Een bulk aan persoonlijke emails verzenden. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343919

Topicstarter
Hey!

Ik heb een vraagje en ik weet eigenlijk niet of het makkelijk te beantwoorden is. Maar hier komt die.

Wij willen met de vereniging een bingo houden. We willen mensen die lid zijn(en daarbuiten) een bingolot digitaal opsturen. Het maken van een bingolot zal dan ook een persoonlijke zijn.

Nu willen we alle mails in 1 keer naar buiten sturen.

Dus:
ruim 80 mails in 1 keer naar buiten sturen.
Paul krijgt een mail met zijn eigen bingokaart
Marjon krijgt een mail met zijn eigen bingokaart
Jeroen krijgt een mail met zijn eigen bingokaart.

Hoe doen we dat nu eigenlijk het makkelijkst? De bingokaartenzijn het probleem niet. Het probleem ligt bij het feit hoe we alle email in 1 keer naar buiten kunnen sturen met de persoonlijke bingokaart. Een soort van batch. (want hoe ik het nu voor me zie is 80 mailtjes in draft maken en die stuk voor stuk opsturen. Lijkt me onhandig handmatig werk)

Ik zelf werk met Mac OSX 10.11.6. Ik weet niet of dat iets uitmaakt. Hopelijk hebben jullie een oplossing hiervoor!

Cheers

Afroman9

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Je kan bijvoorbeeld Mailchimp (gratis) gebruiken. Als je Office hebt, kun je ook in Word afdruk samenvoegen gebruiken om gepersonaliseerde mails te versturen naar een verzendlijst (bijvoorbeeld een Excel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:12
https://support.office.co...49-4c11-9cff-932c49474705

Mail merge... vanuit, iedergeval, Microsoft Office

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 22:47
Marjon is een jongen?

Maar ontopic, als je osx gebruikt misschien een optie via thunderbird: http://www.hongkiat.com/blog/mass-mail-thunderbird/

Daar kan je zo te zien geen uniek attachment (bingkaart1234.pdf) aan hangen.
Maar wellicht kan je een veld misbruiken om er een uniek url per bingo kaart van te maken? Die elke uniek ontvanger dan weer zelfstandig kan downloaden.

met zoiets: Mail Merge Add-On - Attachments?

Zoiezo dit soort dingen even goed testen binnen beperkt aantal ontvangers, voordat je de echte mails verstuurt.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Vice op 04-09-2016 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Is het de bedoeling dat iedereen een random kaart krijgt of een kaart met hun eigen naam etc. Erop dus 1 bepaalde kaart voor 1 bepaalt persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@orf

Thanks, ik ga eens kijken naar mailchimp hoever we daarmee komen!

@Sebbie

Ga ik eens naar kijken! Hopelijk werkt het ook met diverse attachments.

@The_Vice

Oeps, Marjon is een meid haha. Verkeerd getypt.

Maar die add-ons en Thunderbird ziet er ook veelbelovend uit! Zat al te kijken op Youtube en het internet en wordt telkens gewezen op Gmail, maar dan ben je maar beperkt tot 1 attachment.

@Galinsky

Ja, het is eigenlijk de bedoeling dat iedereen zijn of haar eigen kaart krijgt. Dus precies zoals je zegt.

(Dit gaan we namelijk per email opsturen, en vervolgens online spelen als warmmakertje. De echte Bingo wordt gewoon klassiek roepen en afstrepen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tot heden nog geen tijd gehad om te testen, maar dat ga ik zeker gauw doen! Alvast bedankt voor de reacties, en ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-06 16:01
Misschien even als tip: verstuur dit niet met GMail, Outlook oid. Als (een gedeelte van) je ontvangers bij een publieke dienst zitten en die detecteert een heleboel mail vanaf 1 adres naar verschillende adressen dmv gratis mail gaat de provider wel snel je blocken...
Pagina: 1