Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet,
Nomaad

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo bekijk zie ik dit meer als een stap opzij dan een stap omhoog..
Ik zou mezelf zeker niet uit de markt prijzen, maar toch hopen op salaris verbetering.
Gezien je leeftijd/ervaring zou ik inzetten op 24-2500 euro en hopen dat je boven je huidig salaris komt, maar denk dat het lastig wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsellus
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-09 09:01
Waarom laat je hun niet eerst een bod doen wat ze je waard vinden voor deze functie?

Voordeel daarvan is dat je een indicatie hebt van het salaris. Je kunt op basis daarvan een tegenbod doen. En aangezien je goed op je plek zit bij je huidige werkgever zullen ze het aantrekkelijk voor je moeten maken om daar weg te gaan. Zij willen jou graag hebben, laat hen dan ook een aanbod doen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:00:
Als ik dit zo bekijk zie ik dit meer als een stap opzij dan een stap omhoog..
Het is inderdaad een stap in een andere richting. Maar wel een stap richting van mijn ambities, dus in mijn optiek toch omhoog. ;)
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:00:
Gezien je leeftijd/ervaring zou ik inzetten op 24-2500 euro en hopen dat je boven je huidig salaris komt, maar denk dat het lastig wordt.
Bedankt voor deze indicatie.
marcel85 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:06:
Waarom laat je hun niet eerst een bod doen wat ze je waard vinden voor deze functie?
Dat is een goed plan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Zeker het bedrijf een eerste bod laten doen. Ze zullen zeker naar je huidige en/ of gewenste salaris vragen maar daar zou ik geen antwoord op geven. Zeg dat je de nieuwe functie ziet als een stap voorwaarts en ook dat je nu niet tevreden bent over je salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bigfoot schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:46:
Zeker het bedrijf een eerste bod laten doen. Ze zullen zeker naar je huidige en/ of gewenste salaris vragen maar daar zou ik geen antwoord op geven. Zeg dat je de nieuwe functie ziet als een stap voorwaarts en ook dat je nu niet tevreden bent over je salaris.
Het lijkt mij lastig om niet te zeggen wat mijn huidige salaris is, maar wel zeggen dat ik er niet tevreden mee ben.

Of bedoelde u: eerst erachter komen wat hun bod is, en daarna zeggen wat mijn huidige salaris is en dat ik daar niet tevreden mee ben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marsellus
Ik heb nog nooit de noodzaak gezien om mijn huidige salaris te delen tijdens een sollicitatie.

Als ik nu 10.000 per maand verdien en ergens voor 100 wil komen werken, om wat voor reden dan ook, dan is dat mijn eigen keuze. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde.

Een bedrijf wil alleen je huidige salaris weten omdat ze net genoeg willen betalen dat je overstapt, maar niet onnodig te veel willen betalen. Wat natuurlijk totaal onzinnig is. Zij moeten betalen wat ze jou waard vinden in die functie, ongeacht wat je momenteel verdient.
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:52:
[...]

Het lijkt mij lastig om niet te zeggen wat mijn huidige salaris is, maar wel zeggen dat ik er niet tevreden mee ben.
Waarom is dat lastig? Gewoon aangeven dat je huidige salaris niet relevant is voor het aanbod dat zij jou willen doen. Met name omdat het een niet-vergelijkbare functie is.

[ Voor 30% gewijzigd door Marsellus op 05-09-2016 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:52:
[...]

Of bedoelde u: eerst erachter komen wat hun bod is, en daarna zeggen wat mijn huidige salaris is en dat ik daar niet tevreden mee ben?
Sowieso eerst hun het bod laten doen. En als ze dat niet willen dan kun je er eventueel nog voor kiezen om een hoger bedrag te noemen als huidige salaris.
marcel85 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:55:
Ik heb nog nooit de noodzaak gezien om mijn huidige salaris te delen tijdens een sollicitatie.

Als ik nu 10.000 per maand verdien en ergens voor 100 wil komen werken, om wat voor reden dan ook, dan is dat mijn eigen keuze. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde.

