Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

Lenovo heeft op de IFA drie mid-range telefoons aangekondigd. De K6, K6 Note en K6 Power. Alle drie de toestellen zijn uitgerust met een Full-HD scherm, een Snapdragon 430 en een metalen behuizing.

De toestellen hebben ondersteuning voor dual sim, 4G en slikken microSD kaarten.

De K6 is het toestel met de minste specs. Het heeft een 5" scherm, 2GB ram en 16 of 32GB opslag. Verder bevat het een 13 en 8 Mp camera en heeft het een accu van 3000mAh. De K6 Power bevat 2GB ram gecombineerd met 16GB opslaggeheugen of 3GB ram en 32GB opslaggeheugen en heeft een 4000mAh accu. Verder zijn de specificaties hetzelfde als de K6.

De K6 Note is de telefoon met de beste specs. Het heeft een 5,5" scherm, 3 of 4GB ram en 32GB opslaggeheugen. Verder heeft het twee camera's met 16 en 8 Mp.

Het is nog niet bekend of de K6 serie ook in Nederland verschijnt, maar aangezien de K5 wel verscheen in Nederland is het aannemelijk dat de K6 serie ook uitkomt in Nederland.

Terug naar Inhoudsopgave

SpecsLenovo K6Lenovo K6 PowerLenovo K6 Note
AfbeeldingK6K6 PowerK6 Note
OSAndroid 6.0.1Android 6.0.1Android 6.0.1
SkinVibeUIVibeUIVibeUI
CPUQualcomm® Snapdragon™ 430Qualcomm® Snapdragon™ 430Qualcomm® Snapdragon™ 430
GPUQualcomm® Adreno™ 505Qualcomm® Adreno™ 505Qualcomm® Adreno™ 505
RAM2GB2 of 3 GB3 of 4 GB
ROM16 of 32GB16 of 32GB32GB
ConnectiviteitBluetooth 4.1, GPS, 2,4 Ghz b/g/nBluetooth 4.1, GPS, 2,4 Ghz b/g/nBluetooth 4.1, GPS, 2,4 Ghz b/g/n
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3,5mm audio aansluitingUSB2.0 Type-C, 3,5mm audio aansluitingUSB2.0 Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenVingerafdrukscannerVingerafdrukscannerVingerafdrukscanner
Scherm5" full-HD-scherm5" full-HD-scherm5,5" full-HD-scherm
CameraBack: 13MP (met enkele Ledflitser)
Front: 8MP
Back: 13MP (met enkele Ledflitser)
Back: 16MP (met dubbele Ledflitser)
Accu3000mAh (Niet vervangbaar)4000mAh (Niet vervangbaar)4000mAh (Niet vervangbaar)
KleurGoud, Grijs, WitGoud, Grijs, WitGoud, Grijs, Wit
AfmetingenOnbekendOnbekendOnbekend
GewichtOnbekendOnbekendOnbekend
Prijs¤199¤150-¤230¤150-¤230
Release DatumNovemberBinnen één maandNovember
BijzonderhedenDual Sim, Dolby Atmos certificeringDual Sim, Dolby Atmos certificeringDual Sim, Dolby Atmos certificering

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-09-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:45
Zijn deze inmiddels al in het wild gevonden? Ik heb vooral interesse in de K6 Note, lijken mooie specificaties.

Memento mori

• peter8265
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 04-12 14:19
Ik heb de Lenovo k6 en gebruik dual sim.

Heb een vraag over dual app.
Heb nu 2x Whatsapp op mijn mobiel. Aan 2 nummers gekoppeld.
Is het ook mogelijk om bepaalde contacten te scheiden dat ze maar in 1 app zichtbaar zijn?

Iemand ervaring?

• peter8265
quote:
peter8265 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:10:
Ik heb de Lenovo k6 en gebruik dual sim.

Heb een vraag over dual app.
Heb nu 2x Whatsapp op mijn mobiel. Aan 2 nummers gekoppeld.
Is het ook mogelijk om bepaalde contacten te scheiden dat ze maar in 1 app zichtbaar zijn?

