Toon posts:

overzetten SSD naar HDD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond mensen van het tweakers forum,

Ik heb altijd alleen een SSD drive (Samsung 128GB) gehad in mijn zelfgebouwde desktop, nu was deze vol en werd het toch echt tijd om er een HDD bij te kopen, dus dat heb ik gedaan, een HDD van seagate, 1TB groot. Nu is mijn vraag, alle oude bestanden die op mijn SSD staan wil ik graag overzetten naar mijn nieuwe HDD behalve mijn besturingssysteem, op welke manier kan ik dit het beste doen? Is dit een kwestie van cut/copy of ligt het wat ingewikkelder?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de antwoorden,

Silver.

Alle reacties

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:39

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:16:
Goede avond mensen van het tweakers forum,

Ik heb altijd alleen een SSD drive (Samsung 128GB) gehad in mijn zelfgebouwde desktop, nu was deze vol en werd het toch echt tijd om er een HDD bij te kopen, dus dat heb ik gedaan, een HDD van seagate, 1TB groot. Nu is mijn vraag, alle oude bestanden die op mijn SSD staan wil ik graag overzetten naar mijn nieuwe HDD behalve mijn besturingssysteem, op welke manier kan ik dit het beste doen? Is dit een kwestie van cut/copy of ligt het wat ingewikkelder?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor de antwoorden,

Silver.
Wat voor bestanden?
Fotos, filmpjes, word bestanden kan je gewoon kopieren.
Geinstalleerde programmas niet. Die verwijzen naar je OS en kan je niet zomaar verplaatsen.
Zou je opnieuw moeten installeren zeg maar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als het ongeveer alles is behalve het besturingssysteem is het inderdaad een kwestie van de HDD erbij pluggen en de computer opstarten.
De HDD krijgt dan waarschijnlijk schijfletter D:, of misschien E: als je al een CD-ROM speler hebt. Het makkelijkst is om die schijfletters in dat laatste geval even om te draaien in schijfbeheer.

Ik zou de mappen "Program Files", "Program Files (x86)" en "Windows" laten staan, de rest kan je in principe verplaatsen naar de D-schijf.

Als je documenten wil overzetten is het het makkelijkst om in de Windows verkenner met de rechter muisknop op de map Documenten te gaan staan, dan kiezen voor Eigenschappen, dan Locatie. Typ daar in plaats van c:\users\<usernaam>\Documents de nieuwe locatie in, bijvoorbeeld D:\documents. Windows vraagt dan of je de bestanden wil verplaatsen. Kies ja/OK, en alles wordt verplaatst. Dat trucje herhaal je voor Video's en Muziek. Als je dat gedaan hebt zou je aardig wat ruimte terug moeten hebben op je SSD

[ Voor 35% gewijzigd door gwystyl op 05-09-2016 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de antwoorden!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-01 17:34
Een andere optie is "migratie assistent": die doet het ook voor je.