Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga voor het eerst een beamer kopen in plaats van een tv.

De beamer wil ik graag gaan gebruiken om films te bekijken en te gamen.

Ik kan een BenQ w500 overnemen voor 150 euro, kan je hier fatsoenlijk op gamen en films kijken of zeggen jullie van investeer net iets meer.

Heel erg bedankt voor het meedenken,

Groetjes Pim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fpjschreuder
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:04
Beste Pim,

Leuke keuze om voor een beamer te gaan! Let wel dat een beamer iets minder geschikt is voor het 'snelle kijken', zoals aan het ontbijt even het nieuws aanzetten. Komt voornamelijk door de grotere maat, en het feit dat het beeld toch het mooiste is als je de gordijnen dicht doet.
Gamen en films kijken is een beamer echter perfect voor.

Allereerst: voor €150,- kun je eigenlijk geen buil vallen, en het was toentertijd (2007) een beamer van circa €1000,-, dus je koopt sowieso geen rommel.
Maarrr, beamer-technologie is énorm vooruit gegaan de afgelopen jaren. De W500 geeft +/- 750 ANSI Lumen (volgens Projectorcentral, die 'm hebben nagemeten), terwijl moderne beamers vaak een specificatie van +/- 2.000-3.000 hebben (meestal moet je van de specificatie wel zo'n 15-40% afhalen, zoek vooral naar reviews of vraag advies!). Makkelijk dus een factor 2 aan licht meer!

Het ligt vooral aan je budget dus. Als €150,- is wat je wil uitgeven, dan is die W500 een hele leuke. Als je wat meer te besteden hebt, heb je vanaf +/- €480,- al een paar hele leuke (Optoma H114 vindt ik zelf heel leuk), en vanaf +/- €680 heb je de W1070 die zowel in contrast, kleur als lichtopbrengst de meeste in die prijscategorie verslaat.

Nieuwe beamers beginnen vanaf +/- €400,- (WXGA), maar zelf zou ik voor Home-Cinema minimaal één stapje hoger zoeken.

Sowieso zou ik altijd éérst langsgaan in een showroom om een beamer te bekijken voor je 'm aanschaft. Misschien heb jij minder eisen dan je in eerste instantie verwacht, of juist hogere eisen! Ik werk zelf bij TheNextShop, we hebben in IJsselstein (vlak onder Utrecht) een beamershowroom.

[ Voor 0% gewijzigd door fpjschreuder op 06-09-2016 15:44 . Reden: Foutje gemaakt in ANSI Lumen getal bij W500, behoorde 750 i.p.v. 900 te zijn. ]

Verwijderd

Hoi hoi,

Ik heb nu al een tijdje de benQ w500 thuis liggen en heb hem nu voor het eerst aangesloten. Ik heb een kabel gekocht om vanaf mijn iPhone naar de beamer te gaan. Dit is via HDMI. Nu heb ik alleen geen geluid erbij. Hoe kan ik zorgen dat ik dit wel heb? Moet ik daarvoor een bepaalde speaker kopen? Of kan ik ook mn draadloze speaker aansluiten? En als ik een speaker moet kopen, waar moet ik hem op aansluiten?(comp1, comp2, video, etc..)