Iemand ervaring?
Hij pakte het op gegeven moment toch vanzelf...blijkbaar tyd nodig

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 04-12 14:41
Wat is er mis met dit toestelletje? Heb er sinds kort ook een, maar er is echt niets over/voor te vinden. :o

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• warhamstr
:'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• warhamstr
Vannacht geupgrade naar Nougat. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:36
Inderdaad een heel fijn toestelletje. Voor 168 Euro gekocht en werkt super. Werkt snel, voldoende instelmogelijkheden, een helder en scherp scherm met mooie kleuren, goede GPS, erg goed uithoudingsvermogen van de accu, werkt goed samen met mijn Garmin horloge, snelle en accurate vingerafdruk scanner,, etc etc. Enige minpunten waar ik in ruim een week gebruik tegenaan gelopen ben zijn een te zacht volume bij audio streamen over Bluetooth (Spotify in de auto) en de ongevoeligheid van het scherm. Ik moet net wat duidelijker het scherm raken om de aanraking ook te registreren.

Oh en nu dan dus als extraatje nog de Nougat update. Ik voel me spekkoper ;-)

• peter8265
Jammer dat er weinig leven in dit forum zit.

Zeker fijn, snel toestel voor dit geld.

En de upgrade naar Android 7 was zeker een verrassing afgelopen dagen.
Draait ook op android 7 erg soepel en fijn.

• renekohler
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09-08 13:57
hopelijk kijkt nog iemand naar dit niet zo actieve forum. Op internationale fora zie ik verschillende klachten over k6 na update android 7. Voorbeelden: micro niet meer werkend, snel leeglopende accu. Hoe zijn hier de ervaringen ? De enige opmerking die ik hier zie is: draait soepel. Reden van deze vraag : aankoop nieuwe smartfone; daarbij twijfel tussen k6 en moto g5.

• Goofman
Ik heb geen problemen ervaren na de update. Het toestel werkt onopvallend goed, maw ik heb er geen omkijken naar. De eerder door mij gemelde ongevoeligheid van het scherm is verdwenen, het te zacht volume bij audio streamen over Bluetooth is er nog wel steeds. Ik denk dat dit een hardware dingetje is (low power Bluetooth) die er mede voor zorgt dat de K6 zo lang met een acculading doet.

Mijn vrouw heeft een S7 (van de zaak) en ik zou niet willen ruilen.

Ik heb overigens wel een fabrieksreset gedaan na de update naar 7.0. Dat doe ik standaard na updates met alle toestellen die ik gehad heb en zorgt ervoor dat er niet van die wazige problemen ontstaan.

Dus kopen die K6. Je zult er geen spijt van krijgen. Helemaal niet voor die 159 Euro die ie nu kost.

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:00
Is de K6 power ergens te koop? Heeft die dezelfde dimensies als de K6? Kan bar weinig over het toestel vinden. Lijkt me een leuk compleet ding voor een zachte prijs voor de niet power users.

• pjaytycy
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21-11 15:36
Voor degene die de K6 Note hebben: is dual sim + SD card mogelijk, of is het kiezen?

• fluz
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 12-12 19:42
In de gewone k6 is het of dual sim of sim + SD kaart

• fluz
Bij het eerste gebruik heb ik een sim + SD kaart geplaatst. Alles functioneerde daarmee prima. Telefoon zelf is een grote aanrader.

Probleem:
Ik gebruik mijn K6 nu met dual sim. Het is nu niet meer mogelijk om foto's te maken????? Dit vind ik erg vreemd op het interne geheugen heb ik nog ruimte zat om foto's op te slaan. Bij het opstarten van de foto functie geeft de K6 de volgende mededeling: "Plaats een SD kaart voordat u de camera gebruikt".
Zijn er anderen die dit probleem ook hebben??

• Goofman
quote:
fluz schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:03:
Bij het eerste gebruik heb ik een sim + SD kaart geplaatst. Alles functioneerde daarmee prima. Telefoon zelf is een grote aanrader.

Probleem:
Ik gebruik mijn K6 nu met dual sim. Het is nu niet meer mogelijk om foto's te maken????? Dit vind ik erg vreemd op het interne geheugen heb ik nog ruimte zat om foto's op te slaan. Bij het opstarten van de foto functie geeft de K6 de volgende mededeling: "Plaats een SD kaart voordat u de camera gebruikt".
Zijn er anderen die dit probleem ook hebben??
Je moet in de camera app even het opslaggeheugen instellen op de interne opslag

• fluz
Ah, dat is t m dus, thx!
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*