Ondanks mijn PC het nog redelijk doet, ben ik aan het kijken naar een nieuw systeem. Het heeft geen haast, maar wil het liefst binnen nu en een halfjaar een andere PC aanschaffen. De grootste vraag voor mij is: Moet ik wachten tot een nieuwe generatie processoren, of maakt dat niks uit?
Daarnaast vraag ik mezelf af, of ik beter wat huidige componenten kan vervangen - of een totaal nieuwe pc bouwen.
Mijn PC is gebouwd in 2011 en de onderdelen zijn:
- i7-2600K
- AMD Radeon HD 6950
- 8GB RAM (Kan details nergens vinden)
- Asus P8-Z68-V
- 1 TB HDD
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn PC gebruiken voor gamen, het liefst op Very High settings op games als Assassins Creed en Flight Simulator.
Daarnaast zoek ik naar een setup, waarmee ik kan 'multi-tasken'. Ik heb regelmatig bots aan staan voor games, zoals PokemonGO (Ik weet dat er veel mensen hier tegen zijn, maar dit is wat ik leuk vind om te doen - ik misbruik de accounts niet en ik gebruik ze niet voor gyms etc, ik vind het gewoon leuk om te doen). Soms heb ik voor meerdere games een bot aan staan.
Probleem:
Mijn huidige systeem schiet in de stress wanneer ik een game speel (League of Legends) en daarnaast ook mijn PokemonGO bot aan heb staan, skype, teamspeak, spotify en 2-3 browsers. Ik hoop dat mijn nieuwe systeem geen problemen heeft met multi-tasken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer tussen 1.000 en 1.450 euro. Het is een ruime marge, omdat het voor mij vooral belangrijk is dat de PC minimaal 6-7 jaar mee gaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, tenzij jullie adviseren om onderdelen van mijn huidige PC mee te nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder is een lijst te zien waarvan ik denk dat ik het nodig heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil sowieso een Intel Processor, verder maakt het mij weinig uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil best een paar euro extra betalen als dat het systeem stiller maakt. Het is fijn als het energie verbruik enigzins laag is te houden, zolang het niet lijd onder de prestaties. Daarnaast is het fijn als ik over een paar jaar de mogelijkheid heb om componenten te vernieuwen in plaats van een volledig nieuwe pc.
Ga je overklokken?
Ik wil het systeem in het begin niet overklokken, maar in de toekomst wel (na 2 jaar verwacht ik). Dit vooral omdat het de eerste 2 jaar niet nodig zal zijn voor mij.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop een antwoord te krijgen op de volgende vragen:
1. Kan ik beter wachten tot de nieuwe generatie processoren van Intel, of zal het verschil in performance minimaal zijn?
2. Ga ik een duidelijk verschil merken ten opzichte van mijn huidige setup?
3. Is mijn gekozen setup (wishlist) een juiste setup? Alle feedback en kritiek hierop is welkom.
4. Hoeveel Watt voeding heb ik nodig voor deze setup?
Alvast heel erg bedankt voor alle komende reacties en tips!
Daarnaast vraag ik mezelf af, of ik beter wat huidige componenten kan vervangen - of een totaal nieuwe pc bouwen.
Mijn PC is gebouwd in 2011 en de onderdelen zijn:
- i7-2600K
- AMD Radeon HD 6950
- 8GB RAM (Kan details nergens vinden)
- Asus P8-Z68-V
- 1 TB HDD
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn PC gebruiken voor gamen, het liefst op Very High settings op games als Assassins Creed en Flight Simulator.
Daarnaast zoek ik naar een setup, waarmee ik kan 'multi-tasken'. Ik heb regelmatig bots aan staan voor games, zoals PokemonGO (Ik weet dat er veel mensen hier tegen zijn, maar dit is wat ik leuk vind om te doen - ik misbruik de accounts niet en ik gebruik ze niet voor gyms etc, ik vind het gewoon leuk om te doen). Soms heb ik voor meerdere games een bot aan staan.
Probleem:
Mijn huidige systeem schiet in de stress wanneer ik een game speel (League of Legends) en daarnaast ook mijn PokemonGO bot aan heb staan, skype, teamspeak, spotify en 2-3 browsers. Ik hoop dat mijn nieuwe systeem geen problemen heeft met multi-tasken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer tussen 1.000 en 1.450 euro. Het is een ruime marge, omdat het voor mij vooral belangrijk is dat de PC minimaal 6-7 jaar mee gaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, tenzij jullie adviseren om onderdelen van mijn huidige PC mee te nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder is een lijst te zien waarvan ik denk dat ik het nodig heb.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 345,95 | € 345,95 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | € 470,69 | € 470,69 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Zalman Z11 PLUS HF1 | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 21,01 | € 21,01 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14 | € 110,50 | € 110,50 |
| 1 | Antec Edge 650W | € 116,99 | € 116,99 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,83 | € 89,83 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.444,47 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil sowieso een Intel Processor, verder maakt het mij weinig uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil best een paar euro extra betalen als dat het systeem stiller maakt. Het is fijn als het energie verbruik enigzins laag is te houden, zolang het niet lijd onder de prestaties. Daarnaast is het fijn als ik over een paar jaar de mogelijkheid heb om componenten te vernieuwen in plaats van een volledig nieuwe pc.
Ga je overklokken?
Ik wil het systeem in het begin niet overklokken, maar in de toekomst wel (na 2 jaar verwacht ik). Dit vooral omdat het de eerste 2 jaar niet nodig zal zijn voor mij.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop een antwoord te krijgen op de volgende vragen:
1. Kan ik beter wachten tot de nieuwe generatie processoren van Intel, of zal het verschil in performance minimaal zijn?
2. Ga ik een duidelijk verschil merken ten opzichte van mijn huidige setup?
3. Is mijn gekozen setup (wishlist) een juiste setup? Alle feedback en kritiek hierop is welkom.
4. Hoeveel Watt voeding heb ik nodig voor deze setup?
Alvast heel erg bedankt voor alle komende reacties en tips!