Een bedrijf wil alleen je huidige salaris weten omdat ze net genoeg willen betalen dat je overstapt, maar niet onnodig te veel willen betalen. Wat natuurlijk totaal onzinnig is. Zij moeten betalen wat ze jou waard vinden in die functie, ongeacht wat je momenteel verdient.
Dat is niet onzinnig maar gewoon slim. Ze betalen liefst zo min mogelijk. Verhogen kan altijd later nog,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 13:36

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik zou niet te hoog inzetten, ik heb mensen met hoge eisen nog wel eens de deur gewezen. In de meeste gevallen kan je beter om een indicatie van het te bieden salaris vragen en dan zelf een (klein) stapje hoger gaan zitten.

Ik moet zeggen, dat gezien je leeftijd en je ervaring, je huidige salaris niet misstaat. Daarnaast zal je jezelf in de nieuwe functie ook moeten bewijzen. Laat bijvoorbeeld een toezegging op papier zetten indien ze niet direct met jou "eis" in zee willen gaan (maar dit dan op de langere termijn willen herzien).

Al met al zou ik, indien je de nieuwe functie graag wil hebben, akkoord gaan met je huidige salaris. Over verhogingen kan je altijd later nog een discussie aangaan. Reken jezelf gewoon niet te rijk zonder dat je de eventueel nieuwe werkgever kent.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsellus
Bigfoot schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:58:
[...]

Dat is niet onzinnig maar gewoon slim. Ze betalen liefst zo min mogelijk. Verhogen kan altijd later nog,
Vanuit het bedrijf is het slim ja. Voor jou (als kandidaat) is het onzinnig, omdat het niet relevant is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik zou gewoon een erg exact bedrag noemen, zoals dat je nu 2483,50 verdient en er niet op wil achter uitgaan.
Zelf ben ik daar slecht in, ik vertel altijd gewoon eerlijk wat ik nu verdien. Moet wel zeggen dat ik desondanks op best een leuk salaris gekomen ben, uiteindelijk krijg je toch wat je waard bent.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 16:17
Je moet trouwens nooit blind staren op salaris alleen, dan vergelijk je vaak appels met peren.

Het is een totaal plaatje: salaris+aantal vrije dagen+pensioen+ evt. andere dingen.
Dan heb je ook nog verschil in bedrijven, die per 4 weken betalen of per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou zeker switchen als dat je (veel) leuker lijkt, dat is het belangrijkste in je werk. Ik vind het wel een vreemde functie: programmeur én systeembeheer. Dat klinkt alsof netwerkbeheer, werkplekbeheer en applicatiebeheerder en 1e, 2e, en 3e lijns helpdesk er ook nog bij in zitten. Op zich geen probleem, kan juist erg leuk zijn maar bedenk je wel dat je waarschijnlijk manusje-van-alles wordt.

Voor salaris-indicatie is een ander topic wat je eens kan doorspitten. Bedenk wel dat daar waarschijnlijk vooral de hoge salarissen voorbij komen. Ik denk dat 2200 bruto best ok is in jouw positie. Oftewel mik op 2400 ;) Ik zou hun wel als eerste een indicatie laten geven, zoals hierboven al beargumenteerd.

Wellicht kan je beter vragen om de garantie van een vast contract na 6 of 12 mnd, dat vind je blijkbaar belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Begin met 2300 als huidig salaris te noemen, dat is wat je volgend jaar zou krijgen. Verder moet 2400-2500 mogelijk zijn, maar laat hen het eerste bod doen.

Komen ze met 2600 dan kijk je wat moeilijk en begin je over de secundaire voorwaarden, er is na een openingsbod altijd nog iets te halen.

