Toon posts:

Afstandsbediening die alles kan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had altijd een tv met ci module en een blueray speler van hetzelfde merk waardoor ik alles kon bedienen met 1 afstandsbediening.

Sinds kort heb ik een htpc aangesloten op de tv. Toen kwam er dus een draadloos toetsenbord met muis bij.

En nu heb ik ook een receiver gekocht met een 5.1 systeem. Met natuurlijk een bijbehorende afstandsbediening.

Nu wil ik graag alles gaan bedienen met 1 afstandsbediening. Als je daarnaar gaat zoeken kom je al snel uit bij een logitech harmony. Helemaal super want met 1 druk op een knop activeer je verschillende apparaten en inputs. Maar dan heb ik nog steeds een toetsenbord met muis voor de htpc.

Is er ook een alles in 1 oplossing? Ik kan het zo niet vinden. Het mooiste zou ook nog zijn als ik er zelfs de pc mee kan aan en uit zetten, want die staat achter een deurtje in het tv meubel.

Bedankt!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

volgens mij moet je met dit soort dingen een heel eind komen ..

http://www.thuismedia.nl/...ch-harmony-smart-control/
Afbeeldingslocatie: http://www.thuismedia.nl/wp-content/uploads/2014/09/logitech-harmony-smart-control-fernsteuerung-2B-app_z1.jpg

http://www.cnet.com/produ...harmony-companion/review/
Afbeeldingslocatie: https://cnet4.cbsistatic.com/img/AVwcTaxv2DvCwdM5EFlf1r3pf9Q=/770x578/2014/09/30/112e6671-da69-4c3b-9040-f355738e61e6/logitech-harmony-home-control-screens02.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-09-2016 16:59 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat komt er het dichts bij in de buurt.

Maar dan heb ik nog steeds mijn toetsenbord en muis nodig om de htpc te bedienen.

Toch?

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:38

Daniel36

Het oude liedje

Ik ken geen oplossing beter dan een Harmony plus een toetsenbordje.
Heb ik zelf ook en dat werkt op zich prima, alleen nog steeds niet alles in 1.
Op je htpc heb je Kodi?

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel36 op 05-09-2016 18:11 ]

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
IR ontvanger aan je HTPC toevoegen en je kunt dingen als mediaportal met de afstandbediening bedienen.
Zelf heb ik dan ook nog een VNC service draaien zodat ik remote kan inloggen als ik eens iets moet doen wat toetsenbord + muis vereist.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CEC is dé oplossing, ik bedien zo (via mijn Sony TV) Kodi (LibreELEC HTPC) en mijn versterker (geluidsniveau etc.). Erg afhankelijk van wat je TV-fabrikant ondersteunt jammer genoeg, en je hebt HDMI over de hele lijn nodig.

En een CEC adapter.

Zo bedien ik alles gewoon met de afstandsbediening van mijn TV. Heerlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Borromini op 05-09-2016 18:18 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Als je een harmony app op je tablet hebt, communiceert die via zo'n hub met je standaardapparatuur, terwijl je met een htpc app e.g. kodi kunt besturen via wifi/netwerk. Dus 2 apps op 1 apparaat, en dus feitelijk 1 afstandbediening.

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-09-2016 18:28 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
Daniel36 schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:09:
Ik ken geen oplossing beter dan een Harmony plus een toetsenbordje.
Heb ik zelf ook en dat werkt op zich prima, alleen nog steeds niet alles in 1.
Op je htpc heb je Kodi?
Ja klopt. Kodi, maar nu ik de receiver er bij heb gebruik ik kodi weer wat minder omdat er bijna geen films op staan die 5.1 ondersteunen.

Wat ik aan de harmony een groot voordeel vind is dat je meerdere functies kunt instellen want mijn vriendin snapt er helemaal niks meer van met alle inputs van de tv en receiver.
arbraxas schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:13:
IR ontvanger aan je HTPC toevoegen en je kunt dingen als mediaportal met de afstandbediening bedienen.
Zelf heb ik dan ook nog een VNC service draaien zodat ik remote kan inloggen als ik eens iets moet doen wat toetsenbord + muis vereist.
Mediaportel en vnc service ken ik niet. Ga ik opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:18:
CEC is dé oplossing, ik bedien zo (via mijn Sony TV) Kodi (LibreELEC HTPC) en mijn versterker (geluidsniveau etc.). Erg afhankelijk van wat je TV-fabrikant ondersteunt jammer genoeg, en je hebt HDMI over de hele lijn nodig.

