Surround met B&W 685 s2, Sonos of soundbar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-08 16:16
Ik zou graag advies willen hebben op onderstaande vraagstuk

Momenteel bezit ik een oud surround system: Harman & Kardon AVR 235 met JBL SCS200.5 satelliet speakers.
Maar de achterste speakers sluit ik bij gebruik steeds opnieuw aan, deze wil ik namelijk niet heel de tijd op de bank hebben liggen. Op de muur monteren vind mevrouw geen optie. Verder mist deze set met films wat power dat ik elders (in winkels) wel hoor. En qua muziek afspelen mis ik de mooie gelaagdheid van muziek. Ik stream muziek via smartphone, macbook (apple-tv), bluetooth).

Mijn woonkamer is 6x7,5m met 'n open keuken. Zitgedeelte is ongeveer 4x5m. Met achter de bank nog 2m vrije ruimte. Mijn vrouw houd niet van speakers. De 685 s2 krijg ik hoogstwaarschijnlijk wel naast de tv, maar achterspeakers... (Vandaar dat ik in het verleden de Philips Fidelio E5 een mooie oplossing vond, toen Sonos en het liefste een echte speaker, B&W).

Ik zit te denken aan de B&W 685 s2 naast de tv te zetten. Voor mijn muziekvraagstuk dé oplossing.
Maar voor films moet ik verder. Het liefste met 686 s2 als rear, de bijhorende sub, center en een goede AV versterker. Dit is de duurste oplossing en ik heb nog steeds permanente achterspeakers die zelfs groter zijn als mijn huidige oplossing. Vandaar de Sonos. Deze is achter draadloos. Alleen in de winkel klonk dit met muziek minder als mijn huidige set, qua film vermoed ik een beter geluid. Dus toen dacht ik aan een soundbar, zoals de Heos, deze bootst 5.1 na en heb ik enkel een soundbar met woofer. Allen met muziek klonkt deze, net al Sonos, een stuk minder.

Met deze vraagstukken loop ik nu een tijd rond en kan zelf geen keuze maken. Wellicht heeft iemand een briljante oplossing. Ik wil zo min mogelijk kwijt zijn. Bij de Sonos zal dat 1850,- zijn , de Heos 799,- en de mooiste oplossing maar mét rear speakers ergens rond de 2500,-

De speakers zullen wit zijn, want dat valt minder op.
Zijn er nog andere mogelijkheden, systemen of suggesties, ik hoor het graag!

aanvulling:
Wellicht zal ik als rear de M1 kunnen gebruiken.
Dan zit ik nog met de reciever warvan ik de NAD T748 v2 in mijn prijsklasse vind passen, eveneens de Denon AVR-X3200W of een (nader te bepalen) Yamaha.
Maar wellicht dat iemand hier ook nog advies kan geven. De Denon biedt streaming met itunes via Macbook. Maar de NAD kan dit ook ontvangen via Apple-Tv.
Ook nog een vraagstuk is de subwoofer, een ASW 608 of 610...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb de 685 S2's (als achterspeakers, zie ook mijn recente reactie in dit topic). Ook perfect te gebruiken als front speakers, eventueel met sub ernaast voor films.

Zou me niet blind staren op een bepaald merk of type speaker of versterker. De 685 S2's komen uit alle testen erg goed uit, maar er zijn zat goeie concurrenten in de prijsklasse. Ga luisteren!.

Dit zelfde geld voor de recievers, keuze is reuze. Let vooral op ondersteuning van streaming diensten (als je dit gebruik). De NAD heeft geen streaming mogelijkheden volgens mij?. HDMI 2.0 is leuk meegenomen als je een 4k scherm hebt.

Belangrijkste tip is: ga naar een fatsoenlijke audio winkel en ga luisteren en kijken. Dan kom je snel genoeg achter wat je vrouw wel of niet acceptabel vindt en wat jou wel of niet bevalt. Vergelijken met een matig klinkende set kan misschien helpen wat grotere speakers te accepteren ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Tortelli op 05-09-2016 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Even een paar dingen die mij zelf zijn opgevallen tijdens de vorming van mijn huidige home cinema set.
Voor muziek zijn de frontspeakers als enige belangrijk, eventueel met een subwoofer. Veruit de meeste muziek is stereo, de overige speakers worden dan dus niet gebruikt.

Voor films zijn de center en subwoofer het meest belangrijk, daarna de fronts en tot slot de rears. Wanneer de frontspeakers vrij kort bij elkaar staan (tov de luisterafstand), zou je zonder center kunnen. Als de speakers echter staan zoals het hoort (22-30 graden tov de luisterpositie), dan wil je wel een center hebben. Zo gauw de center is toegevoegd, gaan de frontspeakers zich gedragen als surround speakers en wordt de center de hoofdspeaker. De sub dient als aanvulling op het laag, want daar zullen de boekenplank speakers en de center tekort komen.

Je moet dus investeren in frontspeakers, center en sub. De rearspeakers mogen van wat mindere kwaliteit zijn.

Een soundbar is een nogo naar mijn mening, ga je mond spoelen en daarna in de hoek staan voor het lef om het in 1 zin met losse speakers te noemen :P . Surround via reflecties werkt onder optimale omstandigheden maar zozo en weegt nooit op tegen daadwerkelijk gepositioneerde speakers. Je schrijft al een open keuken te hebben die aan de kamer zit. Dat betekent dat je daar al een reflectiepunt mist en van die kant dus weinig geluid hoeft te verwachten. Waarschijnlijk heb je aan de andere kant een grote raampartij. Als ik het me goed herinner, is een raam gelijk aan een open gat als het om geluid gaat. Dus ook daar mis je reflectie en daarmee geluid. Je houdt dan waarschijnlijk slechts een monospeaker over, want de overgebleven functionele speakers zitten te dicht op elkaar om een stereobeeld te geven.

Zoals tortelli zegt, neem je vrouw mee naar de luistersessies en laat de verschillen horen. Misschien raakt ze wel zo overtuigd dat je twee of vier subwoofers mag plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
Bedankt voor jullie reactie. Natuurlijk weet ik dat een soundbar niet tegen een hifi systeem met losse boxen op kan.
Volgende week ga ik het een en ander beluisteren. Dat is inderdaad het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
Het gaat het volgende set worden na veel gelezen en geïnformeerd te hebben. De Denon AVR X2300 lag eigenlijk de hele tijd in de lijn der verwachtingen. Maar de NAD met haar puurheid en kracht van de bron heeft de (verstandige) keuze gewonnen:

NAD T758, B&W 685 s2, B&W M-1, B&W ASW610, B&W HTM62 S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Gefeliciteerd! Ik hoop wel dat je het ook even bent gaan beluisteren ipv puur op specs een keuze gemaakt te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Als de misses zo tegen speakers in het zicht is kun je er misschien ook nog aan denken om de boel in te bouwen bijvoorbeeld met dit soort speakers http://www.bowers-wilkins...tie/CI_Series/CI-800.html in een verlaagt plafond.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Pagina: 1