Toon posts:

bsod's na verwisselen batterijtje, wijst naar geheugen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een maand of twee terug het batterijtje van mijn Foxconn A690GM2MA-RS2H heb moeten vervangen is het systeem instabiel. Daarvoor waren er nooit problemen.

Omdat het batterijtje eruit ging is het bios gereset. Voor de instellingen ben ik begonnen met het laden van de optimal defaults.
Toen er crashes kwamen ben ik gaan zoeken naar de juiste instellingen. Dit is wat ze nu zijn:
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/schz73mhp/mem_conf.jpg

De situatie is nu dat het systeem moeilijk opstart, eerst een paar keer vastloopt op een bsod of gewoon niet verder gaat. Als het draait, kan het ook crashen, vooral bij geheugenintensieve klussen. Onder andere memory_management 0x0000001a, maar er komen ook andere meldingen.

Opvallend is dat de crashes lijken toe te nemen, en dat het systeem als het vastloopt bij het opstarten na een tijdje wel doorstart. Daar ga ik al aan een hardware probleem denken, b.v. een defecte condensator. Op het oog is er niets te zien.

Er zitten twee modules Nanya M2Y2G64TU8HD5B-AC in. Zoals gezegd, tot het lege batterijtje heeft het systeem vlekkeloos gewerkt.