En een CEC adapter.

Zo bedien ik alles gewoon met de afstandsbediening van mijn TV. Heerlijk.
Dan zou ik toch eerder voor de harmony kiezen omdat ik dan verschillende functies kan koppelen onder 1 knop.
Alfa90_Buttje schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:26:
Als je een harmony app op je tablet hebt, communiceert die via zo'n hub met je standaardapparatuur, terwijl je met een htpc app e.g. kodi kunt besturen via wifi/netwerk. Dus 2 apps op 1 apparaat, en dus feitelijk 1 afstandbediening.
Inderdaad. Maar ik vraag me af of dat wel fijn is. Alles besturen op je tablet. Gebruik je dit zelf? Fysieke knoppen vind ik toch wat fijner.

Ik hoor zo toch aardig wat verschillende suggesties maar niet 1 ultieme oplossing. Kun je met de harmony ook je pc aan en uit zetten?

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Je hebt meerdere smaken, Mediaportal, Plex, Kodi en vast nog een zootje die ik vergeet.

Op het ogenblik gebruik ik Plex, bijna alle smarttv`s hebben daar wel een app voor in hun store. Dan hoeft je pc ook niet aan je tv te hangen om je filmjes/series te kijken. Om mijn spelletjes te spelen heb ik er nog een Steamlink aanhangen. Heb mijn kamer verbouwd en daarmee geen ruimte meer om de pc zelf neer te zetten.
https://www.plex.tv

Mediaportal heeft veel plugins en skins en is helemaal naar eigen smaak in te stellen. Maar je moet je er wel in verdiepen om het echt goed aan de praat te krijgen. Wil je ook tv kijken via je pc dan is mediaportal wel 1 van de betere opties.
http://www.team-mediaportal.com

Kodi heb ik geen ervaring mee.
https://kodi.tv

VNC is een remote desktop programmatje Zelf gebruik ik tightVNC
http://www.tightvnc.com

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik gebruik een Harmony voor mijn apparatuur en een app voor mijn Windows media center, MyRemote. Deze heeft een touchpad waarmee je de muis kunt bedienen, een vak om tekst in te geven en over te zenden en een aantal knoppen, waaronder Windows afsluiten. Aanzetten kan met de dikke teen en hij loopt automatisch door, een ssd erin en hij start in 10 seconden, dus totaal niet lastig. Uitzetten via de app is ook simpel.

HET voordeel van Harmony is nog niet eens zozeer het feit dat je 1 apparaat hebt, maar dat je met 1 actie alle apparatuur ingeschakeld én juist ingesteld krijgt. Los zijn dat meerdere handelingen op meerdere afstandsbedieningen waarbij je iedere keer moet nadenken hoe je het ook alweer moest instellen. Nu is het gewoon *klik* .. en klaar! Dan pak ik mijn mobieltje of tablet en selecteer de serie of film en gaan met de banaan!!

Het leuke van de app is ook dat de vrouw deze ook op haar telefoon en tablet heeft, dus ieder heeft de app op 1 klik afstand. Nooit zoeken of ruzie. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-09-2016 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
arbraxas schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:58:
Je hebt meerdere smaken, Mediaportal, Plex, Kodi en vast nog een zootje die ik vergeet.

Op het ogenblik gebruik ik Plex, bijna alle smarttv`s hebben daar wel een app voor in hun store. Dan hoeft je pc ook niet aan je tv te hangen om je filmjes/series te kijken. Om mijn spelletjes te spelen heb ik er nog een Steamlink aanhangen. Heb mijn kamer verbouwd en daarmee geen ruimte meer om de pc zelf neer te zetten.
https://www.plex.tv

Mediaportal heeft veel plugins en skins en is helemaal naar eigen smaak in te stellen. Maar je moet je er wel in verdiepen om het echt goed aan de praat te krijgen. Wil je ook tv kijken via je pc dan is mediaportal wel 1 van de betere opties.
http://www.team-mediaportal.com

Kodi heb ik geen ervaring mee.
https://kodi.tv

VNC is een remote desktop programmatje Zelf gebruik ik tightVNC
http://www.tightvnc.com
Oke. Op zich werkt Kodi prima. Zo goed dat ik daardoor eigenlijk eindelijk een receiver met goede luidsprekers heb aangeschaft. Om het hd plaatje af te maken met surround geluid.

