Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

clients op glasmodem wifi kunnen niet op rest van netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 17:36
Mijn vraag
Ik heb een Asus router die ik alleen als wifi punt gebruik. Die ligt op de eerste verdieping. Bij mijn glasvezel modem zit ook een wifi ingebakken. Die staat op begane grond. In het algemeen gebruik ik dat wifi punt alleen voor internet toegang, maar wil sinds kort ook gewoon op mijn LAN dingen kunnen en daar zit nou net een probleem: alle wifi clients op de modem Wifi kunnen niet bij de rest van het netwerk. Ik vermoed een route/vlan scheiding maar kan het niet vinden

Relevante software en hardware die ik gebruik
1. modem van draytek voor glasvezel. 1 ethernet poort voor lan ingebruik. Wifi access point aan. (andere ethernet poort voor iptv, niet relevant denk ik maar noem het toch)
Deze modem verzorgt DHCP binnen gehele LAN.
2. switch boven, die direct op de ethernet poort van draytek zit en nog wat ethernet clients heeft
3. asus router als wifi access (connected met de switch uit 2), wordt dus GEEN wan poort op gebruikt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- 2 clients op wifi van draytek kunnen elkaar prima zien
- clients op wifi van asus hebben ook geen problemen onderling
- ethernet client op switch kan ook geen client op wifi van draytek zien.

Zag een setting in Draytek voor Vlan toewijzing waar de SSID van draytek wifi nog niet bijgevoegd was. Maar dat aanzetten verhielp het zaakje ook niet.

iemand een idee welk component het LAN routering verhaal niet lekker doet of een idee hoe tot een root cause te komen?

alle input is welkom

Alle reacties

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:38

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je geeft geen type van je Draytek, maar ik gok dat ergens een setting voor Wireless Isolation zal zijn

Rail Away!

• dooiedodo
Klopt, maar die staat uit. Zie ook meteen type boven in scherm :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YhB3EuZREeD095WzsabXGva7/thumb.png

ik dacht zelf door deze onderstaande setting, maar aan of uit vinken voor ssid 1 heeft mij geen waarneembaar effect gegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SJ6e6kSp18AtJmTDmUT6n3mX/thumb.png

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11 13:51
Zet alles gewoon eens op hetzelfde vlan, dus alle ports + ssid's

• dooiedodo
ik snap je suggestie wat je wil bereiken, maar ik verwacht dat dan mijn IPTV multicast mijn hele netwerk vol schreeuwt. Ik zal het eens voorzichtig proberen vanavond :)

Verwijderd

Zet eerst alles op één VLAN. Kijk hoer het gaat met multicasts etc.... Als dat écht een probleem veroorzaak, dan doe je de IPTV in een aparte VLAN. Alléén dan voor IPTV.

Ben je klaar.

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:52
dooiedodo schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:24:
ik snap je suggestie wat je wil bereiken, maar ik verwacht dat dan mijn IPTV multicast mijn hele netwerk vol schreeuwt. Ik zal het eens voorzichtig proberen vanavond :)
Sinds KPN / XS4ALL een wijziging heeft aangebracht in de IPTV instellingen, krijgt je IPTV-ontvanger gewoon een IP-adres van de router / dhcp-server in het netwerk. En geloof me, er is geen enkele Broadcast ellende te merken in het netwerk. Ik heb meerdere malen thuis mijn switches gechecked en er totaal geen broadcaststress. En het VLAN voor IPTV is al redelijk losgelaten door de Providers.

The S in IOT stands for security.

• dooiedodo
ow, weet je toevallig of vodafone dezelfde wijziging heeft gedaan?

ik ben er nog niet aan toegekomen, maar zou het inderdaad prettig vinden om alles in hetzelfde netwerk te hebben zodat ik ergens anders in huis gewoon een animo box aan kan knopen zonder routering ellende (heb in eerdere setups wel wat geprobeerd, maar dat werkte naadje kan ik je vertellen).

ben er gisteren nog niet aan toe gekomen, TV was te druk bezet om te onderbreken :)

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49
gebruik je de router boven wel als access point of als router? geen wan poort ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Paradox op 06-09-2016 13:05 ]

Pagina: 1