + 5Ghz (Zelfs AC) én een ethernetpoort om je "LAN" bekabeld te extenden.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 05-09-2016 22:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• sweebee
Formula one schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:05:
Die pro versie kan je daar wel switch op aansluiten of ook niet ?
Ja dat kan. Alleen zie ik niet waarom je dat zou willen. Je kunt beter switch > AP dan AP > switch.

• Formula one
sweebee schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:24:
[...]

Ja dat kan. Alleen zie ik niet waarom je dat zou willen. Je kunt beter switch > AP dan AP > switch.
Omdat ik dns probleem krijg als ik mijn ps4 rechtstreeks op mijn draytek aansluit

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Formula one schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:27:
[...]

Omdat ik dns probleem krijg als ik mijn ps4 rechtstreeks op mijn draytek aansluit
Dát moet je me toch eens uitleggen. Dat zou dus eigenlijk willen zeggen dat je eigenlijke probleem héél ergens anders zit :)

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10
Hmm dat is wel heel vreemd, ethernet en DNS zitten op compleet verschillende netwerklagen :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@TS: Begin eens met (in de juiste volgorde van aansluiten) op te sommen wat je nú allemaal aan netwerkapparatuur hebt staan vanaf het punt dat er een kabel van de provider bij je binnen komt.

• Formula one
Na dat de kabel binnenkomt dan gaat die naar de draytek vigor 2132fvn glasvezelmodem die hangt in de woonkamer in een hoekje en dan gaat er een kabel naar boven naar de tp link archer c5 toe die hangt aan de muur in het midden van de 1ste etage

• sweebee
Heb je alleen met je PS4 dns / internet problemen? Als ik google op PS4 dns fout kom ik heel veel tegen, wellicht zit het probleem direct bij de PS4.

• Formula one
sweebee schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:55:
De Unifi AP, zijn enkel bedoelt voor wifi, ze hebben ook maar 1 ethernet poort (muv de pro versie). van switch naar AP kan wel, dus niet andersom.

Dus: router > switch > AP

Wat je kunt doen is de wifi op de huidige router uitzetten. en dan op de router de unifi AP aansluiten. En die eventueel op een betere plek hangen dan waar de router nu staat.
Is het bereik ook goed door muren heen

• sweebee
Dat is afhankelijk van je muren. Over het algemeen heb je met de LR versie wel bereik in het hele huis. Maar de snelheid wordt wel beperkt door een paar muren. Ik heb zelf 3 APs voor optimaal 5ghz bereik in huis.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Formula one schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:45:
Na dat de kabel binnenkomt dan gaat die naar de draytek vigor 2132fvn glasvezelmodem die hangt in de woonkamer in een hoekje en dan gaat er een kabel naar boven naar de tp link archer c5 toe die hangt aan de muur in het midden van de 1ste etage
Hoe heb je die tp link en draytek aan elkaar gehangen? Draytek in DMZ? C5 als AP?
Pagina: 1