Ik heb ongeveer een jaar geleden een nieuwe pc in elkaar gezet en alles doet het naar behoren. Toch is er een probleempje, met name de inrichting binnen de kast (Cooler Master N200) en de bereikbaarheid van de componenten. Ik gebruik een µATX moederbord (ASRock H170M Pro4) met daarboven een Scythe Mugen 4 gemonteerd. Met name de Tower CPU cooler en de ruimte in de Cooler Master N200 ervaar ik als een slechte combinatie, mede omdat het moederbord vrij hoog gemonteerd dient te worden. Het geheugen, de bekabeling van de Optical Drive en SSD zijn moeilijk of zelfs niet bereikbaar en bij het vervangen/upgraden van het geheugen dient het gehele moederbord gedemonteerd en uit de kast verwijderd te worden, omdat de fanbeugels van de towercooler ook moeilijk/niet bereikbaar zijn.
Ik zal sowieso nog een keer het moederbord moeten demonteren, omdat de Scythe Mugen 4 nog gemonteerd is met de oude 'Skylake gevaarlijke' schroeven en om het cable management beter te regelen. Het leek mij een kans om meteen de onderdelen in een ruimere kast te liften zodat ik in de toekomst beter bij mijn onderdelen kan komen. Met name de ruimte aan de bovenzijde van de kast (bereikbaarheid van de fanbeugels aan de tower) en de ruimte tussen het moederbord en de optical drive bays/ssd trays zoek ik verbetering ten opzichte van de Cooler Master N200. Daarnaast heeft de Cooler Master geen cable management hole voor de 8-pins CPU voedingskabel en deze loopt dus dwars door de kast heen.
Relevante hardware die ik momenteel gebruik
Wat ik al gevonden heb
Mijn oog viel op de Corsair Carbide 200R. Ik heb al diverse video's en foto's bekeken maar ik wordt er niet veel wijzer van of met name de ruimte aan de bovenkant ruimer is dan de Cooler Master N200, en of de ruimte genoeg is om de fans van de Mugen 4 te monteren en demonteren zonder het gehele moederbord uit de kast te demonteren. Wel ben ik erachter gekomen dat de case een cable management hole heeft voor de 8pins CPU voedingskabel.
Mijn vraag
Hebben jullie ervaring met de Corsair Carbide 200R in combinatie met het gebruik van een grote tower cooler, zoals de Mugen 4, op een µATX moederbord. En zo ja: Biedt het de ruimte om makkelijk bij de componenten te komen zoals de fanbeugels van de cpu tower zodat het RAM-geheugen makkelijker te bereiken is. Ik sta open voor andere kasten, zolang deze geen deurtje heeft. Mijn budget is ongeveer 65-70 euro.
Alvast bedankt voor de gegeven informatie.
Ik zal sowieso nog een keer het moederbord moeten demonteren, omdat de Scythe Mugen 4 nog gemonteerd is met de oude 'Skylake gevaarlijke' schroeven en om het cable management beter te regelen. Het leek mij een kans om meteen de onderdelen in een ruimere kast te liften zodat ik in de toekomst beter bij mijn onderdelen kan komen. Met name de ruimte aan de bovenzijde van de kast (bereikbaarheid van de fanbeugels aan de tower) en de ruimte tussen het moederbord en de optical drive bays/ssd trays zoek ik verbetering ten opzichte van de Cooler Master N200. Daarnaast heeft de Cooler Master geen cable management hole voor de 8-pins CPU voedingskabel en deze loopt dus dwars door de kast heen.
Relevante hardware die ik momenteel gebruik
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 230,- | € 230,- |
1 | ASRock H170M Pro4 | € 91,50 | € 91,50 |
1 | MSI N660 TF 2GD5/OC | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Re 4, 500GB | € 78,06 | € 78,06 |
1 | Cooler Master N200 Closed | € 43,95 | € 43,95 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 39,95 | € 39,95 |
1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 42,29 | € 42,29 |
1 | Cooler Master B500 ver.2 | € 45,30 | € 45,30 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,83 | € 89,83 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 660,88 |
Wat ik al gevonden heb
Mijn oog viel op de Corsair Carbide 200R. Ik heb al diverse video's en foto's bekeken maar ik wordt er niet veel wijzer van of met name de ruimte aan de bovenkant ruimer is dan de Cooler Master N200, en of de ruimte genoeg is om de fans van de Mugen 4 te monteren en demonteren zonder het gehele moederbord uit de kast te demonteren. Wel ben ik erachter gekomen dat de case een cable management hole heeft voor de 8pins CPU voedingskabel.
Mijn vraag
Hebben jullie ervaring met de Corsair Carbide 200R in combinatie met het gebruik van een grote tower cooler, zoals de Mugen 4, op een µATX moederbord. En zo ja: Biedt het de ruimte om makkelijk bij de componenten te komen zoals de fanbeugels van de cpu tower zodat het RAM-geheugen makkelijker te bereiken is. Ik sta open voor andere kasten, zolang deze geen deurtje heeft. Mijn budget is ongeveer 65-70 euro.
Alvast bedankt voor de gegeven informatie.