Hoe zal dit systeem WoW spelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een PC die World of Warcraft op Ultra kan spelen met gemiddeld 60 fps, niet lager dan 30.

Hoe denken jullie dat het basisgamesysteem uit de Tweakers BBG WoW zal spelen? (reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:52
Welke resolutie?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een PC die World of Warcraft op Ultra kan spelen met gemiddeld 60 fps en niet beneden de 30 fps zal komen, ook op drukke plekken.

Hoe denken jullie dat het basisgamesysteem uit de Tweakers BBG WoW zal spelen? (reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar even serieus, zoek zelf benchmarks op met ongeveer dezelfde cpu/gpu's

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:50
Op ultra met 60 fps? Dat trekt die pc waarschijnlijk niet op hogere resoluties. Misschien op wat lagere resoluties wel maar dan kun je beter de details enzo lager zetten.

[ Voor 51% gewijzigd door .Maarten op 05-09-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:20:
Ik ben op zoek naar een PC die World of Warcraft op Ultra kan spelen met gemiddeld 60 fps, niet lager dan 30.

wat is je definitie van ultra? Wow is namelijk belachelijk zwaar op de CPU.

Ik heb een i5 6600K met een GTX1070 en 16GB RAM.
ULTRA SETTINGS:
Als ik een nieuw gebied in kom dipt de fps naar rond de 30... normaal gesproken zit ik zo rond de 90.
Als ik in een druk gebied kom zoals een hoofdstad of die invasion sites van eerst lig ik ook rond de 30fps.

Ik speel nu met alles op ultra BEHALVE shadows en water detail, dit gaat al een heel stuk beter.

Ik ben bang dat je eisen een beetje te hoog zijn voor die machine.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 21:29
greyfox1987 schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:04:
[...]

ULTRA SETTINGS:
Als ik een nieuw gebied in kom dipt de fps naar rond de 30... normaal gesproken zit ik zo rond de 90.
Als ik in een druk gebied kom zoals een hoofdstad of die invasion sites van eerst lig ik ook rond de 30fps.

Ik speel nu met alles op ultra BEHALVE shadows en water detail, dit gaat al een heel stuk beter.

Wellicht je addons controleren. Ik haal zelfs met een 4790k en een GTX970 60 fps stable met 2k reso. Klinkt eerder als een verotte addon dan een spel dat "zwaar" zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
dan moet je je portemenee trekken.
Op mijn rig krijg ik sinds pre-patch geen fatsoenlijke frames meer geperst uit mijn systeem.

I7 6700K
16GBRam
GTX 980 4GB

op ultra(10) kan ik ongeveer 60 fps eruit krijgen, maar met lopen/vliegen valt het naar 30max.
en dan hebben we het nog niet eens over de frame drops die door WoW worden veroorzaakt, zoals bv. van garrison in shadowmoon vliegen. dan kom je gewoon letterlijk stil te staan. (lees: niet speelbaar op ultra).
Voor pre-patch speelde ik niet op ultra. maar op 8. dat ging redelijk. Inmiddels zit ik op 7(Sinds pre-patch) en raids zet ik op 5. anders is het gewoon k*t.

Tevens ik zou met wow niet voor een i3 gaan, maar ga voor een I5-6400 of de 6500. WoW is redelijk intensief op de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:52
greyfox1987 schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:04:
[...]

ULTRA SETTINGS:

Zoals Ph4nt0m al aangeeft, moet een addon zijn. Ik had namelijk het zelfde met 4790k en 2x 970 in SLI. Gewoon drops van 70 (capped) naar 20 of lager. Kwam dus door 1 gare niet bijgewerkt addon :D.

Zet alle addons maar eens uit en kijk of het dan nog zo is. (btw processor al overklokt? scheelt aanzienlijk in WoW)

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Wow is een game die grafisch heel slecht schaalt.

