Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat is een goede laptop voor een leraar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een NaSk leraar en wil een laptop hebben waar ik mijn presentaties op kan maken.
Ook is het tegenwoordig belangrijk als leraar om zelf youtube filmpjes te maken.
Verder moet ik kleine simulatie-programmaatjes kunnen gebruiken.
En in mijn vrije tijd speel ik wel eens online poker, maar speel verder geen spellen op mijn computer.
Wat ik ook graag doe in mijn vrije tijd is met excel enorme berekeningen maken, die soms wel uren duren voordat deze zijn uitgevoerd.

Wat voor mij belangrijk is, is dat het opstarten snel gaat. Dus mijn voorkeur gaat uit naar een SSD, maar ik ga ook heel veel ruimte kwijt zijn met talloze bestanden zoals werkbladen en presentaties. Dus wil ook graag een HDD erbij waar ik dit allemaal op kan zetten.

Zelf had ik een laptop gevonden:
http://www.bcc.nl/compute...n-laptop-e6421-i5(221094)

Maar omdat de verkoper van BCC zei dat deze toch wel traag is, en het merk Medion niet heel betrouwbaar is, raadde hij me dit af.

Zelf ben ik niet goed bij kennis wat betreft de hardware die ik nodig heb. Mijn vraag is vooral wat jullie van die Medion laptop vinden, en of jullie een betere optie voor me hebben. Als zelf een laptop bouwen een betere optie is hoor ik dat ook graag.

Ik heb niet een ruim budget, 700 euro is wel mijn max.

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:51:
Wat voor mij belangrijk is, is dat het opstarten snel gaat. Dus mijn voorkeur gaat uit naar een SSD, maar ik ga ook heel veel ruimte kwijt zijn met talloze bestanden zoals werkbladen en presentaties. Dus wil ook graag een HDD erbij waar ik dit allemaal op kan zetten.
Hoeveel ruimte denk je nodig te hebben? Werkbladen en presentaties nemen toch amper iets in beslag? Als je snel wil opstarten inderdaad sowieso voor een ssd gaan (en anno 2016 eigenlijk wel een must).

Die medion zou ik sowieso niet doen omdat er een geweldig slecht scherm inzit, je moet toch minstens kijken voor full hd scherm. Kijk eens in de pricewatch, kan je al wat selecteren wat binnen je budget zit.

Die excel berekeningen die zo lang duren zullen er niet op verbeteren met een nieuwe laptop, vermoedelijk probeer je dingen te doen waar excel gewoon niet goed in is.

Als je leerkracht bent zou ik kijken naar
- batterijduur (tenzij je in elk lokaal gemakkelijk kan opladen)
- voldoende usb-aansluitingen (zodat er zeker nog iets vrij is na aansluiten van een pointer)
- heb je in elk lokaal goede wifi? anders laptop met een ethernet-aansluiting nemen
- draagbaarheid (niet te zwaar)
- aansluiting voor beamer

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Zoveel eisen en uiteraard een mini budget. :)

Hoeveel is veel opslag bij jou? Kan je niet een externe harde schijf gebruiken? Als je goede kwaliteit filmpjes wil maken zou ik niet de ingebouwde cheap-ass webcam gebruiken. Zelfs op de beste laptops zijn die ronduit matig qua beeldkwaliteit.

Berekeningen die uren duren is ook moeilijk in te schatten, we hebben geen idee wat voor hardware je nu hebt. Indien die zwaar verouderd is zal elke nieuwe laptop sneller zijn.

Enige wat lijkt op die Medion maar in de PW voor die prijs is deze Acer: pricewatch: Acer Aspire E5-575-37FS

Vroeger was de kwaliteit van Acer machines niet best. Geen idee of dat nu anders is.

Deze HP is ook niet gek: pricewatch: HP 250 G5 W4N92EA

Je zal enkel een externe schijf moeten kopen als je meer dan 256GB aan data wil opslaan.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:40
Hou rekening met veel ruimte voor ruw materiaal voor video. Als ik iets opneem, dan is het ruwe materiaal soms 10GB per week.

Verder: koop een externe microfoon. Ik heb goede ervaringen met het merk Røde.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Heeft de school geen voorraad Dell Latitudes meer?

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de tips,
Diedx, ja daar hou ik zeker rekening mee, daarom wilde ik ook liefst een TB harde schijf erbij.
Jeroen3, mijn school heeft niks, (nog net een lokaal met een dak en stoelen)
CMD-Snake, heel erg bedankt voor deze suggesties. Ik zit er heel erg aan te denken om die hp te nemen met een externe harde schijf.
Zou graag van iemand willen horen wat de minpunten zijn van deze laptop.

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-11 15:13
Beetje filteren op een snelle processor, aardige opslagcapaciteit, minimaal full-hd en max 700 euro kom ik uit op deze keuzes:

https://tweakers.net/cate...hSQlGtTLPypiQKR2JJPumbbfg

Als de de Medion laat afvallen heb je best veel computer als je de Acer kiest, al vindt niet iedereen een Acer een A-merk (heb geen ervaringen hiermee)
Pagina: 1