Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk snelheid ondermaats?

Pagina: 1
Acties:

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-11 10:35
Als eerst een headsup: Qua netwerken ben ik niet echt bekwaam :)

De situatie is als volgt, ik heb thuis een technicolor 7200 van Ziggo. Daaraan hangt, via een Cat5 kabel, mijn Freenas systeem en mijn ps4. Via wifi heeft mijn pc verbinding. Ook hangen er, afhankelijk van wie er zijn, nog 3 Android devices aan.

Abbo van ziggo is 50Mbps

Op mijn Nas kon ik altijd bestanden kopiëren met zo'n 50 tot 60 MBps (megabytes). Dit is dus van de ene map op de nas naar een andere map op de nas. Deze mappen zijn dan verschillende netwerk lokaties, dus bijvoorbeeld schijf h en i.
Nu gebeurt dat met slechts 1 tot 3 MBps. Ook downloads via bv Bittorrent gaan erg traag.

Wat er is gebeurt voor de verandering:
mijn nas is een keer opnieuw opgestart.
Ik heb een port forward ingesteld en later weer verwijderd.

Info over mijn setup die volgens mij van belang kan zijn:
*Alle freenas netwerklocaties heb ik ingesteld via freenas en hebben een static ip
*Pc, ps4 en Android devices verkrijgen ip via dhcp. De range heb ik gezet op 100, vanaf 192.168.0.155.
*Als ik mijn router instellingen check, bij clients dan staan alle non wifi clients op 1000Mbps
*Als ik een LAN speed test doe dan kom ik ook op dezelfde snelheden als bij het handmatig kopiëren van een map

Ik hoef niet een kant en klare oplossing (sla hem ook niet af ;) ) maar waar moet ik beginnen met zoeken. Zat zelf te denken om de Technicolor terug te zetten naar fabrieksinstellingen, heeft dit nut?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! Mocht meer info nodig zijn dan kan ik dat vanmiddag nakijken als ik thuis ben!

[ Voor 0% gewijzigd door Mr-E op 05-09-2016 05:45 . Reden: Typo ]

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Mr-E schreef op maandag 05 september 2016 @ 05:42:
Als eerst een headsup: Qua netwerken ben ik niet echt bekwaam :)

Daaraan hangt, via een Cat5 kabel, mijn Freenas systeem en mijn ps4.
Via wifi heeft mijn pc verbinding.

Op mijn Nas kon ik altijd bestanden kopiëren met zo'n 50 tot 60 MBps (megabytes). Dit is dus van de ene map op de nas naar een andere map op de nas. Deze mappen zijn dan verschillende netwerk lokaties, dus bijvoorbeeld schijf h en i.
Nu gebeurt dat met slechts 1 tot 3 MBps. Ook downloads via bv Bittorrent gaan erg traag.
Ik lees 2 belangrijke dingen:
Punt 1: Cat5 kabel. Als dit echt Cat5 is is de uplink van je modem/router naar je NAS al beperkt op 100 Mbit (Mbit, dus niet MByte). Tip: gooi de kabel weg en haal voor enkele euro's een Cat6 kabel.
Punt 2: Data kopieeren van de ene map op de NAS naar een andere map op de NAS heeft in dit geval niets met je netwerk te maken. Het klinkt alsof één of meerdere schijven van je NAS ziek is en op het punt van overlijden staat.

Kijk of je iets van een health check kan draaien op je NAS m.b.t. je schijven.

Mocht je daarna nog steeds problemen hebben met de snelheid kun je je modem/router eenvoudig uitsluiten door even 2 apparaten via een (nieuwe) cat6 kabel aan te sluiten en tussen die 2 apparaten te kopieeren.

Het diagnose proces hoeft natuurlijk niet moeilijk te zijn, maar je moet zaken eerst uit gaan sluiten.

Je internetsnelheid is natuurlijk totaal niet relevant als het gaat om snelheden binnen je eigen netwerk :)

[ Voor 17% gewijzigd door EricNL op 05-09-2016 08:22 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Aansluitend bij EricNL, probeer zoveel mogelijk facotoren weg te nemen bij het troubleshooten. Zet torrents uit en kopieer alleen intern. Dan weet je dat dit met je uplink niets te maken heeft.

Test alle snelheden via kabels, minimaal cat5E (maar als je nu kabels gaat halen, dan zorg je uiteraard voor Cat6)

Begin met een minimale opstelling en dat doe je al door van je NAS naar NAS te kopieren.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:42
Cat5 ondersteunt officieel wel is waar geen gigabit lan, echter als de kabel niet al te lang is werkt dit vaak wel gewoon (gezien je modem waar alles op gigabit snelheid wordt aangegeven lijkt dat hier ook het geval). Maar om evt problemen te voorkomen kun je inderdaad beter met minimaal cat5e (of cat 6) werken.

Intern kopieren op je NAS staat afhankelijk van hoe je het doet los van het netwerk of juist niet. Als je eerst inlogt op je nas interface en dan daar in de nas software de kopieer opdracht geeft, dan gaat het rechtstreeks.

Als je echter gewoon in windows verkenner de kopieer opdracht geeft, dan gaat het 2x over je netwerk (eerst van nas naar je pc en dan weer terug naar je andere map op je nas). Als ik het goed lees zit daar bij jou dus WiFi tussen en dat is waarschijnlijk de reden waarom het traag gaat.

Probeer het eens met een pc die bekabeld op je router is aangesloten. Gaat dat wel goed, dan weet je dat het in de wifi zit. Nog steeds niet goed? koppel dan alles af behalve je nas en pc en test het nog eens.

Je wifi kan je verbeteren door te kijken naar welke kanalen er gebruikt worden (kies een rustig kanaal), echter zeker als het om langere afstanden gaat is een extra accespoint vaak aan te raden. Deze sluit je met een netwerk kabel aan op je modem/router en zend een 2e wifi signaal uit. Ziggo heeft er 1 voor 59 euro (waarop je ook gelijk 4 extra bedrade apparaten aan kan sluiten)

• Mr-E
EricNL schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:19:
[...]

Ik lees 2 belangrijke dingen:
Punt 1: Cat5 kabel. Als dit echt Cat5 is is de uplink van je modem/router naar je NAS al beperkt op 100 Mbit (Mbit, dus niet MByte). Tip: gooi de kabel weg en haal voor enkele euro's een Cat6 kabel.
Punt 2: Data kopieeren van de ene map op de NAS naar een andere map op de NAS heeft in dit geval niets met je netwerk te maken. Het klinkt alsof één of meerdere schijven van je NAS ziek is en op het punt van overlijden staat.

Kijk of je iets van een health check kan draaien op je NAS m.b.t. je schijven.

Mocht je daarna nog steeds problemen hebben met de snelheid kun je je modem/router eenvoudig uitsluiten door even 2 apparaten via een (nieuwe) cat6 kabel aan te sluiten en tussen die 2 apparaten te kopieeren.

Het diagnose proces hoeft natuurlijk niet moeilijk te zijn, maar je moet zaken eerst uit gaan sluiten.

Je internetsnelheid is natuurlijk totaal niet relevant als het gaat om snelheden binnen je eigen netwerk :)
1: ik zal nieuwe kabels bestellen, cat 6
2: ik ga de schijven checken. Zit als het goed is een smart test in freenas als ik me niet vergis.
3: ging er idd van uit dat mijn internetsnelheid niet van belang zou zijn, maar denk vermeld het wel even.

Mocht hier niks uitkomen dan moet ik even kijken of ik 2 andere apparaten kan regelen om te kijken wat dat doet. Bedankt alvast :)
VVV-007 schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:33:
Cat5 ondersteunt officieel wel is waar geen gigabit lan, echter als de kabel niet al te lang is werkt dit vaak wel gewoon (gezien je modem waar alles op gigabit snelheid wordt aangegeven lijkt dat hier ook het geval). Maar om evt problemen te voorkomen kun je inderdaad beter met minimaal cat5e (of cat 6) werken.

Intern kopieren op je NAS staat afhankelijk van hoe je het doet los van het netwerk of juist niet. Als je eerst inlogt op je nas interface en dan daar in de nas software de kopieer opdracht geeft, dan gaat het rechtstreeks.

Als je echter gewoon in windows verkenner de kopieer opdracht geeft, dan gaat het 2x over je netwerk (eerst van nas naar je pc en dan weer terug naar je andere map op je nas). Als ik het goed lees zit daar bij jou dus WiFi tussen en dat is waarschijnlijk de reden waarom het traag gaat.

Probeer het eens met een pc die bekabeld op je router is aangesloten. Gaat dat wel goed, dan weet je dat het in de wifi zit. Nog steeds niet goed? koppel dan alles af behalve je nas en pc en test het nog eens.

Je wifi kan je verbeteren door te kijken naar welke kanalen er gebruikt worden (kies een rustig kanaal), echter zeker als het om langere afstanden gaat is een extra accespoint vaak aan te raden. Deze sluit je met een netwerk kabel aan op je modem/router en zend een 2e wifi signaal uit. Ziggo heeft er 1 voor 59 euro (waarop je ook gelijk 4 extra bedrade apparaten aan kan sluiten)
Ik zit inderdaad op de pc met wifi, en kopieer daar bestanden van de ene naar de andere map. Echter ging dit eerst wel 20x zo snel als nu... en dat vind ik raar. Ik zal de pc eens aansluiten met een kabel en kijken wat ie dan doet. Kan het zijn dat mijn wifi snelheid veranderd is omdat ik de pc via dhcp een ip geef? Zou een static ip beter zijn?

Afstand tussen pc en router is 7 meter, met 2 muren er tussen. Afstanden van de ps4 en nas tot router is 5 meter met Cat5 kabel dus.

Thnx tot zover :)

Edit: 20x zo snel was dus rond de 40MByte per seconde, wat weer rond de 300Mbps is. Dit is de max van een wifi N router dus dat is de kopieer snelheid idd afhankelijk van mijn wifi verbinding, correct?

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Mr-E schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:47:
[...]

Ik zit inderdaad op de pc met wifi, en kopieer daar bestanden van de ene naar de andere map. Echter ging dit eerst wel 20x zo snel als nu... en dat vind ik raar.
Zo gek is dat niet, WiFi is variabel en afhankelijk van de omgeving. Als je buren een nieuwe router of accesspoint hebben kan je daar zomaar last van hebben. Wijziging aan WiFi drivers of het kanaal kan ook vrij stevige veranderingen teweeg brengen.

• Mr-E
johnkeates schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:50:
[...]

Zo gek is dat niet, WiFi is variabel en afhankelijk van de omgeving. Als je buren een nieuwe router of accesspoint hebben kan je daar zomaar last van hebben. Wijziging aan WiFi drivers of het kanaal kan ook vrij stevige veranderingen teweeg brengen.
OK, als ik het zo lees hang ik de pc eerst aan een draadje en doe wat tests daarmee. Zou een powerline dit op kunnen lossen? Anders moet ik gaan boren in mijn vloer en daar heb ik (nog) geen zin in :p

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 13:43
Heeft TS het over CAT5 of cat5E ? De 2e moet namelijk gewoon gigabit doorvoeren.

[ Voor 37% gewijzigd door co2301 op 05-09-2016 09:59 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Mr-E schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:53:
[...]

OK, als ik het zo lees hang ik de pc eerst aan een draadje en doe wat tests daarmee. Zou een powerline dit op kunnen lossen? Anders moet ik gaan boren in mijn vloer en daar heb ik (nog) geen zin in :p
Powerline perfromance is sterk afhankelijk van de groepenverdeling en kwaliteit van de bedrading. Het is meestal betrouwbaarder dan wifi.

