...
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groet,
Nomaad
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groet,
Nomaad
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2018 13:39 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2018 13:39 ]
Verwijderd
Het is inderdaad een stap in een andere richting. Maar wel een stap richting van mijn ambities, dus in mijn optiek toch omhoog.Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:00:
Als ik dit zo bekijk zie ik dit meer als een stap opzij dan een stap omhoog..
Bedankt voor deze indicatie.Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:00:
Gezien je leeftijd/ervaring zou ik inzetten op 24-2500 euro en hopen dat je boven je huidig salaris komt, maar denk dat het lastig wordt.
Dat is een goed plan.marcel85 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:06:
Waarom laat je hun niet eerst een bod doen wat ze je waard vinden voor deze functie?
Het lijkt mij lastig om niet te zeggen wat mijn huidige salaris is, maar wel zeggen dat ik er niet tevreden mee ben.Bigfoot schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:46:
Zeker het bedrijf een eerste bod laten doen. Ze zullen zeker naar je huidige en/ of gewenste salaris vragen maar daar zou ik geen antwoord op geven. Zeg dat je de nieuwe functie ziet als een stap voorwaarts en ook dat je nu niet tevreden bent over je salaris.
Waarom is dat lastig? Gewoon aangeven dat je huidige salaris niet relevant is voor het aanbod dat zij jou willen doen. Met name omdat het een niet-vergelijkbare functie is.Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:52:
[...]
Het lijkt mij lastig om niet te zeggen wat mijn huidige salaris is, maar wel zeggen dat ik er niet tevreden mee ben.
[ Voor 30% gewijzigd door Marsellus op 05-09-2016 16:57 ]
Sowieso eerst hun het bod laten doen. En als ze dat niet willen dan kun je er eventueel nog voor kiezen om een hoger bedrag te noemen als huidige salaris.Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:52:
[...]
Het lijkt mij lastig om niet te zeggen wat mijn huidige salaris is, maar wel zeggen dat ik er niet tevreden mee ben.
Of bedoelde u: eerst erachter komen wat hun bod is, en daarna zeggen wat mijn huidige salaris is en dat ik daar niet tevreden mee ben?
Dat is niet onzinnig maar gewoon slim. Ze betalen liefst zo min mogelijk. Verhogen kan altijd later nog,marcel85 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:55:
Ik heb nog nooit de noodzaak gezien om mijn huidige salaris te delen tijdens een sollicitatie.
Als ik nu 10.000 per maand verdien en ergens voor 100 wil komen werken, om wat voor reden dan ook, dan is dat mijn eigen keuze. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde.
Een bedrijf wil alleen je huidige salaris weten omdat ze net genoeg willen betalen dat je overstapt, maar niet onnodig te veel willen betalen. Wat natuurlijk totaal onzinnig is. Zij moeten betalen wat ze jou waard vinden in die functie, ongeacht wat je momenteel verdient.
Wabbawabbawabbawabba
Vanuit het bedrijf is het slim ja. Voor jou (als kandidaat) is het onzinnig, omdat het niet relevant is.Bigfoot schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:58:
[...]
Dat is niet onzinnig maar gewoon slim. Ze betalen liefst zo min mogelijk. Verhogen kan altijd later nog,
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Cetero censeo Dynalogic delendam esse.
Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache
Verwijderd
Goed punt.marcel85 schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:55:
[...]
Waarom is dat lastig? Gewoon aangeven dat je huidige salaris niet relevant is voor het aanbod dat zij jou willen doen. Met name omdat het een niet-vergelijkbare functie is.
Bedoelt u liegen over mijn huidige salaris? Daar voel ik mij niet comfortabel bij.Bigfoot schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:58:
[...]
Sowieso eerst hun het bod laten doen. En als ze dat niet willen dan kun je er eventueel nog voor kiezen om een hoger bedrag te noemen als huidige salaris.
Als ze niet akkoord gaan met een verhoging zal ik zeker niet weigeren. Een toezegging is ook het overwegen waard.KatirZan schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:00:
Al met al zou ik, indien je de nieuwe functie graag wil hebben, akkoord gaan met je huidige salaris. Over verhogingen kan je altijd later nog een discussie aangaan. Reken jezelf gewoon niet te rijk zonder dat je de eventueel nieuwe werkgever kent.
Klopt. Alleen helpdesk is niet van toepassing. En ja, het lijkt me veel leuker dan wat ik nu doeAikon schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:00:
Ik vind het wel een vreemde functie: programmeur én systeembeheer. Dat klinkt alsof netwerkbeheer, werkplekbeheer en applicatiebeheerder en 1e, 2e, en 3e lijns helpdesk er ook nog bij in zitten. Op zich geen probleem, kan juist erg leuk zijn maar bedenk je wel dat je waarschijnlijk manusje-van-alles wordt.
Hahaha, dat zou mooi zijn.hoevenpe schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:28:
Komen ze met 2600 dan kijk je wat moeilijk en begin je over de secundaire voorwaarden
Frogmen schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:55:
een leuke baan en een goede werkgever zijn belangrijker dan geld. Geloof me een gouden halsband heeft mij emotioneel teveel gekost.
Ik maak deze overstap niet voor het geld, maar puur omdat dit is wat ik wil. Ik heb dit topic aangemaakt omdat ik nooit in deze positie heb gestaan.T.C schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:10:
Salaris is leuk, maar niet alles.
Zelf heb ik recentelijk een baan afgeslagen die het dubbele betaalde van wat ik nu heb ...
En dat is ook precies de reden dat het onzinnig is om je huidige salaris te noemen. Het is niet te vergelijken omdat er zo veel meer bij komt kijken.bangkirai schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:37:
Je moet trouwens nooit blind staren op salaris alleen, dan vergelijk je vaak appels met peren.
Het is een totaal plaatje: salaris+aantal vrije dagen+pensioen+ evt. andere dingen.
Dan heb je ook nog verschil in bedrijven, die per 4 weken betalen of per maand.
Klopt.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 05:27:
Heren, het betreft een juniur functie, relevante ervaring heeft hij nauwelijks.
Ik zie hem meer als starter met een beetje extra..
2500+ voor een MBO starter? Misschien met 4-5 jaar relevante ervaring..
Het is geen gek getal om mee te beginnen met onderhandelen maar verwacht niet dat je het krijgt.
Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache
Beginnen met 'ik zou gewoon', om datgene wat je zegt in de tweede zin al totaal teniet te doen door te zeggen dat je dat niet zou kunnen... Komt niet heel sterk over|sWORDs| schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:23:
Ik zou gewoon een erg exact bedrag noemen, zoals dat je nu 2483,50 verdient en er niet op wil achter uitgaan.
Zelf ben ik daar slecht in, ik vertel altijd gewoon eerlijk wat ik nu verdien. Moet wel zeggen dat ik desondanks op best een leuk salaris gekomen ben, uiteindelijk krijg je toch wat je waard bent.
The devil is in the details.
Als ik het anders aangepakt zou hebben had ik al veel eerder op hogere salarissen gezeten, dus achteraf gezien was dat beter geweest. Neemt niet weg dat je dat wel moet kunnen en het is niet hoe ik in elkaar zit, maar misschien kan de TS dat wel.Hahn schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:04:
[...]
Beginnen met 'ik zou gewoon', om datgene wat je zegt in de tweede zin al totaal teniet te doen door te zeggen dat je dat niet zou kunnen... Komt niet heel sterk over
Maar NomasNescio, wat heb je te verliezen? Je hebt nu een baan waar je langer zou willen blijven. Dus in het ergste geval vraag je teveel en nemen ze je niet aan. Dat is geen ramp, toch? (Geen retorische vraag, stel jezelf die vraag)
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
... en gaat over tot de orde van de dag
Ja en nee. Ik zit hier wel goed qua contract en het team is heel leuk, maar het is niet de kant die ik op wil en heb daarom het gevoel dat ik tijd weggooi (behalve dan dat ik daarnaast nu een opleiding volg).Hahn schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 00:04:
[...]
