Sinds ik terug van vakantie ben gekomen twee weken geleden heeft mijn PC hele rare kuren vertoond. Wanneer ik een willekeurig iets in Windows doe, dan heeft mijn PC de kans om compleet vast te lopen. Al mijn schermen staan dan vol met blokken (soms worden de schermen één kleur, een scherm zwart, de anderen een willekeurige kleur).Het maakt niet uit wat ik aan het doen ben, als ik een scherm maximaliseer, een UAC popup krijg, de kans om te crashen is er altijd. Wat ik heel apart vind is dat het tot nu toe nog nooit in games is gebeurd, terwijl ik best veel game. Het gebeurt echt alleen wanneer Windows een effect laat zien o.i.d.
In dit plaatje kun je zien wat er precies gebeurd.
...
Dit is mijn hardware:
Er zit nog een Seagate HDD in, niet echt bijzonder interessant lijkt me. Voor de rest heb ik geen aparte hardware aangelosten.
Op het moment draai ik Windows 10 met de Anniversary Update, en nVidia drivers 368.39. Voor de rest draai ik geen aparte applicaties, meer de standaard apps zoals Steam, Chrome, etc. Ik heb de GPU een keer uit mijn PC gehaald en even bekeken, maar aan de buitenkant was er niks geks te zien.
...
Temperaturen zijn normaal, GPU load slaat niet uit tijdens de crash. Ik heb mijn drivers verwijderd via DDU en oude drivers geinstalleerd, dit heeft niet geholpen. Ik heb daarna maar voor de grap Windows opnieuw geinstalleerd, maar het probleem doet zich nog steeds voor. Het gebeurt ook op compleet willekeurige momenten, soms kan ik een dag doorgaan zonder een crash, de dag erop crash ik elke 2 uur.
Ik vrees helaas voor het ergste (RMA'en van de kaart), maar ik wou nog even vragen of iemand hier een mogelijke oplossing voor heeft. Mogelijk ben ik iets vergeten, ik heb dit even snel getypt.
In dit plaatje kun je zien wat er precies gebeurd.
...
Dit is mijn hardware:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed | € 260,- | € 260,- |
| 1 | Asus H97-Pro Gamer | € 169,99 | € 169,99 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 249,- | € 249,- |
| 1 | NZXT H440 Zwart | € 124,50 | € 124,50 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Kingston HyperX Savage HX316C9SRK2/16 | € 80,99 | € 80,99 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 64,80 | € 64,80 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 93,49 | € 93,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.082,72 | |
Er zit nog een Seagate HDD in, niet echt bijzonder interessant lijkt me. Voor de rest heb ik geen aparte hardware aangelosten.
Op het moment draai ik Windows 10 met de Anniversary Update, en nVidia drivers 368.39. Voor de rest draai ik geen aparte applicaties, meer de standaard apps zoals Steam, Chrome, etc. Ik heb de GPU een keer uit mijn PC gehaald en even bekeken, maar aan de buitenkant was er niks geks te zien.
...
Temperaturen zijn normaal, GPU load slaat niet uit tijdens de crash. Ik heb mijn drivers verwijderd via DDU en oude drivers geinstalleerd, dit heeft niet geholpen. Ik heb daarna maar voor de grap Windows opnieuw geinstalleerd, maar het probleem doet zich nog steeds voor. Het gebeurt ook op compleet willekeurige momenten, soms kan ik een dag doorgaan zonder een crash, de dag erop crash ik elke 2 uur.
Ik vrees helaas voor het ergste (RMA'en van de kaart), maar ik wou nog even vragen of iemand hier een mogelijke oplossing voor heeft. Mogelijk ben ik iets vergeten, ik heb dit even snel getypt.