Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb afgelopen tijd veel op tweakers gekeken. Ik wil namelijk naast mijn laptop van 6jaar oud thuis een goede desktop bij hebben. Deze moet goed met autocad overweg kunnen en de nieuwste games op 1440p 60fps kunnen draaien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, en dan fps maar ook cities skylines en fifa. Verder voor schoolgebruik Autocad 2d en 3d tekenen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1440p Scherm heb ik al, verder alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben totaal nieuw met een pc bouwen, maar met veel rondkijken op internet op de onderstaande lijst uitgekomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar amd staat zoals ik heb gelezen niet bekend om zuinige en stille componenten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig energieverbruik en geen/weinig geluidsproductie, maar dat zijn deze onderdelen die ik gekozen heb als het goed is wel.
Ga je overklokken?
Nee, maar dat komt door mijn onervarenheid, of zou ik hier grote voordelen mee kunnen halen?
Wat verwacht je van ons?
Heb ik in mijn keuzelijst een overpriced component zitten? Is er ergens nog wat geld te besparen zonder in te leveren?
Verder nog een extra vraag, zou ik een 1080p scherm voor erbij naast kunnen zetten of is het lastig voor windows om hiermee om te kunnen gaan? Het lijkt mij fijn om een 1440p scherm voor hoofdgebruik te gebruiken en daarnaast een scherm voor youtube/spotify/internet.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, en dan fps maar ook cities skylines en fifa. Verder voor schoolgebruik Autocad 2d en 3d tekenen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 Euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1440p Scherm heb ik al, verder alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben totaal nieuw met een pc bouwen, maar met veel rondkijken op internet op de onderstaande lijst uitgekomen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar amd staat zoals ik heb gelezen niet bekend om zuinige en stille componenten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig energieverbruik en geen/weinig geluidsproductie, maar dat zijn deze onderdelen die ik gekozen heb als het goed is wel.
Ga je overklokken?
Nee, maar dat komt door mijn onervarenheid, of zou ik hier grote voordelen mee kunnen halen?
Wat verwacht je van ons?
Heb ik in mijn keuzelijst een overpriced component zitten? Is er ergens nog wat geld te besparen zonder in te leveren?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 230,- | € 230,- |
| 1 | MSI B150 GAMING M3 | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB | € 459,80 | € 459,80 |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Phanteks Enthoo Pro M Acrylic Window Edition | € 82,50 | € 82,50 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Advanced C1 | € 53,- | € 53,- |
| 1 | CM Storm QuickFire XT - Brown Switch | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Corsair Gaming M65 RGB Zwart | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | LG GH24NSD1 Zwart Zwart | € 11,82 | € 11,82 |
| 1 | Corsair RM550x | € 94,25 | € 94,25 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 154,50 | € 154,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.508,67 | |
Verder nog een extra vraag, zou ik een 1080p scherm voor erbij naast kunnen zetten of is het lastig voor windows om hiermee om te kunnen gaan? Het lijkt mij fijn om een 1440p scherm voor hoofdgebruik te gebruiken en daarnaast een scherm voor youtube/spotify/internet.