Toon posts:

Windows bestanden verwijderd, opnieuw herinstalleren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn vraag
Vandaag had ik volgens mij per ongeluk bestanden verwijdert in de OS mappen van windows. Heb geprobeerd zo snel mogelijk op kruisje te drukken, maar ik weet niet of er al wat was verwijdert.

Deze bestaan uit

$WINDOWS.~BT
Gebruikers
PerfLogs
Program Files
Program Files (x86)
Windows
Windows.old

Nu kon ik niks vinden of dit erg was als er mogelijk wat bestanden waren verwijdert.
Heb voor het geval heel windows opnieuw geïnstalleerd via de instellingen. Maar omdat mogelijk die mappen zijn verwijdert heeft dat dan ook invloed op de herinstallatie?

m.v.g. Valentijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:29:
$WINDOWS.~BT
Gebruikers
PerfLogs
Program Files
Program Files (x86)
Windows
Windows.old
Het is knap dat je sommige mappen als Windows en Gebruikers hebt kunnen verwijderen. Die zouden in gebruik moeten zijn als de PC aan staat en dus niet te verwijderen zijn. Ik vraag me nu af wat je eigenlijk probeerde te doen. Indien je af wil van overbodige bestanden is het veiliger om schijfopruiming te gebruiken.

Een herinstallatie heeft daar geen last van, die doe je namelijk met de Windows media. Daar staat alles op wat Windows nodig heeft om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:34:
[...]

Het is knap dat je sommige mappen als Windows en Gebruikers hebt kunnen verwijderen. Die zouden in gebruik moeten zijn als de PC aan staat en dus niet te verwijderen zijn. Ik vraag me nu af wat je eigenlijk probeerde te doen. Indien je af wil van overbodige bestanden is het veiliger om schijfopruiming te gebruiken.

Een herinstallatie heeft daar geen last van, die doe je namelijk met de Windows media. Daar staat alles op wat Windows nodig heeft om te installeren.
Ja ik probeerde wat te verwijderen (paar fotos) maar had per ongeluk alles geselecteerd, en ben met software niet echt bekent met zulke zaken dus vandaar de vraag. Maar dan weet ik nu dat er niks mis is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:39:
Maar dan weet ik nu dat er niks mis is :P
Dat zou ik niet meteen willen beweren. Je hebt een flink aantal mappen geselecteerd. Er is vast wel iets weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:43:
[...]

Dat zou ik niet meteen willen beweren. Je hebt een flink aantal mappen geselecteerd. Er is vast wel iets weg.
Ja oke maar heb wel windows weer opnieuw geïnstalleerd, en jij zei dat die mappen verwijderen daar geen effect op hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hopelijk heb je een goede backup, want als het verwijderen bij de map Gebruikers is begonnen ben je snel je eigen data kwijt. Dat je het verwijderen annuleert is goed en kan betekenen dat er verders niets van de andere mappen is verwijdert. Maar omdat je direct een nieuwe installatie hebt gedaan, is dat nu niet meer te zeggen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:52:
Hopelijk heb je een goede backup, want als het verwijderen bij de map Gebruikers is begonnen ben je snel je eigen data kwijt. Dat je het verwijderen annuleert is goed en kan betekenen dat er verders niets van de andere mappen is verwijdert. Maar omdat je direct een nieuwe installatie hebt gedaan, is dat nu niet meer te zeggen.
De pc is nog maar een dag oud (dit weekend gebouwd), dus heb er geen waardevolle persoonlijke bestanden op staan, het gaat er mij om dat het besturingsprogramma windows gewoon goed werkt, dat ik daar dus geen problemen mee krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, dan is 't goed. Als je echt twijfelt, kan je altijd nog helemaal opnieuw beginnen door je installatie media te gebruiken en de schijf te formatteren en zo een nieuwe installatie uitvoeren. Maar dat zou niet nodig moeten zijn. Als er iets mis is, had je dat ondertussen wel gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:55:
[...]

De pc is nog maar een dag oud (dit weekend gebouwd), dus heb er geen waardevolle persoonlijke bestanden op staan, het gaat er mij om dat het besturingsprogramma windows gewoon goed werkt, dat ik daar dus geen problemen mee krijg.
Kun je niet gewoon naar prullenbak gaan en de bestanden terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whatson schreef op zondag 04 september 2016 @ 20:05:
[...]

Kun je niet gewoon naar prullenbak gaan en de bestanden terugzetten?
Ja dat had ik ook gedaan maar stonden wel meer mappen in de prullenbak dus wist niet zeker of er wat tussen zat van al die windows mappen. maar daar heb ik nu niks aan omdat ik windows al opnieuw heb geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als je Windows installatie pas een dag oud is zou ik de gok niet nemen en de boel opnieuw installeren. Liever nu dan over 2 maanden erachter komen dat het toch niet goed is, dan kost het veel meer tijd omwille van je bestanden en geinstalleerde programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou ik via de usb een nieuwe windows erop zetten en deze weer opnieuw op de ssd zetten terwijl al op de ssd al een windows staat? of formatteert hij dan uit zichzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je moet zelf de partitie(s) formatteren, anders worden alleen een paar mappen verwijdert voordat de installatie begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus de schijf moet eerst geformatteerd worden door mij om heel windows eraf te halen? Hoe moet dit dan in windows of in de bios? En als het is geformatteerd gewoon het proces doorlopen die ik al had gedaan om windows erop te zetten via usb stick?

Partitie is toch schijf c ofzo of een andere schijf dat ik had gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik heb het volgens mij opgezocht? Klopt het dat je zo clean windows installeerd? Zodat je alle partities verwijdert en nieuwe aanmaakt?

YouTube: How to Format and Clean Install Windows 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je schrijft dat je nog niet zo bekent vent met software, en dat je ondertussen je PC al opnieuw hebt geinstalleerd. Op basis van de lijst die je in je OP hebt staan, lijkt het alsof je je hele C-schijf geselecteerd hebt gehad (en dat voor een paar foto's(??))

Ik raadt je aan om (naast lezen, lezen, lezen) gewoon eens te kijken wat er gebeurd als je een van die mappen weggooit. Wees bereid om je machine een paar keer te herinstalleren, maar ga maar eens kijken hoe alles werkt.
* Jester-NL is uit de periode van windows 98 en heeft dat ontelbare keren gedaan...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu is het alweer 5 dagen later, en heb zoals Jester-NL zitten lezen en proberen, en ben er zelf uitgekomen :D, clean install gedaan en al. Machientje werkt weer goed :D

bedankt allemaal!
Pagina: 1