Maar NomasNescio, wat heb je te verliezen? Je hebt nu een baan waar je langer zou willen blijven. Dus in het ergste geval vraag je teveel en nemen ze je niet aan. Dat is geen ramp, toch? (Geen retorische vraag, stel jezelf die vraag)
Pietervs schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:43:
Wat ik mis is het salarisgebouw, zowel bij de huidige als nieuwe werkgever.
Bij mijn huidige werkgever is er gewoon een schaal met een maximum loon voor mijn functie, waar ik elk jaar dichterbij kom.P_Tingen schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:30:
Let er even goed op dat - bij welk salaris je dan ook toehapt - in welke salarisschaal je terecht komt. Ik heb wel eens mensen heel blij gezien omdat ze meer hadden dan in hun vorige functie, tot ze er later achter kwamen dat ze in een loonschaal waren ingedeeld waar ze qua salaris eigenlijk al niet meer in zouden moeten (en dus meer dan 100% van het maximum van de loonschaal verdienden).
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 11:59 ]
Goed gedaan, ook al heb je het bedrag toch genoemd. Is kwestie van durf, volgende keer gaat het weer wat beterVerwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:19:
Oke, het (tweede) gesprek met de directeur en CTO was maandag. Ze waren enthousiast en denken dat ik goed in het team pas.
Toen begon hij over salaris en dat hij zich afvroeg wat ik in gedachte had. Toen zei ik dat ik mij afvroeg wat hij in gedachte had. Dat vonden ze wel grappig, maar helaas, ik ben geen goede onderhandelaar dus uiteindelijk zei ik maar dat ik aan 2500 dacht, onderbouwd met dat ik er wel op vooruit wil gaan. De directeur dacht zelf ook aan iets dergelijks (zei hij). Ze gaven ook aan dat ze flexibel zijn mbt mijn studie. Dus eventueel minder werken wanneer dat nodig is, kan.
Die dagen zijn ook gewoon loon, en niet weinig ook. Zelf zou ik ze nooit omzetten in geld maar goed. Die 70 euro is ook erg ruim, en onbelast waarschijnlijk (dus bij wijze van 120euro bruto bovenop op je 2500).De secundaire voorwaarden zijn veel beter dan wat ik nu heb:
reiskosten: geen (omdat ik minder dan 15km van werk woon) > volledige vergoeding met OV
vakantiedagen: 25 > 42 (met mogelijkheid om dagen om te zetten naar geld)
pensioenregeling: moest ik zelf regelen > standaardregeling
overig: niks > laptop (zolang ik er werk), 70e p/m telefonie en internet vergoeding
Welk deel betaalt je nieuwe werkgever hiervan? Als je zelf je volledige pensioen moet betalen, zou je er netto wel eens op achteruit kunnen gaan, ondanks je mooie hogere brutosalaris. Onderschat niet hoe groot het pensioendeel is van je salaris, en dan zeker ook het werkgeversdeel.Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:19:
pensioenregeling: moest ik zelf regelen > standaardregeling
... en gaat over tot de orde van de dag
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Hier hebben we het niet echt over gehad eigenlijk. Moet ik ook nog naar informeren.P_Tingen schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:11:
Welk deel betaalt je nieuwe werkgever hiervan? Als je zelf je volledige pensioen moet betalen, zou je er netto wel eens op achteruit kunnen gaan, ondanks je mooie hogere brutosalaris.
Nee, ik werk 36 uur om de studiebelasting wat omlaag te halen. De meeste werknemers werken er 40. Geen overheidsinstelling dusPietervs schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:12:
Wat ik me een beetje afvraag: gezien het feit dat je 42 vakantiedagen hebt, denk ik dat ze een "normale" werkweek van 36 uur hebt. Je werkt er 40, dus het verschil krijg je in vakantiedagen erbij. Dat doet me vermoeden dat je bij een overheidsinstelling terecht komt. Als dat het geval is, is er een salarisgebouw
Inderdaad onbelast. Zeker niet verkeerdAikon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:36:
Die 70 euro is ook erg ruim, en onbelast waarschijnlijk (dus bij wijze van 120euro bruto bovenop op je 2500).
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 13:33 ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq