Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Site to Site opzetten Drytek modem naar Cisco

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Collega's van mijmaakt gebruik van SAP en hebben een vast IP-adres gekregen.
Echter zit de SAP server in Venezuela en kan de ICT persoon alleen de vaste ip adressen invoeren als de site to site setup geregeled is.ICT persoon zit in Den Haag (thank god)
Ik heb een document van de ICT van onze klant ontvangen (bij wie SAP draait) met daarin wat configuratie dat nodig is voor de setup van site to site VPN.

Wie o wie kan mij hiermee helpen? Het is super belangrijk.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Drytek Vigor 21332ac

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kan niet eens inloggen op de modem (als dat een vereiste is)
Ben serieus een leek op gebied van netwerk etc.
Hebnog niet eerder een VPN netwerk opgezet :(

Ben meer een ICT mannetje van hardware

Alle reacties

Verwijderd

Ik zou dit overlaten aan mensen met meer ervaring van VPN, routeringen, IP adressen, subnets etc.... Want het is niet alleen maar "een VPN verbinding opzetten". Het is ook routering, subnetadressering etc....

Klopt, als jij veel ervaring hebt met hardware, dan moet je dat dan ook blijven doen. Maar als er dingen zijn waar jij niet of niet genoeg ervaring hebt, laat het over aan iemand die wel de ervaring heeft. Dan gebeurt het ook in één keer goed, en krijg je later geen "gezeik". Want gezeik in de IT is standaard, en als jij daar "niets aan kan doen" ..... dan heb je veel stress.... Als er ook maar "iets" niet werkt in de VPN (lees: af en toe verbroken verbindingen) dan wordt JIJ daarop aangekeken, want JIJ hebt die verbinding tot stand gebracht...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2016 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:00:
Ik zou dit overlaten aan mensen met meer ervaring van VPN, routeringen, IP adressen, subnets etc.... Want het is niet alleen maar "een VPN verbinding opzetten". Het is ook routering, subnetadressering etc....

Klopt, als jij veel ervaring hebt met hardware, dan moet je dat dan ook blijven doen. Maar als er dingen zijn waar jij niet of niet genoeg ervaring hebt, laat het over aan iemand die wel de ervaring heeft. Dan gebeurt het ook in één keer goed, en krijg je later geen "gezeik". Want gezeik in de IT is standaard, en als jij daar "niets aan kan doen" ..... dan heb je veel stress.... Als er ook maar "iets" niet werkt in de VPN (lees: af en toe verbroken verbindingen) dan wordt JIJ daarop aangekeken, want JIJ hebt die verbinding tot stand gebracht...
Bedankt man! Ik ga dit zeker overlaten aan een ander. Netwerk is niet mijn ding.

Daar is dit forum niet voor bedoeld

[ Voor 6% gewijzigd door Koffie op 05-09-2016 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar is dit forum niet voor bedoeld

[ Voor 81% gewijzigd door Koffie op 05-09-2016 22:04 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Waarom vraag je het niet aan je collega's, volgens je openingspost hebben zij het al draaiende en wellicht kunnen zij je helpen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi