Hallo Tweakers,
Voor een tijdje al maak ik sites voor klanten van mijn vaders administratiekantoor. Nu wil ik ze thuis bij mij gaan hosten. Dit wil ik doen door meerdere vm's te gebruiken op de servers (ik heb er momenteel 2) om de limieten e.d. in te stellen. Nu gaat het online plaatsen van een eigen test site zonder problemen. Maar na het forwarden naar deze vm kan ik niet nog eens forwarden naar een andere in mijn fritz box 7490.
Nu heb ik allerlij maniere gehoord om dit op te lossen. Ik zou bijvoorbeeld een andere router kunnen nemen, met pfsense/opnsense. Ik zou ook kunnen proberen mijn managed netwerkswitch te gebruiken om de adressen goed door te verwijzen.
Mijn vraag is daarom ook: Hoe kan ik naar jullie mening het beste vm's voor websites op mijn netwerk portforwarden zodat ze allemaal websites kunnen draaien die ook op het internet te zien zijn?
Mijn netwerk:
pricewatch: TP-Link TL-SG108E
pricewatch: AVM FRITZ!Box 7490 Edition International
Server #1
Hp DL380G5
Draait VMware (debian als guest OS)
Server #2
Verder zitten er nog 2 normale pc's op, een tv utp verbinding en een telefoonlijntje
Alvast bedankt
Mvg
Dany
Voor een tijdje al maak ik sites voor klanten van mijn vaders administratiekantoor. Nu wil ik ze thuis bij mij gaan hosten. Dit wil ik doen door meerdere vm's te gebruiken op de servers (ik heb er momenteel 2) om de limieten e.d. in te stellen. Nu gaat het online plaatsen van een eigen test site zonder problemen. Maar na het forwarden naar deze vm kan ik niet nog eens forwarden naar een andere in mijn fritz box 7490.
Nu heb ik allerlij maniere gehoord om dit op te lossen. Ik zou bijvoorbeeld een andere router kunnen nemen, met pfsense/opnsense. Ik zou ook kunnen proberen mijn managed netwerkswitch te gebruiken om de adressen goed door te verwijzen.
Mijn vraag is daarom ook: Hoe kan ik naar jullie mening het beste vm's voor websites op mijn netwerk portforwarden zodat ze allemaal websites kunnen draaien die ook op het internet te zien zijn?
Mijn netwerk:
pricewatch: TP-Link TL-SG108E
pricewatch: AVM FRITZ!Box 7490 Edition International
Server #1
Hp DL380G5
Draait VMware (debian als guest OS)
Server #2
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E5-2630 v3 Boxed | € 703,49 | € 703,49 |
| 1 | Supermicro X10DRi-T Single | € 544,- | € 544,- |
| 2 | WD Black SATA 6Gb/s WD7500BPKX, 750GB | € 64,- | € 128,- |
| 1 | Supermicro SuperChassis 213A-R740LPB | € 851,02 | € 851,02 |
| 1 | Supermicro SNK-P0048AP4 | € 34,50 | € 34,50 |
| 2 | Samsung M393A2G40DB0-CPB | € 87,- | € 174,- |
| 1 | HP Smart Array P410/512 BBWC 2 Int ports | € 456,53 | € 456,53 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.891,54 | |
Verder zitten er nog 2 normale pc's op, een tv utp verbinding en een telefoonlijntje
Alvast bedankt
Mvg
Dany
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke