Advies gevraagd voor aankoop Game PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben op zoek naar een game PC en ik denk dat ik jullie hulp wel kan gebruiken.
Momenteel game ik op een PS4 maar ik zou graag ook games op een pc willen spelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk mijn PC gaan gebruiken voor het spelen van games, zoals CS:GO, GTA, Battlefield etc., maar ook voor bijv. internetten en schoolwerk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf te denken aan tussen de 700 en 800 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb nog geen game PC gehad.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon de standaard onderdelen. Ik zou overigens wel graag een stille PC willen hebben die niet al te veel geluid maakt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeur voor merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou dus graag games willen spelen zoals CS:GO, H1Z1, Battlefield etc, Ik gebruik momenteel een full HD beeldscherm en ik zou ook graag de mogelijkheid willen hebben om 2 á 3 beeldschermen op de computer aan te willen sluiten. Ook zou ik graag een zo stil mogelijke PC willen hebben. Ik zou dus ook wellicht een GOEDE koeler erin willen plaatsen, indien dit nodig is.

Ga je overklokken?
Nee, dit was ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al een beetje rondgekeken met iemand die er al wat verstand van heeft en ben uiteindelijk op de volgende onderdelen gekomen, ik zou graag wat advies willen krijgen zodat ik eventueel aanpassingen kan doen aan de onderdelen hieronder.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,95€ 181,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,95€ 53,95
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 233,51€ 233,51
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Supermicro GS50-000R€ 39,-€ 39,-
1Crucial CT8G4DFD8213€ 34,50€ 34,50
1Corsair CX450M€ 52,-€ 52,-
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,-€ 69,-
Totaal€ 711,41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Niet veel op aan te merken. Heb alleen slechte ervaringen met Seagate HDD's al 3 defecten meegemaakt. Daarom zou ik kiezen voor pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

Voor de rest strik erom en bestellen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 22:40
Als je een stille pc wil zou je eventueel kunnen kiezen voor een aftermarket koeler zoals een pricewatch: be quiet! Pure Rock pricewatch: Scythe Kotetsu pricewatch: Arctic Freezer i32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Volgens de specificaties van de behuizing zitten er 3 fans bij de kast. Ik zie echter minder aansluitingen voor deze fans op mijn moederbord, klopt dit?
Ook heb ik besloten om waarschijnlijk een 500gb ssd te nemen ipv een 1tb hdd en een 250gb ssd. Ik denk dat dit voldoende zal zijn.
Ik heb 2 500gb ssd's gezien in de pricewatch namelijk:
Samsung 750 EVO (retail) 500GB
Samsung 850 EVO 500GB
Nu is de vraag, wat is het verschil tussen deze 2, aangezien het prijsverschil 30eur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 15:26

J8S

Eigenlijk het enige verschil tussenbeide SSD's zijn de wat langzamere lees- en schrijfsnelheden. Niet tot nauwelijks merkbaar in dagelijks gebruik. Ik zou dan ook voor de 750 EVO kiezen.

Jouw moederbord heeft inderdaad maar 2 casefan aansluitingen. Dit kun je makkelijk oplossen door bijvoorbeeld een kabeltje te kopen wat 1 aansluiting splitst in 2 aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even een beetje research gedaan en kwam erachter dat videokaarten nog redelijk veel geluid maken. Ik zou eigenlijk ook het liefst een zo stil mogelijke computer willen hebben. Nu is de vraag, welke videokaart voldoet aan mijn eisen? Ik zou het liefst dus een videokaart willen hebben die redelijk stil is maar waarmee je wel goed games op hoge fps kunt spelen. Mijn eerste voorkeur ging uit naar de rx 470 van MSI. Echter las ik in een artikel dat deze videokaart tijdens het gamen minimaal 40db aan geluid produceert, wat naar mijn mening aardig veel is. Ook zijn er nog niet zoveel reviews te vinden van deze videokaart, dus ik weet nou ook niet echt goed of hij in de praktijk ook deze geluidsproductie heeft. Ik las dat de MSI GTX 970 4G wel aardig stil is, maar dit is dan weer een oude generatie videokaarten en deze scoorde ook niet echt goed in de test qua geluidsproductie, nog slechter dan de rx 470 zelfs. Ik zou het liefst niet meer dan 250 euro aan een videokaart uit willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 15:26

