Raspberry Pi + externe harde schijf en router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een raspberry pi 3 te kopen maar ik zou graag willen weten of hij datgene kan waar ik hem voor wil gebruiken.

Opzet in woonkamer nu:
- no nonsense tv
- yamaha 5.1 surround receiver
- asus RT-N18U with a external drive
- ATV

Momenteel gebruik ik mijn macbook om de externe harde schijf aan te spreken via de router. Ik heb video's op de externe harde schijf en die spelen niet geheel lekker af. Soms stopt hij zelfs helemaal. Ik zou daarom een raspberry pi hiervoor gebruiken.
Ik heb een aantal vragen:
Kan een raspberry pi wel een externe harde schijf benaderen die HFS+ (mac) geformatteerd is?
Ik heb ergens gelezen dat raspberry pi alleen H.264 video bestanden kan lezen, klopt dit?
Krijg ik problemen met surround geluid bij bestanden met DTS of AC3 geluid?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:46
Om maar met de simpelste dingen te beginnen:
  • De Raspberry kan in hardware standaard alleen H.264 afspelen, maar 75+% van het videomateriaal is in dat formaat. Je zou een MPEG2 key kunnen kopen bij de Raspberry Foundation om nog 5~10% meer aan videomateriaal af te kunnen spelen via de GPU.
  • Qua geluid, DTS en AC3 kunnen via de HDMI poort doorgegeven worden aan de receiver, dus als deze dat kan decoderen dan komt dat helemaal goed. Anders kan de RPi dit ook, maar het kost wel meer CPU cycles.
  • Dan je schijf, als het goed is hangt deze via een protocol als SMB, AFP of FTP aan het netwerk waardoor het bestandssysteem niet meer uitmaakt. Voor de zekerheid zou je de eigenschappen van de schijf kunnen bekijken als deze "open staat" op je Mac. Daar zou je de informatie moeten kunnen vinden over hoe de verbinding met de schijf loopt.