Komen ze met 2200 dan zeg je dat je nu 2300 hebt en er wel op vooruit wilt gaan...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vergeet niet de gouden tijden zijn voorbij, kijk ook naar het bedrijf fase waarin ze zitten etc..vergeet een leuke baan en een goede werkgever zijn belangrijker dan geld. Geloof me een gouden halsband heeft mij emotioneel teveel gekost.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Salaris is leuk, maar niet alles.
Ik ben werkzaam in de consultancy (farma)
Zelf heb ik recentelijk een baan afgeslagen die het dubbele betaalde van wat ik nu heb en daar waren belangrijke redenen voor:

- Hele serieuze kans op vaste baan. (Nooit verkeerd)
- Betaalde goede aanvullende trainingen. (Niet hoeven tekenen voor eventuele terugbetaling, trainingstijd is werktijd)
- Grotere uitdaging. (Hele fabrieken testen ipv een enkel laboratorium systeem.)
- Indien in vaste dienst ongeveer 8 weken aan vrije dagen (Ik werk om te leven, niet andersom)
- Periodiek (1/maand) ontmoeting met andere consultants om te overleggen, sparren en bij te praten.

Mijn ervaring is dat het gras altijd groener lijkt bij de buren, maar daar aangekomen is het een dor knollenveld.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kan het alleen maar eens zijn met de posters die de secundaire arbeidsvoorwaarden als net zo belangrijk benoemen. Tegelijkertijd is dat ook je wisselgeld, wanneer je er op salarisbedrag niet uitkomt.

Het is wel belangrijk om openheid te geven in wat je qua secundair in je huidige functie hebt: studietijd = werktijd en geen terugbetalingsregeling doet lang niet elke werkgever. Denk overigens ook aan dingen als een concurrentiebeding, hoe ziet dat eruit (if any).

Qua voorbereiding: voor jezelf op alle punten een ondergrens of bovengrens (net hoe je het bekijkt) stellen, zoals bij het kopen van een huis of een andere grote aankoop. Niet door die grens gaan, dat is de baan je niet waard.

Op de vraag: "wat wil je verdienen" antwoord je dat je graag een goed aanbod van ze krijgt. Daarna doen jij zeker een tegenbod. Salarisstrookjes laten zien en dat soort ongein doe je niet aan.

Wees niet bang om het onderwerp of de discussie even te laten liggen. Bij salarisbedrag krijg je misschien niet direct een ja/nee, maar ga dan door over je volgende arbeidsvoorwaarde. Kijk hoe je daar ligt, en geef misschien iets toe. Bijvoorbeeld dat je niet direct de eerste zes maanden gebruikt voor opleiding.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Zoals anderen hier al aangeven, vergelijk ged alle voor en nadelen los van enkel je bruto salaris.

Wil je toch op de aanbieding ingaan dan kan je ook gewoon open kaart spelen.
- Zit prima bij huidige werkgever met een vast contract en hoeft helemaal niet weg
- Is je al een kleine salarisverhoging in het vooruitzicht gesteld van 2200->2300 per januari.

Geef gewoon aan dat je het ziet zitten en dit beter aansluit op je interesses maar je bij een overstap er wel op vooruit wil gaan. Ook aangezien je een vast contact hebt en tevreden bent.

2500 moet je dan wel kunnen krijgen als ze serieus zijn.

Andere optie is dat je op laat nemen dat je na een positieve proefperiode x procent opslag kan krijgen.

Ik zou niet overdereven gaan onderhandelen etc, wees gewoon duidelijk, direct en eerlijk over wat je zelf verwacht.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, het betreft een juniur functie, relevante ervaring heeft hij nauwelijks.
Ik zie hem meer als starter met een beetje extra..
2500+ voor een MBO starter? Misschien met 4-5 jaar relevante ervaring..
Het is geen gek getal om mee te beginnen met onderhandelen maar verwacht niet dat je het krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Laat ze een bod doen en als dat tegenvalt geef je aan wat je nu verdient en dat je nu een vast contract hebt en dus een risico neemt door over te stappen. Geef aan dat je dat risico alleen wilt nemen als je erop vooruit gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb er een hoop aan!
marcel85 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:55:
[...]
Waarom is dat lastig? Gewoon aangeven dat je huidige salaris niet relevant is voor het aanbod dat zij jou willen doen. Met name omdat het een niet-vergelijkbare functie is.
Goed punt.
Bigfoot schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:58:
[...]
Sowieso eerst hun het bod laten doen. En als ze dat niet willen dan kun je er eventueel nog voor kiezen om een hoger bedrag te noemen als huidige salaris.
Bedoelt u liegen over mijn huidige salaris? Daar voel ik mij niet comfortabel bij.
KatirZan schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:00:
Al met al zou ik, indien je de nieuwe functie graag wil hebben, akkoord gaan met je huidige salaris. Over verhogingen kan je altijd later nog een discussie aangaan. Reken jezelf gewoon niet te rijk zonder dat je de eventueel nieuwe werkgever kent.
Als ze niet akkoord gaan met een verhoging zal ik zeker niet weigeren. Een toezegging is ook het overwegen waard.
Aikon schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:00:
Ik vind het wel een vreemde functie: programmeur én systeembeheer. Dat klinkt alsof netwerkbeheer, werkplekbeheer en applicatiebeheerder en 1e, 2e, en 3e lijns helpdesk er ook nog bij in zitten. Op zich geen probleem, kan juist erg leuk zijn maar bedenk je wel dat je waarschijnlijk manusje-van-alles wordt.
Klopt. Alleen helpdesk is niet van toepassing. En ja, het lijkt me veel leuker dan wat ik nu doe :)
hoevenpe schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:28:
Komen ze met 2600 dan kijk je wat moeilijk en begin je over de secundaire voorwaarden
Hahaha, dat zou mooi zijn.
Frogmen schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:55:
een leuke baan en een goede werkgever zijn belangrijker dan geld. Geloof me een gouden halsband heeft mij emotioneel teveel gekost.
T.C schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:10:
Salaris is leuk, maar niet alles.
Zelf heb ik recentelijk een baan afgeslagen die het dubbele betaalde van wat ik nu heb ...
Ik maak deze overstap niet voor het geld, maar puur omdat dit is wat ik wil. Ik heb dit topic aangemaakt omdat ik nooit in deze positie heb gestaan.

En ingaand op het meerendeel van de comments: ik zal inderdaad een goede voorbereiding treffen wat betreft mijn wensen voor de secundaire arbeidsvoorwaarden. Op het gesprek zelf hen het eerste bod laten doen en dan eventueel met een onderbouwd tegenbod komen.

Hartelijk dank voor alle reacties. Maandag is het gesprek. *fingers crossed*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsellus
bangkirai schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:37:
Je moet trouwens nooit blind staren op salaris alleen, dan vergelijk je vaak appels met peren.

Het is een totaal plaatje: salaris+aantal vrije dagen+pensioen+ evt. andere dingen.
Dan heb je ook nog verschil in bedrijven, die per 4 weken betalen of per maand.
En dat is ook precies de reden dat het onzinnig is om je huidige salaris te noemen. Het is niet te vergelijken omdat er zo veel meer bij komt kijken.

Netjes aangeven dat je naar het totaal plaatje wilt kijken, en het salaris daar 'slechts' een deel van is.

@NomasNescio, succes verder er mee! Al enig idee wanneer het gesprek gaat plaatsvinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 05:27:
Heren, het betreft een juniur functie, relevante ervaring heeft hij nauwelijks.
Ik zie hem meer als starter met een beetje extra..
2500+ voor een MBO starter? Misschien met 4-5 jaar relevante ervaring..
Het is geen gek getal om mee te beginnen met onderhandelen maar verwacht niet dat je het krijgt.
Klopt.

Maar heeft wel al een bepaald salaris en toezegging op een kleine verhoging. Gezien de situatie misschien boven marktconform maar als je een overstap maakt wil je toch ook een stap vooruit zetten lijkt me en dan mag je daar best op inzetten.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
|sWORDs| schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:23:
Ik zou gewoon een erg exact bedrag noemen, zoals dat je nu 2483,50 verdient en er niet op wil achter uitgaan.
Zelf ben ik daar slecht in, ik vertel altijd gewoon eerlijk wat ik nu verdien. Moet wel zeggen dat ik desondanks op best een leuk salaris gekomen ben, uiteindelijk krijg je toch wat je waard bent.
Beginnen met 'ik zou gewoon', om datgene wat je zegt in de tweede zin al totaal teniet te doen door te zeggen dat je dat niet zou kunnen... Komt niet heel sterk over :+

Maar NomasNescio, wat heb je te verliezen? Je hebt nu een baan waar je langer zou willen blijven. Dus in het ergste geval vraag je teveel en nemen ze je niet aan. Dat is geen ramp, toch? (Geen retorische vraag, stel jezelf die vraag :))

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hahn schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:04:
[...]

Beginnen met 'ik zou gewoon', om datgene wat je zegt in de tweede zin al totaal teniet te doen door te zeggen dat je dat niet zou kunnen... Komt niet heel sterk over :+

Maar NomasNescio, wat heb je te verliezen? Je hebt nu een baan waar je langer zou willen blijven. Dus in het ergste geval vraag je teveel en nemen ze je niet aan. Dat is geen ramp, toch? (Geen retorische vraag, stel jezelf die vraag :))
Als ik het anders aangepakt zou hebben had ik al veel eerder op hogere salarissen gezeten, dus achteraf gezien was dat beter geweest. Neemt niet weg dat je dat wel moet kunnen en het is niet hoe ik in elkaar zit, maar misschien kan de TS dat wel.
Mijns inziens heb je meer aan wat bij anderen niet goed gegaan is dan wat wel goed gegaan is. Dat ik eindelijk wel hebben kunnen klimmen op een andere manier wil niet zeggen dat dat in elke situatie zo gaat.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Wat ik mis is het salarisgebouw, zowel bij de huidige als nieuwe werkgever.
Je zegt dat je per januari er 100 euro bruto bij krijgt bij je huidige werkgever. Is dat eenmmalig of een stijging vanuit de CAO (datum indienst treding plus 1 jaar betekent bij goed functioneren een salaris-trede omhoog)?
Hoe zit dat bij dr nieuwe werkgever? Hebben zij een salarisgebouw, zodat je weet op welk salaris je binnen komt en naar welk salaris je maximaal door kan groeien, of ben je afhankelijk van je leidinggevende die 1x per jaar nippend aan zijn glas whiskey thuis op de bank bedenkt of jij wel of niet er wat bij moet krijgen?

Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn natuurlijk ook belangrijk: hoeveel reistijd ga je extra krijgen, moet je regelmatig naar andere vestigingen (en vind je dat leuk), laptop, telefoon, thuiswerken...

Natuurlijk moet je wel bereid zijn om wat in te leveren als dit echt de richting is die je op wil, maar je hoeft jezelf niet weg te geven: minimaal 2300 euro (gezien de toezegging van je huidige werkgever) lijkt mij een goed punt om op uit te komen :)

Succes maandag!

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 21:44

P_Tingen

omdat het KAN

Let er even goed op dat - bij welk salaris je dan ook toehapt - in welke salarisschaal je terecht komt. Ik heb wel eens mensen heel blij gezien omdat ze meer hadden dan in hun vorige functie, tot ze er later achter kwamen dat ze in een loonschaal waren ingedeeld waar ze qua salaris eigenlijk al niet meer in zouden moeten (en dus meer dan 100% van het maximum van de loonschaal verdienden).

Gevolg daarvan was dat ze in komende jaren kunnen fluiten naar salarisverhoging want "ze zitten al te hoog"

Dat zeggende zie ik in het 'wat verdient de tweaker' forum ongeveer de regel dat voor HBO tweakers tot 30 jaar ongeveer geldt salaris = leeftijd x € 100 dus met jouw MBO opleiding zit je nu met 2200 / 2300 denk ik al niet eens zo gek.

Ik lees ook hier en daar de tip om het bedrijf een voorstel te laten doen. Ik betwijfel of dat verstandig is. In onderhandelingen is het allereerste bod heel belangrijk. Het uiteindelijke resultaat ligt daar namelijk dicht bij in de buurt. Dus stel dat jij nu 2200 verdient en ze bieden 2100, dan ga je waarschijnlijk niet ver boven de 2200 uitkomen. Andersom: als jij 2500 vraagt is de kans groter dat je dáár dicht bij in de buurt uitkomt.

Mijn advies zou zijn: vraag zonder te knipperen met je ogen om € 2500 en accepteer dat het uiteindelijk iets minder wordt. Geef geen antwoord op wat je nu verdient.

In ieder geval: veel succes!

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het (tweede) gesprek met de directeur en CTO was maandag. Ze waren enthousiast en denken dat ik goed in het team pas.

Toen begon hij over salaris en dat hij zich afvroeg wat ik in gedachte had. Toen zei ik dat ik mij afvroeg wat hij in gedachte had. Dat vonden ze wel grappig, maar helaas, ik ben geen goede onderhandelaar dus uiteindelijk zei ik maar dat ik aan 2500 dacht, onderbouwd met dat ik er wel op vooruit wil gaan. De directeur dacht zelf ook aan iets dergelijks (zei hij). Ze gaven ook aan dat ze flexibel zijn mbt mijn studie. Dus eventueel minder werken wanneer dat nodig is, kan.

De secundaire voorwaarden zijn veel beter dan wat ik nu heb:
reiskosten: geen (omdat ik minder dan 15km van werk woon) > volledige vergoeding met OV
vakantiedagen: 25 > 42 (met mogelijkheid om dagen om te zetten naar geld)
pensioenregeling: moest ik zelf regelen > standaardregeling
overig: niks > laptop (zolang ik er werk), 70e p/m telefonie en internet vergoeding

Ik ben er erg blij mee maarrrrrrr ik ben pas officieel aangenomen als hun begroting wordt geaccepteerd. Dus dat is nog wel spannend.

Toch vraag ik me af wat er zou zijn gebeurd als ik 2600 had gezegd. Maar ik mag niet klagen, aan jullie reacties te zien.
Hahn schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:04:
[...]
Ja en nee. Ik zit hier wel goed qua contract en het team is heel leuk, maar het is niet de kant die ik op wil en heb daarom het gevoel dat ik tijd weggooi (behalve dan dat ik daarnaast nu een opleiding volg).

EDIT - had laatste 2 reacties niet gelezen
Pietervs schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:43:
Wat ik mis is het salarisgebouw, zowel bij de huidige als nieuwe werkgever.
P_Tingen schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:30:
Let er even goed op dat - bij welk salaris je dan ook toehapt - in welke salarisschaal je terecht komt. Ik heb wel eens mensen heel blij gezien omdat ze meer hadden dan in hun vorige functie, tot ze er later achter kwamen dat ze in een loonschaal waren ingedeeld waar ze qua salaris eigenlijk al niet meer in zouden moeten (en dus meer dan 100% van het maximum van de loonschaal verdienden).
Bij mijn huidige werkgever is er gewoon een schaal met een maximum loon voor mijn functie, waar ik elk jaar dichterbij kom.

Eerlijk gezegd heb ik hier niet naar gevraagd en niet aan gedacht. Omdat de nieuwe werkgever een klein bedrijf is en mijn functie nog niet bestaat denk ik niet dat ze een schaal hebben. Ik zal hier nog wel naar informeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:19:
Oke, het (tweede) gesprek met de directeur en CTO was maandag. Ze waren enthousiast en denken dat ik goed in het team pas.

