Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gebruik gaan maken van dit (https://www.robbshop.nl/z-wave-keypad-met-rfid-compleet) panel voor het in- en uitschakelen van een eigen gebouwd alarmsysteem op basis van z-wave modules.

Op het moment dat ik mijn RFID druppel voor het panel hou dan zie ik dit als een trigger in mijn Fibaro, maar ik kan niet op het panel zien of ik mijn alarm in- of uitschakel. Nu heeft het panel een groen en rood led lapmpje op de printplaat en ik vraag mij af of het mogelijk is om deze led lampjes aan te sturen via bijvoorbeeld een extra binaire sensor of een RGBW module.

Iemand enig idee ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb zelf ook met het betreffende panel gewerkt en kwam al snel tot de conclusie dat het alleen geschikt is voor elektrische deur openers.

Het panel doet alleen een puls, de fibaro zet dat om naar een tijdelijke active/on.. Het panel heeft geen weet van een status en kan dus niet expliciet in of uit schakelen. Er zijn wel rfid paneeltjes die middels een active key ook nog een status mee kunnen geven zoals disable, enable delayed, enable direct, panic etc. Dit geeft ook mogelijkheden tot het inschakelen van zones en zorgt ervoor dat je nooit per ongeluk het alarm in de verkeerde status zet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Het paneel werkt met een Fibaro binary sensor zie ik, die ook twee uitgangen heeft.
Helaas kun je de uitgangen van de Fibaro binary sensor niet aansturen over Z-Wave, deze volgen namelijk de status van de input van de binary sensor. Wel jammer dat Fibaro daarvoor heeft gekozen, want in dit geval zou het ideaal zijn als je de outputs via Z-Wave kon aansturen.

Waarschijnlijk ben je beter af om de Fibaro binary sensor te vervangen door een andere module, van Fibaro of Qubino. Dan heb je inputs, maar ook outputs die je kunt aansturen over Z-Wave.

In je systeem maak je dan een rule: IF alarm = active SET output = On

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 05-09-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPad, heb je enig welke Fibaro / Dubino module ik daarvoor zou moeten gebruiken ? En dan zou ik dus (samen met de nodige elektrotechnische kennis) wel in staat moeten zijn om de LED lampjes aan te sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Ik zou de vraag even voorleggen aan ROBBshop, ik weet zo 123 geen module die 12V kan schakelen. De meesten werken op 230V namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

12v schakelen is geen probleem (http://www.widom.it/en/universal-relay-switch). Mét 12v is wel lastiger te vinden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjulliewel. Ik zal met de tip van DukeBox eens navragen of de mannen van ROBBshop nog iets kunnen betekenen want ik heb zelf de technische kennis niet om te gaan rommelen aan printplaten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ROBBshop adviseert om de RGBW module van Fibaro hiervoor te gebruiken. Wellicht is dit voor een ander forum, maar ik zoek iemand met elektrotechnische kennis die dit uit zou willen zoeken (en uitvoeren).
Pagina: 1