Eenmaal alles aangeschaft en geinstalleerd in de woonkamer, kom ik er achter dat er bijna geen films op Kodi worden gestreamt in surround. Dit om bestanden zo klein mogelijk te houden.

Wel gek dat iedreen films in hd wil zien, maar dus weinig waarde he hten aan de surround ervaring.

Maar goed.
Alfa90_Buttje schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:59:
Ik gebruik een Harmony voor mijn apparatuur en een app voor mijn Windows media center, MyRemote. Deze heeft een touchpad waarmee je de muis kunt bedienen, een vak om tekst in te geven en over te zenden en een aantal knoppen, waaronder Windows afsluiten. Aanzetten kan met de dikke teen en hij loopt automatisch door, een ssd erin en hij start in 10 seconden, dus totaal niet lastig. Uitzetten via de app is ook simpel.

HET voordeel van Harmony is nog niet eens zozeer het feit dat je 1 apparaat hebt, maar dat je met 1 actie alle apparatuur ingeschakeld én juist ingesteld krijgt. Los zijn dat meerdere handelingen op meerdere afstandsbedieningen waarbij je iedere keer moet nadenken hoe je het ook alweer moest instellen. Nu is het gewoon *klik* .. en klaar! Dan pak ik mijn mobieltje of tablet en selecteer de serie of film en gaan met de banaan!!

Het leuke van de app is ook dat de vrouw deze ook op haar telefoon en tablet heeft, dus ieder heeft de app op 1 klik afstand. Nooit zoeken of ruzie. ;)
Ja ik ben er denk ik wel uit. Het wordt een Harmony.

Oorspronkelijk had ik maar 1 afstandsbediening, maar door de receiver is dit "probleem" ontstaan.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Altijd een goede keuze! t Is mooi spul! :)

Tip: zet de verschillende versies nog even naast elkaar om de verschillen goed te zien zodat je exact dat koopt wat je nodig bent!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:27
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:24:
[...]

Oke. Op zich werkt Kodi prima. Zo goed dat ik daardoor eigenlijk eindelijk een receiver met goede luidsprekers heb aangeschaft. Om het hd plaatje af te maken met surround geluid.

Eenmaal alles aangeschaft en geinstalleerd in de woonkamer, kom ik er achter dat er bijna geen films op Kodi worden gestreamt in surround. Dit om bestanden zo klein mogelijk te houden.

Wel gek dat iedreen films in hd wil zien, maar dus weinig waarde he hten aan de surround ervaring.

Maar goed.
Wij hechten veel waarde aan de surround ervaring en gebruiken kodi volop inclusief surround. Jij hebt het echter over streamen wat vermoedelijk gedaan wordt met allerlei "vage" plugins die niets met kodi te maken hebben en kodi een slechte naam geven. Met de juiste bron is kodi heel goed in staat om een goede surround ervaring te geven.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:05:
Ja dat komt er het dichts bij in de buurt.

Maar dan heb ik nog steeds mijn toetsenbord en muis nodig om de htpc te bedienen.

Toch?
Er is ook een harmony smart keyboard, die heb ik namelijk, i.c.m. de hub en de basic afstandsbediening. Top ding, kan aangesloten via BT en ook nog via 2x usb voor apparaten zonder bt. Ik heb wel een Duitse, kon geen NL versie vinden helaas.

Deze: https://www.amazon.de/Log...ch+harmony+smart+keyboard
of als add-on: https://www.amazon.de/Log...ch+harmony+smart+keyboard

Duits is wel wat irritant af en toe, maar ik zou toch niet meer zonder willen _/-\o_ Ik had bij nader inzien alleen net zogoed die van de eerste link kunnen kopen, dat tb werkt ook prima als 'standaard' ab alleen voor snel zenders zappen is de kleine ab handiger.

[ Voor 34% gewijzigd door dragon2 op 05-09-2016 21:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alfa90_Buttje schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:16:
Altijd een goede keuze! t Is mooi spul! :)

Tip: zet de verschillende versies nog even naast elkaar om de verschillen goed te zien zodat je exact dat koopt wat je nodig bent!
Bedankt voor de tip. Working on it.
ninjazx9r98 schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:31:
[...]

