Beelscherm felheid verminderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interlift
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-02-2024
Hallo,

Ik weet niet onder welke onderwerp topic dit moet maar aangezien het met mijn computer monitor te maken heeft hoop ik dat ik hier goed zit.

Ik heb nu ongeveer 15 maanden een nieuw beeldscherm in gebruik. Het betreft een AOC led-beeldscherm (type G2460F). Ik heb de helderheid op 20 (op een schaal van 100) staan omdat ik het beeld anders te fel vind. Ik heb tijdens normale werkzaamheden op de pc zoals internet en word last van het felheid, al is deze al erg laag. Tijdens gamen heb ik hier echter geen last van, dan is de helderheid prima.

Mijn vraag is hoe ik de felheid nog meer kan verminderen. Wat kan ik bijvoorbeeld meer veranderen aan het beeldscherm dan alleen de helderheid en zijn er programma's die dit probleem kunnen verhelpen zoals https://justgetflux.com.

Alvast bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Je beantwoord je eigen vraag al toch? Met F.lux kun je prima de helderheid terugschroeven. Alt +PgDown volgens mij.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interlift
Klopt maar welk effect heeft dit op de kwaliteit van het gamen bijvoorbeeld? Of is dit te verwaarlozen? Als ik de beeldscherm instellingen aanpas heeft dit denk ik geen invloed, ik weet alleen niet hoe dit ook in combinatie met flux gaat.

[ Voor 39% gewijzigd door Interlift op 04-09-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien zou je het een keer moeten proberen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
Interlift schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:36:
Klopt maar welk effect heeft dit op de kwaliteit van het gamen bijvoorbeeld? Of is dit te verwaarlozen? Als ik de beeldscherm instellingen aanpas heeft dit denk ik geen invloed, ik weet alleen niet hoe dit ook in combinatie met flux gaat.
F.lux geeft volgesmij geen invloed. Heb het zelf geprobeerd. Je kan instellen of je blue light filter wilt gebruiken of niet etc. probeer het eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interlift
Yep, ik ga het n's proberen.
Pagina: 1