Voordat je je schijven gaat controleren, zou ik eerst naar de client kijken. Als je via wifi bestanden aan het kopieren bent geweest heb je in feite je wifi een stresstest gegeven. :) De kans is vele malen groter dat het probleem daar ligt. Als je het vanaf je laptop doet, kun je de test vast met een kabel doen door de laptop tijdelijk in het modem in te pluggen. Dan zie je vanzelf wat de snelheid is. Als die goed is, weet je dat het aan de wifi ligt.

Wifisnelheid kan zeer fluctueren en is lastig om te troubleshooten. Poweradapters kunnen dat probleem oplossen, maar er is maar 1 manier om daar achter te komen en dat is door het aan te schaffen. Echter heb je ook via de poweradapters niet de volledige LAN snelheid tot je beschikking. Gaten boren is uiteindelijk het meest betrouwbaar, maar natuurlijk kun je ook gewoon een lagere snelheid accepteren.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
[...]

Even aan een draadje testen en dan verder gaan lijkt me een goed plan. Daarna kan je altijd nog andere dingen proberen. Powerline adapters werken soms, kwestie van uitproberen. Als ze niet snel kunnen werken op je stroomnet thuis kan je ze terugbrengen.

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
[...]

Heel simpel gesproken is de meest stabiele en snelle netwerkverbinding:
1. Bekabeld (minimaal Cat5e)
2. Niets
3. Niets
4. Niets
5. Niets
6. Powerline / Wifi

Powerline en Wifi zijn beiden afhankelijk van verschillende factoren (ether, kwaliteit stroomnet, etc.). Een bekabelde verbinding heeft, normaliter, weinig last van andere invloeden (er van uitgaande dat je niet in een elektriciteitscentrale woont...).

Natuurlijk, een kabeltje trekken is soms makkelijker gezegd dan gedaan, maar als je echt voor stabiliteit en snelheid wilt gaan kun je liever iets meer moeite steken in het trekken van een kabel dan "aanklooien" met Powerlines of Wifi.

De reden waarom de snelheid "ineens" in is gekakt is vermoedelijk te wijten aan de wifi verbinding. Zoals VVV-007 goed aangaf is er een verschil in kopieeren. Als je dit inderdaad via, bijvoorbeeld, Windows Explorer (drivemappings, etc.) doet loopt de transfer via jouw pc, dus via Wifi. Stel dat jouw PC om wat voor reden dan ook maar een snelheid van 10 Mbit haalt via Wifi naar jouw Technicolor, dan zal de transfer niet boven de 1,25 MB/s uit gaan komen. Zeker een goed advies van VVV-007!

Met een volledige 1 Gbit verbinding zou je in theorie 125 MB/s moeten kunnen overbrengen. Haal hier en daar wat overhead vanaf en je moet wel rond de 100 MB/s uitkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door EricNL op 05-09-2016 10:28 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Mr-E
co2301 schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:58:
Heeft TS het over CAT5 of cat5E ? De 2e moet namelijk gewoon gigabit doorvoeren.
Vanaf morgen is alles cat6 :*). Ik kijk vanmiddag voor de zekerheid even :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hann1BaL schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:01:
[...]

Powerline perfromance is sterk afhankelijk van de groepenverdeling en kwaliteit van de bedrading. Het is meestalsoms betrouwbaarder dan wifi.
LMFTFY :z

Over PLC performance valt vooraf erg weinig te voorspellen. Hangt deels inderdaad af van je bekabeling maar bovenal van gedrag van de apparaten erop in de PLC-frequenties (2-68MHz). Alles van een doodgewone spaarlamp tot een stofzuiger kan de boel verstoren, laat staan een PC voeding (PC aan of uit scheelde bij mij in vorig huis exact 50% throughput).

Belang groepen wordt doorgaans overschat, tenzij je filters tussen de groepen in hebt zitten (zeldzaam) betekent dat puur dat je de afstand moet nemen van stopcontact 1 tot meterkast tot stopcontact 2. Het kan zelfs zijn dat je over twee groepen beter signaal hebt dan op dezelfde groep, als de groep in kwestie nogal vervuild is.