Wij hechten veel waarde aan de surround ervaring en gebruiken kodi volop inclusief surround. Jij hebt het echter over streamen wat vermoedelijk gedaan wordt met allerlei "vage" plugins die niets met kodi te maken hebben en kodi een slechte naam geven. Met de juiste bron is kodi heel goed in staat om een goede surround ervaring te geven.
Zijn niet echt vage plugins, ze werken heel duidelijk en volgens mij gebruiken heel veel mensen iets als Exodus in Kodi. En het werkt super, alleen geen surround geluid. In tegenstelling tot het beeld, want bijna alles is in hd te vinden. De surround ervaring had ik ook zonder Kodi kunnen hebben. Maar toch gebruik ik Kodi wel als mediaplayer, alleen zorg ik dat ik films ergens anders vandaan haal in 5.1.
dragon2 schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:54:
[...]

Er is ook een harmony smart keyboard, die heb ik namelijk, i.c.m. de hub en de basic afstandsbediening. Top ding, kan aangesloten via BT en ook nog via 2x usb voor apparaten zonder bt. Ik heb wel een Duitse, kon geen NL versie vinden helaas.

Deze: https://www.amazon.de/Log...ch+harmony+smart+keyboard
of als add-on: https://www.amazon.de/Log...ch+harmony+smart+keyboard

Duits is wel wat irritant af en toe, maar ik zou toch niet meer zonder willen _/-\o_ Ik had bij nader inzien alleen net zogoed die van de eerste link kunnen kopen, dat tb werkt ook prima als 'standaard' ab alleen voor snel zenders zappen is de kleine ab handiger.
Was ik ook tegengekomen, maar een draadloos toetsenbord + muis heb ik al. Toch bedankt voor de tip!

Op het moment aan het kijken wat ik nog meer kan met een Harmony, en ik denk dat ik de lampen in de kamer dan ook maar vervang met Philips Hue. Nu ik toch bezig ben..

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Was ik ook tegengekomen, maar een draadloos toetsenbord + muis heb ik al. Toch bedankt voor de tip!

Op het moment aan het kijken wat ik nog meer kan met een Harmony, en ik denk dat ik de lampen in de kamer dan ook maar vervang met Philips Hue. Nu ik toch bezig ben..
Dat tobo is veel meer dan gewoon een draadloos tobo: je kunt er alles mee wat een harmony ab kan, dus activiteiten starten, volume van je tv/receiver regelen, knoppen voor speciale functies aan toewijzen, alles in 1x uitzetten, enz.

Als je bv netflix kijkt via een mediaplayer p je tv dan moet je met de harmony het volume regelen maar met dat losse tobo je films aanklikken. Had ik eerst ook zo, maar alles kunnen doen met dat ene tobo is zoooo fiijn _/-\o_

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:53:
[...]

Bedankt voor de tip. Working on it.

[...]

Zijn niet echt vage plugins, ze werken heel duidelijk en volgens mij gebruiken heel veel mensen iets als Exodus in Kodi. En het werkt super, alleen geen surround geluid. In tegenstelling tot het beeld, want bijna alles is in hd te vinden. De surround ervaring had ik ook zonder Kodi kunnen hebben. Maar toch gebruik ik Kodi wel als mediaplayer, alleen zorg ik dat ik films ergens anders vandaan haal in 5.1.
Ofwel dus vage plugins welke van nog vagere sites streamt.

Ikzelf heb op mijn server een aantal programma's draaien welke automatisch de series die ik wil en films download zodra ze beschikbaar zijn en deze dan dus vanaf mijn server in HD en willekeurige surround kan streamen op mijn mediaspeler. Willekeurig bedoel ik mee dat het surround is en mijn versterker al die verschillende formaten kan weergeven.

Geen idee hoe die plugin van jou werkt, maar als je daar niets kunt kiezen van surround oid, dan schiet dat idd niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:03:
[...]

Ofwel dus vage plugins welke van nog vagere sites streamt.

Ikzelf heb op mijn server een aantal programma's draaien welke automatisch de series die ik wil en films download zodra ze beschikbaar zijn en deze dan dus vanaf mijn server in HD en willekeurige surround kan streamen op mijn mediaspeler. Willekeurig bedoel ik mee dat het surround is en mijn versterker al die verschillende formaten kan weergeven.

