Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
Beste mede wereldreizigers :)

Mijn vriendin en ik zijn onze droomvakantie aan het boeken en hebben daar jullie hulp bij nodig!
De vliegtickets zijn geboekt (Amsterdam - HongKong - Bali (DenPasar) - Amsterdam voor een whopping 525 euro pp 8)7 ).
Het plan is om een week in HongKong te blijven, een week op Bali en een week op 1 van de Gili eilanden.
HongKong ken ik vrij goed en dat is allemaal al geregeld, bij Bali en Gili heb ik jullie hulp nodig.
Nu is er op internet natuurlijk teveel te vinden, maar ik vertrouw meer op jullie ervaringen.

Wat zouden jullie doen als je een week Bali en een week Gili hebt. Wat zijn absolute must sees op Bali en welk Gili eiland moeten we hebben? (we neigen nu heel erg naar Gili Air vanwege de goede duik mogelijkheden en de rust).
En tips voor de tocht van Bali naar Gili zijn ook zeer welkom :) .

Ik ga niet alles neerplanten wat ik allemaal heb gevonden met Google, want dan wordt het wel een heel eindeloos verhaal :P

Dank!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Heb even de titel voor je gefikst (bli -> bali), maar op deze manier is het wel heel erg een vraag-topic zonder eigen inzet. Je hebt ongetwijfeld een eigen short-list, als je die kunt delen dan kunnen anderen daar makkelijker aanvullingen (of 'verbeteringen') op doen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:32

CeesKees

I rest my Kees

Persoonlijk zou ik de week in Hongkong verkorten.

Daarnaast zou ik zsm beginnen op Gili Trawangan. Daar een duikcursus doen. Lekker feesten, lekker genieten en dan (evt) via Lombok terug naar Bali, om daar met mantaroggen te duiken en nog een paar dagen te chillen in Ubut.

Maar goed, ik ben al vaak in Azië geweest en ook al vaker op Bali.

Hoe heb jij voor dat geld die tickets gevonden trouwens??

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 23:06
Wij zijn een aantal jaar geleden gaan backpacken in Indonesië (Java, Bali en de Gili's) Bali en de Gili's zijn zeker een goede keuze!

Op Bali raad ik aan:
-Bovenal en allereerst, Ubud, super mooie groene omgeving en echt GEWELDIG om daar een mooie fietstocht te maken tussen de rijstvelden
- Karya Botanic Garden, Bedugul, vonden wij heel gaaf, het dorpje erbij is echt mini dus 1 dag is meer dan genoeg om het park te zien (je hebt er ook een tree top wandeling over touwen)
- Lovina (zwarte stranden, dolfijnen, heerlijk rustige omgeving en leuke cafétjes)
- Kuta als je van stappen à la Lloret de Mar houdt (was niet echt ons ding, maar wel een leuke afwisseling)

De reis naar de Gili's doe je het allermakkelijkst via Padangbai, wat overigens ook een schattig vissersplaatsje is met omliggend super mooie lagunes om te zwemmen in de (nogal wilde) zee. Wij hebben daar toen gewoon on the spot een speedboat geboekt en dat was redelijk aan de prijs ( zo rond de 17 euro geloof ik, naja voor Nederlandse begrippen nog goedkoop). Die prijs was trouwens overal exact hetzelfde en er kon niet over worden onderhandeld.

Gili Trawangan hebben wij toen eerst gedaan, is wat groter en wat toeristischer. Maar daarom is er ook meer te doen, meer tripjes en kantoortjes waar je ze kan boeken en meer restaurantjes en veel mensen die paddo's gebruiken op straat (er is daar geen politie). Heel laid back. Daarna zijn we naar Gili Air geweest en daar is het super rustig en relax. Je kunt in een dag het hele eiland rondlopen via het strand en prachtige schelpen vinden. Duiken hebben wij niet gedaan maar het snorkelen mooi vanwege de schildpadden die je kunt zien. Echter is veel koraal kapot door het vissen met dynamiet, dus dat vonden we een beetje tegenvallen (neem waterschoenen mee want lopen (op blote voeten) op dat koraal dat nu het strand vormt is echt moordend).

Als je nog vragen hebt help ik graag verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 20:40
Ik raad het zuiden van Bali af. Heel toeristisch en veel vieze stranden. Ubud is echt heel gaaf, wij hebben daar toen een huisje buiten Ubud tussen de rijstvelden geboekt en vervolgens een scooter gehuurd om ons daar te verplaatsen. Ik ben zelf helaas niet noordelijker gegaan dan Ubud.

Gili Trawangan is heel leuk, ook als je niet van uitgaan houdt, ik kan je daar Aaliku bungalows aanraden. Ze zitten niet direct aan de 'strip' maar net een straatje er achter en dus iets minder druk. Houd wel rekening met een aantal moskeeën trouwens. Die hebben mij een paar keer wakker gekregen.