Wat wel enorm uitmaakt is fase - aangezien bij low-end PLC alle signaal over fase-nul gaat, heb je gegarandeerd geen verbinding op andere fase, en zelfs bij high-end MiMo PLC gaat de helft over fase-nul, waardoor je max helft overhoudt. Je wilt dus echt op zelfde fase zitten.
Wat om zelfde reden uitmaakt is aarding. Moderne PLC doet MiMo en werkt zowel over aarde-nul als fase-nul. Althans, doet dat als je daadwerkelijk een (functionerende) randaarde hebt. Zolang alles naar zelfde aardingspunt/pen gaat, kunnen daar signalen overheen. Bijkomend voordeel: grootste deel van potentiele stoorbronnen maakt geen gebruik van aarding, dus deze tweede datapad is meestal een stuk schoner.

Omgekeerd: geen randaarde op een van twee of beide plekken waar je PLC wilt gebruiken, dan zou ik PLC bij voorbaat al afschrijven. Alle legacy-meuk zonder MiMo evenzeer.

Wij hebben ooit trials gedaan bij +-100 mensen. De ene met HomePlug AV 1.1 "500Mbps" zonder MiMo, de ander met G.hn met MiMo (vgl HomePlug AV 2.0 "1200Mbps").

Bij de legacy groep werkte 1/3 naar tevredenheid (nog los van behaalde bandbreedtes), 1/3 had onbruikbaar trage of instabiele verbinding en 1/3 helemaal gene verbinding.
Bij de MiMo groep werkte 95% naar tevredenheid, met slechts 5% onbruikbaar ongeacht reden.

Helaas hebben we geen goede cijfers over behaalde bandbreedtes, alleen over gebruikservaring met toepassingen met relatief lage bitrates (max 12Mbps). Dat deze mensen 95% tevreden waren betekent dus niet dat ze tientallen cq honderden Mbps konden halen.

Goedkoopste MiMo PLC-setjes kosten zo'n EUR 80, dus zo'n goedkope oplossing is dit helemaal niet.
Wifisnelheid kan zeer fluctueren en is lastig om te troubleshooten. Poweradapters kunnen dat probleem oplossen,
Kan, maar je houdt een onbekende factor. Juist voor troubleshooting zou ik zeggen: Ethernetkabel. Al moet je het even dagje dwars door het huis heen leggen (of met je laptop naast de NAS in de meterkast gaan staan met korte kabel), je wilt bij troubleshooting gewoon geen onbekende factoren overhouden.
maar er is maar 1 manier om daar achter te komen en dat is door het aan te schaffen. Echter heb je ook via de poweradapters niet de volledige LAN snelheid tot je beschikking. Gaten boren is uiteindelijk het meest betrouwbaar, maar natuurlijk kun je ook gewoon een lagere snelheid accepteren.
Ik zou sowieso niets aanschaffen en niets boren tot duidelijk is wat het probleem nu echt is.

Als ik deze setup en dit verhaal bekijk denk ik:

1) Probleem throughput zit in eerste instantie intern in de NAS
2) Alleen een niet al te florisante TC7200 voor WiFi is ook niet denderend. Een betere AP (evt ook op betere plek) zou op dat stuk veel kunnen helpen - maar gaat nog steeds niet interne NAS-problemen oplossen.

Oslik blyat! Oslik!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Volgens mij is de strekking van de boodschap vrij hetzelfde: test een kabel. Dan kun je daarna, indien je niet wil boren altijd poweradapters proberen. Garanties heb je niet, liever niet, maar wifi is zeker tussen verschillende verdiepingen in huizen toch vaak wel meer dan problematisch.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou je mappen op je NAS verplaatsen op deze manier? Log dan gewoon in met SSH of gebruik de shell van de webinterface.
Wat je nu doet is alle data overhalen naar het werkgeheugen van je eigen pc en dan weer terug sturen naar de nieuwe map. De data gaat dus volledig via je wireless verbinding en je pc, dat wil je niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Mr-E
Aan allen, het probleem is denk ik boven water.

