Toon posts:

Nog een GeForce vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is Elsa een beetje goed/betrouwbaar merk?

En bij de pricewatch zie ik staan: Elsa Gladiac GeForce2 Ultra (OEM)
Wat betekend OEM?

Verwijderd

oem is in luxe verpakking en bulk niet (in een zakje)

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:29

Flexx

This side up

OEM is als het goed is zonder doos/boekjes enzo.

ELSA is een goed merk.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 27 juni 2001 23:15 schreef dualserver het volgende:
oem is in luxe verpakking en bulk niet (in een zakje)
Ja, zet 'm ff op het verkeerde been |:( OEM is een kaalgeplukte kip, dus zonder boekjes en zonder doos. Retail is luxe met verpakking en alles erbij.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Elsa is een goed merk hoor niks aan de hand!
Het merk op zich maakt allemaal niet zoveel uit omdat 9 van de 10 producenten het reference design van nVidia zelf gebruiken alleen de geheugenchips verschillen bij de producenten!

OEM staat voor mensen verbeter me als het fout is: O....... Equipment Manufacturer ofzo iets en houdt in dat je er gene extra software enzo bij krijgt alleen in een doosje met drivers en voor de rest niks.

Groetjes Marc

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 23:16 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja, zet 'm ff op het verkeerde been |:( OEM is een kaalgeplukte kip, dus zonder boekjes en zonder doos. Retail is luxe met verpakking en alles erbij.
Ja, volgens mij heb je gelijk :P Die oem is namelijk zo'n 50 piek goedkoper dan de Retail.

Verwijderd

oo sorry ja elsa is een goed merk....heb zelf asus gf3 ...elsa was er toen nog niet ander die geweest...
over die oem ...kijk maar in prijslijsten dan zie je vaak 1 produckt met twee prijzen die duurdere is in luxe verpakking..vaak ook extra software.

Verwijderd

ja dat dacht ik al ...typo

Verwijderd

Bij OEM kaarten werd nog al eens op bezuinigd op o.a, geheugenchips (snelheid). De fabrikanten willen scoren met hun retailkaarten bij mensen die hun PC upgraden en natuurlijk bij tweakers. Ze verdienen het meeste aan retailkaarten. Je zou dus een OEM en retailkaart met elkaar moeten vergelijken wat componenten betreft.

Het spelletje is allleen een CD zonder gebruiksaanwijzing. Mager dus.
ELSA niets mis mee....

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Verschil in geheugenchips tussen de OEM en RETAILversie is een ATI Radeon kwestie. Bij Nvidiakaarten heb ik dit fenomeen nog niet waargenomen.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 23:06
Op woensdag 27 juni 2001 23:40 schreef Kirpeknots het volgende:
Verschil in geheugenchips tussen de OEM en RETAILversie is een ATI Radeon kwestie. Bij Nvidiakaarten heb ik dit fenomeen nog niet waargenomen.
Hercules heeft dit gedaan met de gf2mx'en.

| I've got permission to color outside the lines |

Pagina: 1