Ik denk dat je met het basis game systeem prima uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh ik denk dat je met een I3-6100 en een gtx 1060 bijvoorbeeld gemakkelijk wow kan trekken op ultra.

Zie youtube benchmarks maar is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Resolutie 1920:1200.

Veel tegenstrijdige berichten. Niet CPU-intensief/Juist wél CPU-intensief/Gebruikt maar 1 core/gebruikt wel meer cores. Moet je dan voor een i3 of een i5 gaan?

Wat greyfox zegt lijkt mij inderdaad ook aan een addon te liggen.

Ik verwacht dat het basissysteem in ieder geval 30 fps haalt, maar hoopte op inzicht van mensen met wat actuele ervaring. Wat is het volgende alternatief kwa videokaart om zeker te zijn van ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
demonic schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:26:
dan moet je je portemenee trekken.
Op mijn rig krijg ik sinds pre-patch geen fatsoenlijke frames meer geperst uit mijn systeem.

I7 6700K
16GBRam
GTX 980 4GB

op ultra(10) kan ik ongeveer 60 fps eruit krijgen, maar met lopen/vliegen valt het naar 30max.
en dan hebben we het nog niet eens over de frame drops die door WoW worden veroorzaakt, zoals bv. van garrison in shadowmoon vliegen. dan kom je gewoon letterlijk stil te staan. (lees: niet speelbaar op ultra).
Voor pre-patch speelde ik niet op ultra. maar op 8. dat ging redelijk. Inmiddels zit ik op 7(Sinds pre-patch) en raids zet ik op 5. anders is het gewoon k*t.

Tevens ik zou met wow niet voor een i3 gaan, maar ga voor een I5-6400 of de 6500. WoW is redelijk intensief op de CPU.
Volgens mij heb je niet veel aan bv. een i7 voor WoW. De meeste topics stellen dat WoW slechts een enkele kern volledig benut.
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:54:
Huh ik denk dat je met een I3-6100 en een gtx 1060 bijvoorbeeld gemakkelijk wow kan trekken op ultra.

Zie youtube benchmarks maar is.
De 1060 is wel 100 euro duurder dan de kaart in het basissysteem. Wat denk je van die kaart/welke andere kaart is een optie die wat dichter in de buurt ligt kwa prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Waarom zou je uberhaupt op ultra willen spelen?

Raiden gaat je zoiezo niet op Ultra lukken.

Of het wel of niet CPU intensief is.. een GPU is heel makkelijk en snel te vervangen, terwijl je een CPU wss nooit gaat vervangen, beter dat je nu gewoon een I5 pakt, en over een jaar kijk of je je videokaart een upgrade kan geven.

Ultra is niet realistisch als je het aan mij vraagt.

I7 6700k
16GB Ram
GTX 980 4GB

op ultra is prima, tot je bij een nieuwe zone/area komt, dan droppen de framerates enorm hard. (dit is sinds de pre-patch.. geen idee wat ze gedaan hebben, maar het is nu kapot.)
Dit is zonder add-ons geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek is op I3-6100 gtx 470 Wow. Als ik ff snel kijk kom ik uit op een met een gtx 960 wat volgensmij slechter dan een 470 is? Zie link YouTube: World Of Warcraft Pre-Legion (7.0.3) on i3 6100 GTX 960

En als ik naar de systeem kijk van de bbg dan ziet het er goed uit voor wow. Misschien de 8GB naar de 16gb veranderen ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 09:49
Ik speel WoW op de hooste settings (behalve anti-aliasing, die heb ik op 4x gezet) op 1440p. In rustige gebieden zit ik rond de 110 fps en tijdens drukke gebieden / gevechten rond de 45 fps.

Mijn systeem:
i5 6600K @ 4.4 MHz
GTX 970

Een 1060 zou de game dus goed moeten draaien lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit link zal je FPS ook aanzienlijk verbeteren zonder dat je iets ziet aan de grafische kant.

YouTube: WoW Legion Graphics Settings for Streaming (and Performance Gaming)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:03:
Zoek is op I3-6100 gtx 470 Wow. Als ik ff snel kijk kom ik uit op een met een gtx 960 wat volgensmij slechter dan een 470 is? Zie link YouTube: World Of Warcraft Pre-Legion (7.0.3) on i3 6100 GTX 960

En als ik naar de systeem kijk van de bbg dan ziet het er goed uit voor wow. Misschien de 8GB naar de 16gb veranderen ?
Voor WoW is 8Gb voldoende. Het draait met name om de CPU/GPU. Twijfel is tussen een i3 en i5 (hoewel i3 een hogere kloksnelheid kan hebben en WoW volgens mij geen gebruik maakt van meerdere cores) en de RX 470 uit de BBG of een duurdere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:00:
[...]
Volgens mij heb je niet veel aan bv. een i7 voor WoW. De meeste topics stellen dat WoW slechts een enkele kern volledig benut.
Ik zeg ook niet dat je een I7 moet pakken, ik gebruik mijn systeem ook nog voor virtualisatie en dergelijke. en dan is die i7 wel nuttig ;)
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:00:
De 1060 is wel 100 euro duurder dan de kaart in het basissysteem. Wat denk je van die kaart/welke andere kaart is een optie die wat dichter in de buurt ligt kwa prijs?
ik zou als videokaart gewoon proberen 2de hands ergens een 960 op de kop proberen te tikken, en dan over 1,5 jaar gewoon een nieuwe videokaart kopen. dat lijkt me rendabeler.

Ultra zou ik gewoon niet willen spelen. en maakt niet uit wat je doet, in 20-man raids ga je zoiezo niet op ultra kunnen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
demonic schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:07:
[...]

Ultra zou ik gewoon niet willen spelen. en maakt niet uit wat je doet, in 20-man raids ga je zoiezo niet op ultra kunnen spelen ;)
Ik verwacht geen 60fps in raids. Maar dat zou zonder aanpassen van de instellingen prima te doen moeten zijn met 30 fps lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:10:
[...]

Ik verwacht geen 60fps in raids. Maar dat zou zonder aanpassen van de instellingen prima te doen moeten zijn met 30 fps lijkt me?
in de settings is de optie om in battlegrounds en raids een ander settings profiel te gebruiken. ik zelf raad dat dan ook aan ;)

als je iets krijgt met heel veel effects.(kormrok,gruul archimonde(allure of flames). dan kunnen je fps droppen naar 10 of lager..

daarom raad ik dus aan om ze dan lager te zetten, en te genieten van de beauty als je door de wereld aan het qeusten en bent, en niet aan het raiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
demonic schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:12:
[...]

in de settings is de optie om in battlegrounds en raids een ander settings profiel te gebruiken. ik zelf raad dat dan ook aan ;)

als je iets krijgt met heel veel effects.(kormrok,gruul archimonde(allure of flames). dan kunnen je fps droppen naar 10 of lager..

daarom raad ik dus aan om ze dan lager te zetten, en te genieten van de beauty als je door de wereld aan het qeusten en bent, en niet aan het raiden ;)
Hier ben ik het volledig mee eens. Is dit systeem dan voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Ik denk dat je beter voor een I5 kan gaan. iets beter bestand tegen de toekomst, en iets nuttiger.

en dan ipv een 470 een 2de hands 960/970 ofzo kan pakken. om zo te compenseren voor de hogere kosten van de i5.

