Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Op nieuwe Medion Akoya E2215T MD60198 is van het ene op het andere moment ineens de wireless adapter verdwenen... Gisteravond werkte wi-fi nog prima, vanochtend aangezet en de wireless adapter wordt niet gevonden in adapter settings onderdeel van control panel en ook niet in apparaatbeheer. Er zit ook geen fysieke schakelaar op voor wi-fi uitschakelen / vliegtuigstand en er is ook geen keyboard shortcut voor (voor zover ik kon vinden). Als je in het systeemvak op het netwerkverbinding icoontje klikt staat de vliegtuigstand ook niet aan.

Vervolgens eerst geprobeerd om de wireless driver te repareren, zonder effect. Vervolgens volledig verwijderd, nieuwste versie gedownload van Intel website en die geïnstalleerd, ook zonder effect.

Hebben jullie enig idee in welke richting ik dit zou moeten zoeken? Hoe waarschijnlijk is het dat dit een fysiek probleem is? (hardware stuk, of op één of andere manier slecht contact / losgeraakt)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke adapter hebben we het over?

Zou het kunnen dat het een Ralink/Mediatek geval is? Er is nogal wat gedoe geweest rondom hun drivers en de Win10 Anniversary update (zie o.a. http://www.tenforums.com/...ersary-update-woes-2.html ). Feit dat het na afsluiten en opnieuw opstarten gebeurde wijst wel richting update oid.

Je zou kunnen kijken of een restore van je OS tot voor gisteren iets scheelt. Zo ja, ga eens op zoek naar nieuwe drivers voor de NIC (evt op site van de chipsetvendor als de module vendor niets heeft).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Intel Dual Band Wireless-AC 3165. Maar probleem is waarschijnlijk los contactje of zo, want was er mee terug gegaan naar de winkel en toen deed hij het daar ineens weer:
NIC stond weer in apparaatbeheer en er kon weer verbonden worden met draadloze netwerken. Doordat het werkte wilde de winkel er ook niks mee doen.

Nu werkt alleen de ingebouwde microfoon weer niet... zelfde verhaal, wordt nergens gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:26
Hoi.

Oud topic, ik weet het, maar ik vond het niet nodig om voor mijn vraag over deze laptop een nieuw draadje te openen.

TS zegt dat zijn probleem met internet er wel eens aan kan liggen dat er qua hardware iets mis is. Zelf heb ik ook een clean installatie van Windows op de laptop gezet (vorige week gekocht) en ook ik zie helemaal niks bij adapters staan. Geen internet, geen bluetooth, niks.

Nu ben ik er op zichzelf blij mee. Ik wil deze laptop gebruiken om helemaal airgapped te zijn van internet? Waarom? Ik wil er belangrijke informatie op opslaan. Nu geeft TS aan dat hij vermoedt dat het wel eens aan het hardware kon liggen dat hij geen internet had. TS, weet jij toevallig waar de netwerkkaart zich bevindt? Ik zou deze graag geheel loskoppelen van het moederbord.

Ik heb de achterkant van de laptop er al af gehad, maar ik kan de netwerkkaart helaas niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankzzz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:31
Hier net de e2221t gekocht wat volgens mij een zeer vergelijkbaar apparaat is.
Na de creator's update van windows was ook zomaar de wireless adapter weg. Nog niets kunnen vinden.
Geprobeerd :
- drivers opnieuw installeren, zowel van Medion als van Intel direct. Geen resultaat, blijft weg uit device manager
- windows update teruggezet. Geen resultaat
- bios uitgeplozen, niks gevonden

Hoopte hier te vinden wat de oplossing was, maar hopen dat het spontaan opgelost is dus.
Verder loopt de support via Medion nog, maar dat duurt wel even.

Als jullie nog iets weten om te proberen houd ik me aanbevolen.