Bedraad haal ik snelheden van 100 MBps van nas naar pc en tussen de 50 en 85 MBps van de ene nas schijf naar de andere. De wifi is inderdaad het probleem, daarnaast heb ik dus wel cat5e :+

Ik ga denk ik maar een gat boren want het verschil is immens. Iedereen bedankt voor de input! Ook weer veel opgestoken van dit verhaal :*)

• Mr-E
Tsurany schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:55:
Waarom zou je mappen op je NAS verplaatsen op deze manier? Log dan gewoon in met SSH of gebruik de shell van de webinterface.
Wat je nu doet is alle data overhalen naar het werkgeheugen van je eigen pc en dan weer terug sturen naar de nieuwe map. De data gaat dus volledig via je wireless verbinding en je pc, dat wil je niet.
Geen idee dat het anders kon, ik werk enkel met de Windows pc, met netwerklocaties. Ik zal me hier eens in verdiepen, thnx voor de headsup :Y

Verwijderd

En ja, één maal een kabel aangelegd, ben je van alle gezeik af. Het werkt altijd! Ook als je straks een nieuwe modem / router neemt, geen gezeik met "storende buren", 5 GHz, penetratie.....

Regel:

Alle VASTE apparaten (dus die op één plek staan) krijgen een VASTE aansluiting (kabel). Alle MOBIELE apparaten (lees: tablet, telefoons tc...) krijgen WiFi.

Laptops zijn een uitzondering. Als je aan een tafel zit met een laptop, steek dan de UTP kabel erin en zet WiFi uit. Als je op de bank zit, zet dan WiFi aan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup. Komt bij dat als je WiFi boven wilt verbeteren, je alsnog een kabel nodig hebt om de AP te voeden. Dus betere kabel = beter WiFi :)

Oslik blyat! Oslik!

• Mr-E
Alles is op de begane grond hoor! Wat is een AP trouwens?

Heb een 15 meter cat6 kabel besteld voor de pc, binnenkort de kruipruimte maar eens verkennen, ben ik daar ook eens geweest :)

Normaal had ik geen problemen met de wifi, maar nu kan ik niet eens online gamen :( . Speed test van ziggo, op de pc, geeft ook slechts 10 tot 20 Mbit per seconde aan. Dat was eerst echt niet zo! Heb ook gekeken naar de kanalen, maar die zijn optimaal. Krijg volgens de test een score 85/100 voor het kanaal met inssider.

Morgen komt de kabel, nu naar een lange 15mm steenboor op zoek :)

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Even gezocht op 'snelheid netwerk' en kwam hier uit.

Mijn vaste PC geeft bij adapter instellingen een 1,0 Gbps verbinding aan. Mijn synology NAS is ook verbonden aan dat gigabit netwerk. Als ik vanuit windows een bluray van de PC verplaats naar de NAS gaat dit met 11.550 kbytes/s.

Dat zou toch veel sneller moeten als het een gigabit netwerk betreft?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als het alleen aan het netwerk lag, zou het theoretisch met 125 MB/s moeten gaan.
Maar het is de hele keten: jouw schijf, jouw data bus, jouw processor, jou netwerkkaart, jouw netwerk kabel, de switch, de netwerkkabel van je NAS, de netwerk interface van je NAS, de processor van je NAS, de data bus van je NAS, de harde schijf van je NAS

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Ik kom er morgen op terug. 11.550 is 90 mbit, met wat overhead 100mbit. Is me te toevallig. Ik ga morgenavond nieuwe kabels testen en rest dubbelchecken met een kameraad.

Als windows bij adapter instellingen 1,0 Gbps aangeeft, is dat dan de doorvoersnelheid waarmee de pc verbonden is, of gewoon het maximale dat de NIC aankan...

Update: het ligt aan de kabels. Het zijn cat5e's, maar door iemand handmatig geknepen. Denk dat daar iets is misgegaan. Morgen eens opnieuw knijpen...

Update2: en inderdaad, opnieuw geknepen en volledige snelheid.

[ Voor 24% gewijzigd door Vinzzz243 op 24-09-2016 13:57 ]

Pagina: 1