Opzich is er natuurlijk niks mis met de huidige build, ik heb gewoon voorkeur voor meer cpu power. omdat een videokaart gewoon makkelijker te upgraden is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een I5 als hij alleen wow speelt. Wow ziet de I3 als 4 cores door de hyper threading. Ik speel wow op een macbook pro Met intel hd graphics op medium boven de tussen de 40 en 60fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:20:
Waarom een I5 als hij alleen wow speelt. Wow ziet de I3 als 4 cores door de hyper threading. Ik speel wow op een macbook pro Met intel hd graphics op medium boven de tussen de 40 en 60fps.
Hier loop ik ook vaak tegen aan. Ik hoop vooral te horen van mensen met actuele ervaring met WoW specifiek, omdat het nogal gek omgaat met CPU/GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 15:08
licht eraan of je in hele drukken gebieden bent, zoals met de demon invasions waar er well 100 man tegenlijk zijn ..ja dat trekt de beste game-pc's nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen kijk Wow benchmarks met een I3-6100 dan zie je het zelf wel als jij geld wilt uitgeven voor een I5 wat bij wow niet veel zal doen so be it eigen keuze die je maakt. Ik geef je alleen advies. Jij bepaald wat je ermee doet. Er zijn genoeg benchmarks Wow legion met een I3-6100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
demonic schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:18:
Opzich is er natuurlijk niks mis met de huidige build, ik heb gewoon voorkeur voor meer cpu power. omdat een videokaart gewoon makkelijker te upgraden is. :P
Iedereen die nu reageert op mijn suggestie voor een I5.
Het is een persoonlijke voorkeur om voor een sterkere cpu te kiezen, omdat een videokaart makkelijker te upgraden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demonic schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:32:
[...]

Iedereen die nu reageert op mijn suggestie voor een I5.
Het is een persoonlijke voorkeur om voor een sterkere cpu te kiezen, omdat een videokaart makkelijker te upgraden is.
Beide makkelijk te vervangen bij een processor haal je de koeler er vanaf en de processor klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Zit op een 5960x @ 4.6Ghz en SLI 980's overclocked en trek op ultra/1440p 100+ FPS.
Ik mag niet klagen :D

Maar eigenlijk is het allemaal wel prima, maar op dat systeem op 1080p ultra met 60+ FPS.
Muahh dat denk ik zelf niet.

[ Voor 36% gewijzigd door rolandos582 op 05-09-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 15:17
Ts geeft nergens aan dat hij alleen maar wow speeld.
Zelf zou ik toch een i5 adviseren boven de i3. Voor wow maakt het misschien weinig uit, maar als ts ook andere spellen speelt, of wilt gaan spelen heeft hij denk ik toch meer aan een i5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De i3-6100 doet het erg goed in WoW en heeft een hogere kloksnelheid dan de i5, zoals ook in de BBG staat. Deze kloksnelheid doet meer voor WoW dan extra cores.

Waarschijnlijk wordt het het BBG systeem met een 970.

Bedankt lui!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dan een R9 480 boven de gtx 970 kiezen veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:56
Joenino schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:52:
[...]

Zoals Ph4nt0m al aangeeft, moet een addon zijn. Ik had namelijk het zelfde met 4790k en 2x 970 in SLI. Gewoon drops van 70 (capped) naar 20 of lager. Kwam dus door 1 gare niet bijgewerkt addon :D.

Zet alle addons maar eens uit en kijk of het dan nog zo is. (btw processor al overklokt? scheelt aanzienlijk in WoW)
Ik draaide alles stock toen. :-) CPU OCtje ga ik wel even doen eerdaags ja :)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De i3-6100 doet het erg goed in WoW en heeft een hogere kloksnelheid dan de i5, zoals ook in de BBG staat. Deze kloksnelheid doet meer voor WoW dan extra cores.

Waarschijnlijk wordt het het BBG systeem met een GTX 970.

Bedankt lui!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je niet een tweede topic voor dit aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:39
Ik draai alles maxed out op een i5-4440 en met 20gb ram en een gtx 1060. Dus deze zou het ook moeten kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Dubbel met Hoe zal dit systeem WoW spelen?. Merge. Houd het de volgende keer bij 1 topic. Meerdere topics over hetzelfde onderwerp openen is niet toegestaan.
Pagina: 1