Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 812857

Topicstarter
Mijn vraag

Krijg mobiel 3G netwerk Telfort (KPN) niet ingesteld op nieuwe Ulefone Future.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ulefone Future

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb een 3G abonnement Telfort dus het NL KPN 3G als netwerk geselecteerd en roaming een paar keer in/uitgeschakeld. Verder via de Telfort helpdesk een netwerk reboot laten uitvoeren. Tot slot de simkaart terug geplaatst in mijn vorige toestel (Samsung Galaxy S4) en daar geen problemen met mobiel internet geconstateerd.

Wifi doet het wel. De helpdesk Telfort kon mij niet verder helpen omdat het een software/instellingsprobleem lijkt te zijn van een toestel dat zij niet supporten.

Beste antwoord (via Anoniem: 812857 op 09-09-2016 17:34)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 812857 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:46:
Het viel mij op dat bij andere Ulefone modellen deze vraag al vaker gesteld is. Op basis van het Telfort advies voor een "ander' toestel heb ik bij "drager" GPRS toegevoegd, andere variabelen zoals MCC en MNC hebben al de juiste waardes.
Begin gewoon eens met alle APN's die er staan te verwijderen en maak vervolgens een nieuwe aan met de bovenstaande instellingen.

Verder misschien een domme vraag. Maar ik neem aan dat je Mobiele data wel hebt ingeschakeld?
Verder zie ik dat roaming ingeschakeld moet zijn, staat die ingeschakeld?
MNVO type (geen waarde).
Dat is bij mij GID.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 07-09-2016 09:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

De Ulefone Future is een smartphone. Dus schopje maar AND.

Wat lijkt te ontbreken op je telefoon zijn de APN instellingen. Heb je deze (handmatig) ingevoerd?

Je kan op de website van Telfort vinden hoe je dat instelt. (Dit is voor de Nexus 5, maar maakt in principe niet veel uit).

[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 05-09-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je advies en het schoppen. Ik was vergeten (not smart) te melden dat ik daar al wat informatie had opgehaald. Verder heb ik mijn vraag ook daar neergezet op het forum, maar mijn hoop is vooral gevestigd op de tweakers. Het viel mij op dat bij andere Ulefone modellen deze vraag al vaker gesteld is. Op basis van het Telfort advies voor een "ander' toestel heb ik bij "drager" GPRS toegevoegd, andere variabelen zoals MCC en MNC hebben al de juiste waardes. De enige variabelen waar ik nog wat kan veranderen of invullen zijn APN Protocol (nu IPv4) en MNVO type (geen waarde).

Verder heb ik nog de optie om een nieuwe PLMN toe te voegen. Tot slot zoek ik a.s. vrijdag een Telfort winkel op... wie weet dat daar iemand een idee heeft, waar de Telfort helpdesk nog niet opgekomen is.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 812857 op 06-09-2016 19:50 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 812857 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:46:
Het viel mij op dat bij andere Ulefone modellen deze vraag al vaker gesteld is. Op basis van het Telfort advies voor een "ander' toestel heb ik bij "drager" GPRS toegevoegd, andere variabelen zoals MCC en MNC hebben al de juiste waardes.
Begin gewoon eens met alle APN's die er staan te verwijderen en maak vervolgens een nieuwe aan met de bovenstaande instellingen.

Verder misschien een domme vraag. Maar ik neem aan dat je Mobiele data wel hebt ingeschakeld?
Verder zie ik dat roaming ingeschakeld moet zijn, staat die ingeschakeld?
MNVO type (geen waarde).
Dat is bij mij GID.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 07-09-2016 09:19 ]

Topicstarter
Ik zie keurig 3G symbool, heb NL KPN 3G geselecteerd, roaming aan, naam toegangspunt/APN = Telfort Mobiel Internet (APN = internet), APN type default, mms, supl, proxy niet ingesteld, poort niet ingesteld, gebruikersnaam niet ingesteld, wachtwoord niet ingesteld, server niet ingesteld, MMSC http/mp.mobiel.kpn/mmsc, MMS proxy = xxxxxxxxx.195 , MMS poort 8080, MCC 204, MNC 12, Verificatie type niet ingesteld, APN Protocol IPv4, Roamingprotocol voor APN , IPv4, APN/in of uitschakelen is uitgegrijsd, Drager niet opgegeven, MNVO type geen, MNVO waarde niet ingesteld.

Ook varianten waarin ik de APN geen naam geeft, de drager GPRS maak, een GID als MNVO type geef werken helaas niet. Blijft mysterieus ..... Maar dank voor je hulp tot zover.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verificatietype moet sowieso op PAP staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie wel voor het meedenken! De oplossing werd uiteindelijk binnen 10 seconden gevonden door Barbara van de Telfort Winkel te Utrecht..... maar ik had ook beter moeten luisteren naar Rens!

- Instellingen
- Kies dan niet Mobiele Netwerken, maar voor Datagebruik
- Deze keuze levert het voorspelbare overzicht op van hoeveel MB je via MOBIEL of WIFI verstuurt.. maar ook nog de optie om de subselectie te maken per providor (mocht je b.v. meerdere sim-cards hebben)... kies dan voor NL Telfort. Behalve meer info over t dataverkeer zelf heb je daar een AAN/UIT switch voor .... mobiele gegevens.... En ja... die staat default uit......

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 812857 op 09-09-2016 17:35 ]

Pagina: 1