Windows 10 startmenu collapsed

Pagina: 1
Acties:
  • 720 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 23:04
Sinds enkele weken geleden heb ik last van mijn windows 10 startmenu.

Het probleem wat ik ervaar is dat de knoppen zoals power, settings etc kleine icoontjes vertonen in plaats van de volledige balk die er voorheen zat.
Hieronder een foto;
windows 10 menu

Wat ik graag zou willen hebben is dit;
Afbeeldingslocatie: https://home.bt.com/images/Start-menu-secrets-03.jpg-136399782088802601

Waar kan ik deze instellingen veranderen?

Beste antwoord (via BladeSlayer1000 op 05-09-2016 15:48)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BladeSlayer1000 schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:40:
[...]

Dit soort dingen kwam ik ookal tegen, maar er is dus geen manier om dit te veranderen?
Nee.

Windows 10 start menu

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 14:26
In het eerste screenshot gebruik je full screen start menu, in het tweede scherm niet.
Onder Settings kun je dit aanpassen. Ik weet alleen uit mijn hoofd niet exact waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:10
Dat is veranderd in de Jublieumupdate van Windows 10, dus vandaar dat je dit 'opeens' ziet. Ik denk dat je PC geupdate is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:30
Is dit niet een update doorgevoerd in de W10 anniversary update?

EDIT: Spuit 11.

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 05-09-2016 15:39 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
maarud schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:39:
Dat is veranderd in de Jublieumupdate van Windows 10, dus vandaar dat je dit 'opeens' ziet. Ik denk dat je PC geupdate is :)
Nat-Water schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:39:
Is dit niet een update doorgevoerd in de W10 anniversary update?

EDIT: Spuit 11.
Dit soort dingen kwam ik ookal tegen, maar er is dus geen manier om dit te veranderen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
BladeSlayer1000 schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:40:
[...]

Nee.

Windows 10 start menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mag ik vervelend zijn en opmerken dat er niet zo erg veel verschil zit tussen die twee?

Ik vind de nieuwe een verbetering, maar mocht je dat niet vinden, dan is het toch zeker niet slechter geworden?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
albino71 schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:42:
Mag ik vervelend zijn en opmerken dat er niet zo erg veel verschil zit tussen die twee?

Ik vind de nieuwe een verbetering, maar mocht je dat niet vinden, dan is het toch zeker niet slechter geworden?
Voor mij is het grote verschil de toetsenbord-ondersteuning. De iconen links kun je niet meer met het toetsenbord selecteren (?), terwijl je daar altijd bij kon met pijltjestoetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:30
kaesve schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:45:
[...]

Voor mij is het grote verschil de toetsenbord-ondersteuning. De iconen links kun je niet meer met het toetsenbord selecteren (?), terwijl je daar altijd bij kon met pijltjestoetsen
Dat kan nog steeds.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Bedankt!

Offtopic; Dom dat microsoft geen manier geeft om dit te veranderen. Ik persoonlijk vond de oude manier veel fijner.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
BladeSlayer1000 schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:48:
[...]

Offtopic; Dom dat microsoft geen manier geeft om dit te veranderen. Ik persoonlijk vond de oude manier veel fijner.. :/
Me 2. Vind het nu ook slechter dan dat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kaesve schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:45:
[...]

Windows key en dan shift+tab

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Bedankt!

Waarom was de oude fijner?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
albino71 schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:42:

Ik vind het wel slechter geworden, nu zijn de knoppen kleiner en klik ik vaak mis en opent er een programma, ipv dat ik mijn pc afsluit, de oude knoppen hadden een grotere hitbox, waardoor je makkelijker kon afsluiten.
Daarbij vind ik het ook nog rommelig staan..

[ Voor 7% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 05-09-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 11:47
[...]

Bedankt!

