Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB 56k modem met CallerID

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Voor een projectje heb ik een USB 56k modem nodig welke nummerweergave ondersteunt. Nou heb ik zelf al meerdere modems gekocht en geprobeerd maar helaas ondersteunen ze geen van alle nummerweergave. Als ik via een serial console de benodigde AT commandos geef dan zeggen ze allemaal OK maar geen nummerweergave. Ik denk dat dit komt omdat het gaat om goedkope Chinese namaak.

De 56K modem in mijn laptop werkt verder wel goed.

Nou is het een onmogelijke taak om een modem te vinden welke nummerweergave wel ondersteunt, vooral omdat er verder niks over wordt gezegd in de specs en ten tweede omdat de markt is overspoeld door Chinese namaak welke kwalitatief minder is.

Mijn vraag, weet iemand een USB 56k modem te vinden welke wel nummerweergave ondersteunt?

Alle reacties

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is belangrijk om te weten dat er twee systemen zijn voor caller ID over analoge telefoonlijnen: DTMF en FSK. Een analoge KPN telefoonlijn gebruikt het eerste, de meeste andere lijnen het tweede. Je modem moet wel de juiste soort ondersteunen.

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 19:34
Het maakt nogal een verschil of je die modem onder Windows of Linux gaat gebruiken. Of een ander OS.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bigs schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:56:
Het is belangrijk om te weten dat er twee systemen zijn voor caller ID over analoge telefoonlijnen: DTMF en FSK. Een analoge KPN telefoonlijn gebruikt het eerste, de meeste andere lijnen het tweede. Je modem moet wel de juiste soort ondersteunen.
Dit ja. Overigens is er de laatste tijd weer een trend onder andere aanbieders om toch richting DTMF te gaan, dus je moet echt kijken naar wat je provider exact aanbiedt en zorgen dat je daarop aansluit.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:56:
Dat weet ik, op de zaak hebben wij KPN en thuis heb ik glasvezel op FSK, het modem in mijn laptop (Agere) doet het op beide terwijl de USB dongles op geen van beide het doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit kastje gevonden welke universeel callerid ondersteunt. Kosten 40euro, precies wat ik nodig heb.

http://www.artech.com.tw/showdetail.php?id=108&lang=EN
Pagina: 1