Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 11:15
Hallo iedereen,

Zoals de titel al zegt sluit de laptop (dell inspiron 7359) af wanneer deze opstart.
De laptop lijkt gewoon te booten en komt voorbij de BIOS/EUFI en laad zelfs windows nog in, maar zo gauw het lockscreen van Windows zichtbaar is sluit Windows zichzelf af.

Ik heb zelf al gegoogled en kan redelijk weinig hierover vinden, bijna alles gaat om het niet booten van Windows en dan een herstart, of dat het met herstarten van Windows niet goed gaat.

Tot nu toe heb ik o.a. geprobeerd om doormiddel van een Windows 10 USB stick -> Problemen oplossen -> opstartherstel uit te voeren. Dit bracht helaas geen oplossing.

Ook het terugzetten van een systeemherstel werkt niet, deze zegt hij niet terug te kunnen zetten. (er zijn 3 aanwezig 1 van een aantal minuten voor het probleem welke is aangemaakt voor een Windows update en 2 die van vorige maand zijn, allen mislukken terug te zetten).

Is er nog een optie om alsnog binnen Windows te geraken of te herstellen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

safe-mode

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
Safe-mode wordt nogal lastig als je niet in Windows zelf kunt komen, dit kan namelijk via msconfig of doormiddel van shift ingedrukt te houden en restarten, maar voor deze 2 opties moet je dus al ingelogd zijn als een user. Ook de optie van f8 indrukken tijdens de boot werkt niet ivm de UEFI.

Ook met de usb stick waarop ik een Windows installatie heb gezet door middel van de media creation tool van Microsoft krijg ik geen optie om Windows in safe-mode te starten.

[ Voor 7% gewijzigd door padrini op 05-09-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19

KrazyJay

Als je echt wanhopig bent, kan je tijdens het herstarten een paar keer de stekker er uit trekken, dan geeft W10 zelf wel aan dat er een opstartherstel moet plaatsvinden, en kom je vanzelf in een leuk menu terecht vanwaaruit je kunt gaan prutsen. De beste manier zal dit niet zijn, maar ach, veel schot lijkt er toch al niet in te zitten. Let wel even op dat je je data kunt beschadigen op jouw disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo gauw het lockscreen zichtbaar is sluit 'ie weer af. Als je vanaf dat moment de shift indrukt, en ingedrukt houdt, wordt dan niet toevallig de safe mode getriggerd?

En heel misschien, ook al zou het niet meer kunnen werken dankzij UEFI, werkt opstarten met F8 ingedrukt alsnog om in safe mode te komen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
DrivinUCrazy schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:55:
Zo gauw het lockscreen zichtbaar is sluit 'ie weer af. Als je vanaf dat moment de shift indrukt, en ingedrukt houdt, wordt dan niet toevallig de safe mode getriggerd?

En heel misschien, ook al zou het niet meer kunnen werken dankzij UEFI, werkt opstarten met F8 ingedrukt alsnog om in safe mode te komen?
De eerste optie is nog het proberen waard, had hier zelf nog niet aan gedacht.
Edit: Dit lijkt niet te werken, lijkt erop dat het specifiek gaat om de combinatie van het indrukken van afsluiten in het startmenu en de shift toets ingedrukt houden

Het indrukken van F8 is een van de eerste dingen welke ik geprobeerd heb, maar bied helaas geen oplossing.
KrazyJay schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:54:
Als je echt wanhopig bent, kan je tijdens het herstarten een paar keer de stekker er uit trekken, dan geeft W10 zelf wel aan dat er een opstartherstel moet plaatsvinden, en kom je vanzelf in een leuk menu terecht vanwaaruit je kunt gaan prutsen. De beste manier zal dit niet zijn, maar ach, veel schot lijkt er toch al niet in te zitten. Let wel even op dat je je data kunt beschadigen op jouw disks.
Wanhopig niet, maar het gaat voornamelijk om de data die erop staat (het is niet mijn laptop).
Daarnaast kan ik de stekker er wel uit trekken, maar het is een laptop, deze zal dus gewoon overschakelen op de accu...
Ook herstart de laptop niet, hij sluit direct af bij het bereiken van het lockscreen en gaat dan uit alsof je zelf afsluit (krijgt netjes afsluiten te zien op het scherm).

[ Voor 48% gewijzigd door padrini op 05-09-2016 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

If all else fails...
Booten vanaf je USB drive (met windows) doorgaan met opnieuw installeren er komt wel een prompt om windows terug te zetten naar standaard waarden en je (persoonlijke) bestanden kunnen bewaard blijven.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

padrini schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:49:
Safe-mode wordt nogal lastig als je niet in Windows zelf kunt komen,
Heb je al eens F8 geprobeerd in te drukken tijdens het opstarten van de laptop, nadat hij door de power on self test is gekomen? :?

EDIT:
Ik moet eerst gaan lezen... 8)7

Andere optie is booten via USB-stick met de Windows Setup erop, volgens mij krijg je dan een menuutje en anders een aantal keer de PC uit- en inschakelen.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 05-09-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
CH40S schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:10:
[...]
Heb je al eens F8 geprobeerd in te drukken tijdens het opstarten van de laptop, nadat hij door de power on self test is gekomen? :?
Ja in elke stage van het opstarten geprobeerd, maar is bekend bij UEFI dat dit niet werkt doordat het OS te snel laad.

Ben nu op het punt van opnieuw instellen van de pc, maar zelfs dit lijkt hij niet te willen doen, krijg hierbij de melding:
Het station waarop Windows is geïnstalleerd is vergrendeld. Ontgrendel het station en probeer het nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
Iedereen bedankt voor het meedenken, uiteindelijk heb ik de bestanden gered van de laptop door middel van een USB stick met daarop Windows 10 geinstalleerd en daarin de C schijf van de laptop benaderd.
Als vervolg stap zal ik de gehele bestaande Windows installatie verwijderen en vervangen voor de door de fabrikant geleverde versie.
Pagina: 1