Geen idee hoe die plugin van jou werkt, maar als je daar niets kunt kiezen van surround oid, dan schiet dat idd niet op.
De plugin die ik gebruik(te) heet Exodus. Ik vind het eerlijk gezegd niet vaag, werkt heel duidelijk. De sites waar je van af streamt kun je zelf kiezen, dus ook niet zo vaag. Het werkt heel mooi, gewoon een supergrote bibliotheek van eigenlijk elke film die je kunt bedenken, behalve dus dat de meeste films geen 6 kanalen bevatten voor het geluid. Dit om de bestanden klein te houden. Dat wordt pas een nadeel als je een mooie 5.1 opstelling in je home cinema hebt zoals ik nu. Afgezien van het surround geluid nog nooit met zo'n makkelijk systeem gewerkt. Scheelt een hoop zoeken, klikken en wachten. Ik hoop dan ook dat er meer films op komen te staan met goed geluid.

• Arunia
Mijn definitie van vaag is anders dan die van jou.
Punt blijft dat het doel van de plugin niet legaal is en verder niet besproken mag worden hier.
Je zou in de instellingen kunnen kijken of er daar een optie is waarmee je wel surround krijgt. Anders zul je er weinig aan kunnen veranderen. Het ligt iig absoluut niet aan Kodi. Je zou eens een video met surround kunnen zoeken en deze via kodi afspelen? Wellicht zijn de instellingen van kodi gewoon niet juist. Er zijn ergens wel legale bestanden te vinden met 5.1 geluid of meer.

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:31:
Mijn definitie van vaag is anders dan die van jou.
Punt blijft dat het doel van de plugin niet legaal is en verder niet besproken mag worden hier.
Je zou in de instellingen kunnen kijken of er daar een optie is waarmee je wel surround krijgt. Anders zul je er weinig aan kunnen veranderen. Het ligt iig absoluut niet aan Kodi. Je zou eens een video met surround kunnen zoeken en deze via kodi afspelen? Wellicht zijn de instellingen van kodi gewoon niet juist. Er zijn ergens wel legale bestanden te vinden met 5.1 geluid of meer.
Ik heb nergens om hulp gevraagd mbt Kodi. Moet je anders even teruglezen. Zou zonde zijn van je tijd maar goed..

Kodi speelt inderdaad heel goed films af in surround. Gister nog eentje gekeken.

Het ging om een afstandsbediening en daar ben ik heel goed mee geholpen :)

Conclusie: Logitech Harmony

• Arunia
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:37:
[...]

Ik heb nergens om hulp gevraagd mbt Kodi. Moet je anders even teruglezen. Zou zonde zijn van je tijd maar goed..

Kodi speelt inderdaad heel goed films af in surround. Gister nog eentje gekeken.

Het ging om een afstandsbediening en daar ben ik heel goed mee geholpen :)

Conclusie: Logitech Harmony
Heel vreemd dit. Excuses.
Ik postte een bericht op een ander draadje waar het ging over surround.

Mijn keuze zou iig ook zijn om een Harmony en los toetsenbord met geintegreerde muispad te nemen zoals hierboven. Dat is toch de beste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag een Logitech Harmony One gekocht. Werkt goed! Daarnaast heb ik dan nog mijn draadloze toetsenbord en muis voor het bedienen van de pc.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:06:
Vanmiddag een Logitech Harmony One gekocht. Werkt goed! Daarnaast heb ik dan nog mijn draadloze toetsenbord en muis voor het bedienen van de pc.
Welkom bij de Harmony club, ik heb de Logitech Harmony Ultimate, werkt perfect met al mijn apparatuur en Kodi.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een Harmony lijkt me een goede keus :) Het kan allemaal wel met je mobiel of een tablet (zeker als ze ook infrarood hebben), maar dat is het allemaal net niet. Ik gebruik Yatse nauwelijks meer (je moet namelijk naar je scherm kijken bij een touchscreen en ik wil mijn ogen op de tv houden en op gevoel knoppen in kunnen drukken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
HereIsTom schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:57:
[...]

Welkom bij de Harmony club, ik heb de Logitech Harmony Ultimate, werkt perfect met al mijn apparatuur en Kodi.
Ja die van mij werkt nog niet met Kodi. Daarvoor moet ik een ir ontvanger aanschaffen voor de pc
Pagina: 1