Ik moet wel zeggen dat je op Gili Trawangang niet heel erg Indonesisch aandoet. Ik moest er veel moeite doen om echt lekker Indonesisch te eten. Hoe dat op de andere Gili's is weet ik niet. Snorkelen aan het strand van Gili T is erg leuk en makkelijk. Er staat een haast constante stroming langs het strand dus als je strand opwaarts loopt kun je gewoon het water in wandelen en je langzaam met de stroming mee laten drijven. Op die manier heb ik echt veel verschillende diersoorten gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door yrew op 04-09-2016 21:04 ]

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 08:12

unclero

MB EQA ftw \o/

Wat is jullie definitie van rust?
Wij hebben met het hele gezin (moeder, broer, zus, ik) vorig jaar kerst in Indonesie gevierd en hebben daarbij ook HK, Bali en Gili aangedaan (naast Lombok en met kerst naar Java).
Bij het uitzoeken zijn we vooral voor natuur&cultuur gegaan, en de afwezigheid van Britse/Australische/Russische/Chinese toeristen.
Bij de eerste leg op Bali zaten we in Sengkidu, heel rustig plaatsje. De enige backpackers die we zagen waren lui die met hun brommertjes gierend verdwaald waren, midden in de nacht, en vroegen of we nog betaalbare overnachting wisten. Die wisten we, daar zaten we zelf. Het hotel was gevuld met Nederlandse pensioengerechtigden (waarvan een aantal ieder jaar terugkwamen om te overwinteren) met her en der een Nederlands gezin. Geen zuip of slemppartijen in de straten. Maar voor een scheet en een knikker kon je met een bootje snorkelen (er waren wat mini-eilandjes voor de kust) of vissen (er wordt dan wel verwacht dat je die avond mee-eet) of luierend genieten van het uitzicht.
Sengkidu ligt ook heerlijk op de route van Denpasar naar Padangbai.

Bij de Gili eilanden zijn we toch voor Gili Meno gegaan. Het rustigste van de drie eilanden. Gili Air is toch een party-eiland, Trawangan net iets minder, dus dan maar Meno. Dat was inderdaad erg rustig, en het leeuwendeel van de aanwezige toeristen waren Indonesische toeristen. Nadeel was dat je voor Gili Meno malariapillen moet slikken. Let wel op dat bij zulke toeristenhotspots het westerse deel van de menukaart vaak beter is dan het indonesische.

De tweede leg op Bali hadden we toch maar diep in de portemonnaie getast, en hadden we een luxe prive-villa gehuurd. Na de ontberingen op Lombok en Gili Meno vonden we wel dat we dat verdiend hadden. :+
Bij de villa inbegrepen zat een privechauffeur als we ergens naartoe wilden, maar voor het eten hoefden we alleen maar even naar de receptie van het villapark te bellen en ze kwamen ter plekke de tafel dekken en het eten opdienen. Villapark lag vlakbij een prachtig natuurpark, waar we niks van gezien hebben omdat we te verknocht waren aan het zwembad. Enige andere toeristen die we zagen was een Australische jonge IT-ondernemer die de villa naast ons (aka: 500 meter verderop) bezat, en een Indonesisch gezin aan de andere kant, wiens SUV een gouden nummerplaat had.

Edit: Hong-Kong zijn we maar 2 dagen gebleven, achteraf gezien ook voldoende, aangezien we op de 1e dag eigenlijk alles wel gezien hadden (handig, zo'n stadstaatje). Nu stond er ook niet veel op onze to-do lijst behalve de lichtshow, wat marktjes, een of ander boedhabeeld, de tram en verder vooral culinaire dingen.

[ Voor 6% gewijzigd door unclero op 19-09-2016 11:54 . Reden: HK vergeten toe te voegen. ]

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Twee weken geleden teruggekomen van een reis naar Bali, Gili Meno, Lombok en Nusa Lembongan.

Op Bali hebben we elke nacht in een ander hotel geslapen en veel gezien en gedaan. Ik vond het zuiden het minste. Juist het noorden en de binnenlanden, het slapen in de kleinere hutjes tussen de rijstvelden, was gaaf. Veel tempels bekeken. Voor ons hebben die tempels niet zo'n betekenis als bij hen, dus dan is het vooral alles eromheen (als die mensen daar offers komen brengen etc.) wat indruk maakt. Na de zoveelste tempel is het misschien wat veel van hetzelfde. Rijstterrassen bij de vulkaan zijn schitterend. In de omgeving van Ubud zijn er ook aangelegd zijn, maar die zijn speciaal voor toeristen. Ze oogsten daar maar een klein deel en als je ertussen wilt lopen vragen ze entree. Dat was lang niet zo indrukwekkend (heb ze beide gezien). Kanoën op twin lake was ook leuk, helemaal stil, er was verder niemand. In het noorden hebben we dolfijnen gespot, supertoeristisch want ze gaan met tientallen bootjes tegelijk erheen. Maar wel erg tof om zo dichtbij te zien.

De boten die je naar andere eilanden brengen hebben meestal geen stijger. Eerste keer konden de schoenen dus uit, je moet door het water. Bij zo'n boottocht moet je dus op slippers gaan. Koffers worden meestal (m.u.v. kleinere bootjes) door een paar gastjes op en van de boot gezet. Een enkele koffer hield het niet droog. Zelf moet je ook met je handbagage door het water. Ik vond het elke keer weer spannend (camera van een paar duizend euro bij). Wij waren naar Gili Meno geweest. Heel mooi en rustig, erg bijzonder. Je kunt daar van de mooie strandjes genieten, snorkelen en ze hebben een paar strandtentjes en eetgelegenheden. Ik was er twee dagen en had er best een dag of wat langer kunnen zijn, maar een week zou ik weer wat te lang vinden. Ik begreep dat Gili T meer een party-eiland is.
Pagina: 1