Advies muis

Pagina: 1
Acties:

• SickHekker
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-02 16:41
Hallo

Ik zoek wat advies over het kopen van een nieuwe muis, mijn huidige kan er op elk moment mee stoppen
Ik wil rond de 40 euro uitgeven

Ik speel CS:GO(surf) Overwatch, Warthunder, beam ng en Gta 5 en soms rts of moba

Ik vind het belangerijk dat een muis comfortabel is(palm grip), een matte kleur heeft en hij moet bedraad zijn.
Ik heb nu een thrust gxt 152, die is net iets te kort voor mn hand.

Lampjes hoeven niet, vooral niet als ze single color zijn. Rgb mag wel maar dat verwacht ik niet voor deze prijs.

Merkvoorkeur heb ik niet echt, het liefst GEEN thrust en als het maar niet een of ander onbekend merk is

Zelf dacht ik er aan om een Madcatz R.A.T TE te kopen omdat hij een beetje verstelbaar is voorals hij oncomfortabel word waar ik wel eens last van heb
https://tweakers.net/pric...atz-r-punt-at-te-wit.html

Ik heb gehoord dat witte muizen sneller vies worden of valt dat mee?

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door SickHekker op 04-09-2016 23:10 ]

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02 19:59
Geen madcatz halen! Daar heb ik ook spijt van gekregen. ga dan voor logitech g303 of iets in die richting.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 20:55
doebbalapoent11 schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:56:
Geen madcatz halen! Daar heb ik ook spijt van gekregen. ga dan voor logitech g303 of iets in die richting.
waarom heb je er spijt van gekregen? ligt die niet fijn in de hand, of is de kwaliteit brak?

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:42
Het belangrijkste is toch dat de sensor in de muis gewoon goed is. Dan zie je dat iedereen die muizen een beetje serieus neemt toch naar een goede optische sensor kijkt in plaats van naar een laser-sensor. Als ik naar die MadCatz kijk denk ik dat de kosten vooral in het design zitten en niet in de kwaliteit van de sensor.

Voor €40 zou ik zelf heel snel naar de pricewatch: Gigabyte XM300 kijken. Daar zit een 3988 sensor in die gewoon érg goed is. Stabiel, precies, geen acceleration of smoothing, spint niet uit bij snelle bewegingen, gewoon niks op aan te merken.

Naast de sensor is de ergonomie ook belangrijk. Zo houd ik persoonlijk met mijn fingertip-grip, middelgrote handen en een speelstijl waarin ik vaak m'n muis optil meer van kleinere/lichte muizen, maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Op zich is de vorm en de maat van deze Gigabyte redelijk veilig, die zal bij een groot gedeelte van gamers goed aanvoelen.

Maar uiteindelijk blijft een muis vergelijkbaar met een paar schoenen, ze moeten je gewoon goed passen. Je zegt dat je wel eens last hebt dat je muis oncomfortabel wordt, probeer er achter te komen waarom dat zo is. Leg je het liefst je hele handpalm op de muis of laat je liever je pols op je bureau liggen en raak je de muis alleen met je vingers aan?

Neem ook eens een kijkje in het Gamingmuizen [Deel 2] topic, en kijk eens op dit Youtube-kanaal, deze man weet wat een goede muis goed maakt.

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-02 00:57
demonic schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:03:
[...]

waarom heb je er spijt van gekregen? ligt die niet fijn in de hand, of is de kwaliteit brak?
Als je een goede Gamemuis wilt hebben moet je ook eens naar deze kijken.
Corsair Gaming M65

Ik gebruik hem voor mijn werk maar inmiddels heeft ie thuis mijn logitech G9 ook vervangen.
De Madcatz heb ik destijds ook bekeken maar daar konden naar verloop van tijd wat problemen ontstaan met de laser. (als ik het me goed herrinner)

Edit:
Zie net in het Gamingmuizen [Deel 2] topic dat ook van de M65 de sensor niet superhoog staat aangeschreven.
Ik heb er geen problemen mee ervaren maar wel iets om in je beoordeling mee te nemen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Bastie-88 op 05-09-2016 16:16 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Ik gebruik al aantal jaar de Razer DeathAdder. Wat je het beste kunt doen is gewoon naar een winkel gaan waar ze buiten de dozen liggen zodat je even kunt aanvoelen hoe ze in de hand liggen.

Vind deze muis voor zowel casual surfen op het web of FPS-games allebei erg chill!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02 19:59
De madcatz die ik had was wel een leuke gimmick in hoe hij eruit zag, maar het is een wereld van verschil met een zowie ec2-a of equivilent. Je voelt de precisie in de zowie waar de madcatz enkel slecht en onnauwkeurig overkwam

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:42
Nog een keuze kunnen maken?
Pagina: 1