Oude layout blijven supporten=2 layouts ondersteunen. En nu heb ik het vermoeden dat de layout min of meer gehardcode is (in tegenstelling tot 1 backend met daar een xml template overheen) betekend dat dus dat ze 2 stukken software moeten supporten en dan krijg je op een gegeven moment de puinhoop die over is van het configuratie scherm (waar gewoon opties inzitten die ontbreken in de nieuwe instellingen app en andersom ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

BladeSlayer1000 schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:53:
[...]

Ik vind het wel slechter geworden, nu zijn de knoppen kleiner en klik ik vaak mis en opent er een programma, ipv dat ik mijn pc afsluit, de oude knoppen hadden een grotere hitbox, waardoor je makkelijker kon afsluiten.
Daarbij vind ik het ook nog rommelig staan..
Tja, ff wennen dan voor sommigen waarschijnlijk.

Je kunt ook klikken op de drie streepjes links bovenaan het startmenu, dan klapt hij open.
Misschien is dat iets dat helpt?

Anders werkt Alt+F4 nog steeds uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 05-09-2016 15:56 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:12

MsG

Forumzwerver

Ik vind het vooral gek dat Windows 10 een soort rolling release-achtige eeuwige beta lijkt, waarbij hele UI-concepten per subversie weer kunnen verschillen. Voor ouderen en digibeten kunnen dit soort wijzigingen enorm zijn.

Als je altijd alleen keek naar "Power" maar je dat icoontje erbij nooit zag, ben je hem nu gewoonweg kwijt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MsG schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:58:
Ik vind het vooral gek dat Windows 10 een soort rolling release-achtige eeuwige beta lijkt, waarbij hele UI-concepten per subversie weer kunnen verschillen. Voor ouderen en digibeten kunnen dit soort wijzigingen enorm zijn.
Van Windows 7 naar Windows 8.0 was echt een ramp voor digibeten. Ineens geen startmenu meer maar een balk rechts in de hoek die je alleen op een bepaalde manier kan openen. Snap nogsteeds niet dat MS toen dacht dat dit een goed idee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Maar je kan toch even met de muis op een knop blijven staan en wachten op de tooltip?

Ik snap best dat sommigen van de minste of geringste verandering schrikken, maar je kunt als MS zijnde toch niet al te veel rekening houden met misklikken en/of icoontjes niet herkennen.
Dat laatste wordt dan gewoon opgelost door het menu open te vouwen (net als bij websites, en mobieltjes, dus het komt overal voor!), of door er wat langer op te blijven staan.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ben net die update aan het installeren, was eerst automatisch mislukt ivm schijfruimte en compressie.
Er staat bij dat je altijd terug kunt gaan naar de vorige versie, al zou ik dan eerder een alternatief start-menu installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
albino71 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:07:

Ik snap best dat sommigen van de minste of geringste verandering schrikken,
Ik denk niet dat de gemiddelde tweaker schrikt van een ander uiterlijk. Het is meer waar je aan gewend bent en wat je handiger vind werken.

Persoonlijk vind ik het ook maar vreemd dat MS constant alles moet veranderen. Alsof er iets mis is met zoals het was. Vind het nogal dom dat het iedere keer weer anders moet. Net zoals het startmenu verwijderen in 8.0 een dom idee was.

Zelf ben ik al wel weer aan dit menu gewend, maar het oude vond ik toch fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Shortcut maken met %windir%\System32\shutdown.exe /s /t 0 als waarde en die in je taakbalk zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou kunnen kijken of je met start10 het oude menu kan krijgen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
nvm leer lezen

[ Voor 92% gewijzigd door Starke op 06-09-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem zit bij persoonlijke instelllingen.
Ga naar "Start", "Instellingen", "Persoonlijke Instellingen" en vervolgens naar "Start".
Zet "Start op volledig scherm weergeven" op UIT.
Sluit instelling af. Nu zou alles weer vanouds moeten zijn.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:12

TheVMaster

Moderator WOS
Eh.....nergens voor nodig om een topic van 1 1/2 jaar oud te kicken. Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.