Toen begon hij over salaris en dat hij zich afvroeg wat ik in gedachte had. Toen zei ik dat ik mij afvroeg wat hij in gedachte had. Dat vonden ze wel grappig, maar helaas, ik ben geen goede onderhandelaar dus uiteindelijk zei ik maar dat ik aan 2500 dacht, onderbouwd met dat ik er wel op vooruit wil gaan. De directeur dacht zelf ook aan iets dergelijks (zei hij). Ze gaven ook aan dat ze flexibel zijn mbt mijn studie. Dus eventueel minder werken wanneer dat nodig is, kan.
Goed gedaan, ook al heb je het bedrag toch genoemd. Is kwestie van durf, volgende keer gaat het weer wat beter ;)
De secundaire voorwaarden zijn veel beter dan wat ik nu heb:
reiskosten: geen (omdat ik minder dan 15km van werk woon) > volledige vergoeding met OV
vakantiedagen: 25 > 42 (met mogelijkheid om dagen om te zetten naar geld)
overig: niks > laptop (zolang ik er werk), 70e p/m telefonie en internet vergoeding
Die dagen zijn ook gewoon loon, en niet weinig ook. Zelf zou ik ze nooit omzetten in geld maar goed. Die 70 euro is ook erg ruim, en onbelast waarschijnlijk (dus bij wijze van 120euro bruto bovenop op je 2500).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 21:44

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:19:
Welk deel betaalt je nieuwe werkgever hiervan? Als je zelf je volledige pensioen moet betalen, zou je er netto wel eens op achteruit kunnen gaan, ondanks je mooie hogere brutosalaris. Onderschat niet hoe groot het pensioendeel is van je salaris, en dan zeker ook het werkgeversdeel.

Voor de rest: goed gedaan. Je kunt natuurlijk altijd afvragen "wat als", maar ja. Je hebt wat je hebt. Je kunt je misschien beter gelukkig prijzen met het idee dat je 2500 gevraagd hebt en niet 2300 ;)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zo te lezen hebben zij hun secundaire arbeidsvoorwaarden goed voor elkaar.
Wat ik me een beetje afvraag: gezien het feit dat je 42 vakantiedagen hebt, denk ik dat ze een "normale" werkweek van 36 uur hebt. Je werkt er 40, dus het verschil krijg je in vakantiedagen erbij. Dat doet me vermoeden dat je bij een overheidsinstelling terecht komt. Als dat het geval is, is er een salarisgebouw :)

Maar zo te lezen: gefeliciteerd! :) Het klinkt goed!

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
P_Tingen schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:11:
Welk deel betaalt je nieuwe werkgever hiervan? Als je zelf je volledige pensioen moet betalen, zou je er netto wel eens op achteruit kunnen gaan, ondanks je mooie hogere brutosalaris.
Hier hebben we het niet echt over gehad eigenlijk. Moet ik ook nog naar informeren.
Pietervs schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:12:
Wat ik me een beetje afvraag: gezien het feit dat je 42 vakantiedagen hebt, denk ik dat ze een "normale" werkweek van 36 uur hebt. Je werkt er 40, dus het verschil krijg je in vakantiedagen erbij. Dat doet me vermoeden dat je bij een overheidsinstelling terecht komt. Als dat het geval is, is er een salarisgebouw :)
Nee, ik werk 36 uur om de studiebelasting wat omlaag te halen. De meeste werknemers werken er 40. Geen overheidsinstelling dus :)

EDIT
Aikon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:36:
Die 70 euro is ook erg ruim, en onbelast waarschijnlijk (dus bij wijze van 120euro bruto bovenop op je 2500).
Inderdaad onbelast. Zeker niet verkeerd :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:46
Inderdaad, nooit je huidig salaris vermelden.

Als ze dat vragen, dan antwoord je gewoon wat je wil verdienen om de overstap te maken.
Ga hoog genoeg, en zeg dat het bespreekbaar is afhankelijk van de secundaire voorwaarden.

Ik zou gerust 2500 durven vermelden, zakken kan altijd nog. Verschil tussen 2300 en 2500 is toch peanuts voor een bedrijf.

Veranderen enkel voor het geld moet je niet doen, maar achteruit gaan vind ik een even slecht idee.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1