Hallo Tweakers,
Afgelopen week heb ik tweedehands een moederbord gekocht, Asus P8Z77-V LX. Leuk moederbord. Echter, ik krijg het voor geen mogelijkheid voor elkaar het geluid werkende te krijgen. Het moederbord heeft onboard 7.1 Realtek ALC887 audiochip. Kan een defect zijn, maar dan vind ik het vreemd dat zowel de front- als de rearaansluiting geen geluid geeft.
Enfin, ik heb besloten een geluidskaart te kopen. Liefst geen USB-model maar eentje die op een PCI(e)-slot gaat.
Ik zoek een geluidskaart.
Ik heb dit component nodig omdat ik het onboard geluid niet werkende krijg. Er blijken veel mensen ditzelfde probleem te hebben, ik heb online nergens de oplossing kunnen vinden. In BIOS staat alles goed. Geluidskaart moet geschikt zijn voor shooters.
Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer €30,-.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet per sé een voorkeur voor een merk, zolang het maar een A merk is. Sweex wil ik in ieder geval niet.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Moederbord: Asus P8Z77-V LX
Processor: Intel i5 3570k
Geheugen: Corsair 2x 4GB cl9 1333Mhz
Videokaart: Sapphire Radeon HD 7850
Voeding: Cooler Master 450W
Koptelefoon: Fatal1ty Gaming headset
Behuizing: Antect ATX formaat
Afgelopen week heb ik tweedehands een moederbord gekocht, Asus P8Z77-V LX. Leuk moederbord. Echter, ik krijg het voor geen mogelijkheid voor elkaar het geluid werkende te krijgen. Het moederbord heeft onboard 7.1 Realtek ALC887 audiochip. Kan een defect zijn, maar dan vind ik het vreemd dat zowel de front- als de rearaansluiting geen geluid geeft.
Enfin, ik heb besloten een geluidskaart te kopen. Liefst geen USB-model maar eentje die op een PCI(e)-slot gaat.
Ik zoek een geluidskaart.
Ik heb dit component nodig omdat ik het onboard geluid niet werkende krijg. Er blijken veel mensen ditzelfde probleem te hebben, ik heb online nergens de oplossing kunnen vinden. In BIOS staat alles goed. Geluidskaart moet geschikt zijn voor shooters.
Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer €30,-.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet per sé een voorkeur voor een merk, zolang het maar een A merk is. Sweex wil ik in ieder geval niet.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Moederbord: Asus P8Z77-V LX
Processor: Intel i5 3570k
Geheugen: Corsair 2x 4GB cl9 1333Mhz
Videokaart: Sapphire Radeon HD 7850
Voeding: Cooler Master 450W
Koptelefoon: Fatal1ty Gaming headset
Behuizing: Antect ATX formaat