J8S

Over het algemeen zijn MSI kaarten als ik het goed zeg vrij stil. 9 van de 10 tests op het internet slaan overigens nergens op en moet je ook vooral niet te veel waarde aan hechten. Als je aan het gamen bent heb je toch vrij vaak een headset op of het geluid wat harder staan, dus ik zou me er niet al te veel zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:00:
Ik heb nog even een beetje research gedaan en kwam erachter dat videokaarten nog redelijk veel geluid maken. Ik zou eigenlijk ook het liefst een zo stil mogelijke computer willen hebben. Nu is de vraag, welke videokaart voldoet aan mijn eisen? Ik zou het liefst dus een videokaart willen hebben die redelijk stil is maar waarmee je wel goed games op hoge fps kunt spelen. Mijn eerste voorkeur ging uit naar de rx 470 van MSI. Echter las ik in een artikel dat deze videokaart tijdens het gamen minimaal 40db aan geluid produceert, wat naar mijn mening aardig veel is. Ook zijn er nog niet zoveel reviews te vinden van deze videokaart, dus ik weet nou ook niet echt goed of hij in de praktijk ook deze geluidsproductie heeft. Ik las dat de MSI GTX 970 4G wel aardig stil is, maar dit is dan weer een oude generatie videokaarten en deze scoorde ook niet echt goed in de test qua geluidsproductie, nog slechter dan de rx 470 zelfs. Ik zou het liefst niet meer dan 250 euro aan een videokaart uit willen geven.
Waar haal je die db waarden vandaan? Alleen het aantal decibel zegt helemaal niets. De ene test dit vanaf 2cm afstand en de ander weer vanaf een paar meter.

Guru3D komt uit op 37 db onder load:
http://www.guru3d.com/art...aming_x_8gb_review,8.html

Kitguru maakt mijns inziens een meer realistische meting:
http://www.kitguru.net/co...70-gaming-x-8g-review/27/

34dba vanaf 1 meter afstand. En ook niet iedere kaart klinkt hetzelfde bij een bepaald aantal decibel, de ene kaart weer prettiger dan de andere.

Maar de MSI Twin Frozr koelers zijn altijd aardig stil en gaan ook pas vanaf 60 graden celsius draaien. Gewoon tijdens internetten en andere simpele taken kom je hier niet aan (of de airflow van je kast moet heel beroerd zijn) en zal dan dus zo goed als altijd uit staan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:13:
[...]

Waar haal je die db waarden vandaan? Alleen het aantal decibel zegt helemaal niets. De ene test dit vanaf 2cm afstand en de ander weer vanaf een paar meter.
Een test op tweakers liet deze db waarden zien. Ik kan deze test momenteel even niet vinden.
Maar de MSI Twin Frozr koelers zijn altijd aardig stil en gaan ook pas vanaf 60 graden celsius draaien. Gewoon tijdens internetten en andere simpele taken kom je hier niet aan (of de airflow van je kast moet heel beroerd zijn) en zal dan dus zo goed als altijd uit staan.
Ja, ik deed even research en kwam erachter dat de nieuwe generatie videokaarten van MSI (rx 4xx, gtx 1xxx) gebruik maken van Twin Frozr 6, waardoor de koeling goed is en de geluidsproductie lager dan bij andere videokaarten. Onder de 60 graden draaien de ventilatoren uberhaupt niet. Als ik bijv. een game als battlefield 1 speel, hoe warm kan mijn videokaart dan worden? Ik neem aan dat hij dan wel die grens van 60 graden overscheid waardoor de ventilatoren aangaan.

Verder neem ik waarschijnlijk deze behuizing:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 39,-

Heeft deze behuizing een goede airflow zodat de lucht makkelijk getransporteerd kan worden? Ik zie dit nergens staan bij de specificaties.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 179,-€ 179,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 53,95€ 53,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G€ 266,50€ 266,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,10€ 44,10
1Crucial CT8G4DFD8213€ 34,50€ 34,50
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 125,95€ 125,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 795,95

Dit worden dus waarschijnlijk de componenten die ik ga gebruiken. Heeft iemand hier nog advies over om evt. geld te besparen? Of heeft iemand nog advies over hoe ik deze pc evt. nog stiller kan krijgen?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2016 20:36 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerlijk gezegd snap ik je punt voor wat betreft dB niet echt als je die behuizing neemt. Als je dan toch gesteld bent op wat extra stilte, heb je meer aan een behuizing met fatsoenlijk dempend materiaal. Een simpele case van 40 euro gaat je dat niet leveren...

Verwijderd

Topicstarter
Het leek me opzich wel een goede behuizing, en hij was ook een van de goedkoopste.
Verder staat er ook niet echt bij of behuizingen een goede airflow hebben. Het word dus moeilijk om een behuizing te vinden die de lucht goed door de behuizing laat gaan. Heb je misschien advies over behuizingen die een goede airflow hebben en die weinig geluid produceren?

Verwijderd

br00ky schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:45:
Eerlijk gezegd snap ik je punt voor wat betreft dB niet echt als je die behuizing neemt. Als je dan toch gesteld bent op wat extra stilte, heb je meer aan een behuizing met fatsoenlijk dempend materiaal. Een simpele case van 40 euro gaat je dat niet leveren...
Zo simpel is die case niet. Of het een prijsfout is van Azerty weet ik niet, je krijgt hem wel thuis geleverd voor €39,- waar je bij de eerstvolgende shop het dubbele kwijt bent. Voor die prijs krijg je erg veel terug. Bouwkwaliteit, gebruikte materialen (zelfs een geborsteld aluminium front), airflow en ruimte zijn allemaal top. Het is niet de stilste case met de 3 standaard pwm fans welke natuurlijk niet allemaal gebruikt hoeven worden voor een systeem met i5 en RX 470.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:56:
[...]

Zo simpel is die case niet. Of het een prijsfout is van Azerty weet ik niet, je krijgt hem wel thuis geleverd voor €39,- waar je bij de eerstvolgende shop het dubbele kwijt bent. Voor die prijs krijg je erg veel terug. Bouwkwaliteit, gebruikte materialen (zelfs een geborsteld aluminium front), airflow en ruimte zijn allemaal top. Het is niet de stilste case met de 3 standaard pwm fans welke natuurlijk niet allemaal gebruikt hoeven worden voor een systeem met i5 en RX 470.
Als ik in plaats van de 3 standaard fans, een aantal fans koop met een lage geluidsproductie (10-20db) is dit probleem dan opgelost? Of zou dit niet veel nut hebben?

Verwijderd

De fans zijn pwm geregeld. Koop een fansplitter pricewatch: Akasa PWM fan splitter en sluit daarmee één intake- en één outtakefan aan op de ene sys fan header op het moederbord. Stel de fans in op een laag toerental en ze zijn nauwelijks te horen terwijl ze dan nog voldoende lucht verplaatsen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:56:
[...]
Bouwkwaliteit, gebruikte materialen (zelfs een geborsteld aluminium front), airflow en ruimte zijn allemaal top.
Allemaal prima natuurlijk, maar als TS "neuzelt" over een paar dB, zou ik juist naar gedempte cases kijken. Deze build is nu imo net per se een hele stille build (maar ook niet erg luid overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:17:
[...]

Allemaal prima natuurlijk, maar als TS "neuzelt" over een paar dB, zou ik juist naar gedempte cases kijken. Deze build is nu imo net per se een hele stille build (maar ook niet erg luid overigens).
Zou je mij misschien kunnen vertellen wat er dan bijv. niet stil is aan de componenten. En welke componenten zou ik dan hiervoor in de plaats moeten nemen? En welke cases maken gebruik van gedempt materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Meestal is het de grafische kaart die het meeste geluid maakt, gevolgd door de harde schijf, die het meeste irritante geluid maakt (maar niet het hardste). Maar die laatste heb je al weggelaten.
Veel mensen maken ook de fout om de case fans veel te hard te laten draaien, danwel veel te veel case fans in te bouwen. Je hebt een energie zuinige pc: deze produceert weinig warmte en met de (meestal) 2 standaardfans ben je al klaar.

Kast met een deurtje voorzien van geluiddempend materiaal scheelt echt wel.

Verder, als je gaat gamen zal de temperatuur van de cpu, graka binnenkant kast en voeding stijgen, en zullen de fans harder gaan draaien. Dus meer geluid. Maar tegelijkertijd zullen je speakers in game ook heel veel geluid maken. Dus dan maakt het "geraas" van je game pc toch niet meer zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb expres gekozen voor een grafische kaart van MSI omdat deze kaarten gebruik maken van zogehete Twin Frozr 6, waardoor de ventilatoren van de grafische kaart pas gaan draaien bij een temperatuur boven de 60 graden. Als ik bijv. CS:GO speel, hoe warm word de grafische kaart dan? Ik neem toch wel aan boven de 60 graden.

Harde schijf heb ik inderdaad weggelaten mede omdat deze veel geluid maakt, maar ook omdat een SSD veel sneller is en ik denk dat ik voorlopig wel genoeg zal hebben aan 500gb.

Kan je instellen met een programma of iets dergelijks hoe hard je de case fans laat draaien?

Welke kasten maken gebruik van geluiddempend materiaal?

Overigens heb ik het geluid tijdens het gamen nooit hard aanstaan. Dit probleem heb ik ook bij mijn playstation. Als ik bijv. BO3 aan het spelen ben op mijn playstation 4, vind ik het echt bijzonder storend omdat mijn playstation 4 nogal veel geluid maakt, dit wil ik dus graag voorkomen als ik ga gamen op een PC. Ook begrijp ik natuurlijk wel dat een playstation 4 in het algemeen al meer geluid maakt dan een PC, omdat een playstation lang niet zo goed gekoeld kan worden als een PC, omdat de behuizing veel kleiner is.

Ook las ik dat de ventilatoren van de CX450M niet aangaan zolang je niet meer dan 300 watt verbruikt. Kan je ergens berekenen hoeveel je PC in totaal verbruikt als je bijv. aan het gamen bent?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 11:16 ]

Pagina: 1