Toon posts:

Sonos uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik onderstaande setup van sonos in mijn living

Sonos playbar (kast onder mijn tv)
Sonos subwoofer achter mijn zetel
2 x sonos play 1 speakers links en rechts ingesteld als surround (volledig, niet sfeervol)

Nu zou ik graag wat upgraden en wat extremere surround gaan hebben. Hiervoor twijfel ik tussen de aankoop van 2 x play 3 of play 5 ter vervanging van mijn play 1 speakers.

Wat zouden jullie mij aanraden?

Mijn eerste idee was achter mij 2 x play5 speakers, en 2 x play 1 speakers naast mijn tv plaatsen.

Zou dit te extreem zijn? Of toch beter de play 3 speakers?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik zou eerst kijken of je de playbar niet meer op oren laten richten, dus je luidsprekers zoveel mogelijk op oor hoogte plaatsen. Geld over balk smijten, kan altijd nog.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10 15:50
Het is zeker niet extreem het geluid is een stuk beter uit die play 5. Maar hij is ook erg groot. Dus dat moet je willen. Een play 3 op een stand vind ik er nog netjes uitzien.

Wat betreft die play 1. Pin me er niet op vast maar ik dacht niet dat sonos met een left front en right front om kon gaan? Of wilde je die play1's als muziek speakers gaan gebruiken dan?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 13:47
De sonos configuratie voor 5.1 werkt niet met twee losse play:1's (als front speaker) voor zover ik weet. De playbar is in feit drie keer een play:3 naast elkaar, waarbij de middelste naar voren is gericht als center en de andere twee naar buiten voor het ruimtelijke effect.

[ Voor 3% gewijzigd door Bob-B190 op 06-09-2016 09:59 ]

Memento mori