Vraag

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-01 15:27
Ik ben opzoek naar een mooie goed werkende mediaspeler die draait op Android TV (dus niet de standaard android software).

Een Shield vind ik eigenlijk te duur, zeker omdat ik geen 4K televisie heb, en ook nog niet van plan ben om er 1 te kopen.
Het belangrijkste vind ik dat het er mooi uitziet en soepeltjes werkt.

Ik gebruik voornamelijk Plex wat op mijn NAS draait.
Ook gebruik ik veel YouTube en Netflix.
Af en toe gebruik ik ook nog wat andere cast apps, maar wil vooral 100% Plex ondersteuning.

Ik heb al een Chromecast, maar ik wil gewoon een strak ontwerp en toch wil ik wat spelen met de apps die Android TV zou hebben.

Zat al te kijken naar een Xiaomi Mi Box, maar volgens mij is die nergens leverbaar.
Kan je Android TV ook soepel laten draaien op een Raspberry Pie?

...

Beste antwoord (via itsmemax op 18-09-2016 14:44)

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-01 14:53
Als je de schield te duur vind zou ik gaan kijken naar een.

http://www.mi.com/en/mibox/

of

https://www.android.com/tv/nexus-player/

Worden beide geleverd met android TV (dus geen phone os)

[ Voor 17% gewijzigd door Ruudox op 18-09-2016 09:18 ]

Alle reacties

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-01 13:34
Ik heb exact hetzelfde. Ik wil voor mijn nichtje een settopbox kopen op basis van Android TV... Ik kan moeilijk vinden wat nou daadwerkelijk Android TV draait...

Apple Certified Worden

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 19:45

seninha

god's right foot

Ik heb zelf een Nvidei Shield en bevalt uitstekend.
Maar als je die te duur vind kan je ook een Minix nemen. Ze hebben verschillende types die heel goed hun werk doen.

Deze video heb ik toen bekeken voor ik de Nvidia kocht

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • Beste antwoord

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-01 14:53
Als je de schield te duur vind zou ik gaan kijken naar een.

http://www.mi.com/en/mibox/

of

https://www.android.com/tv/nexus-player/

Worden beide geleverd met android TV (dus geen phone os)

[ Voor 17% gewijzigd door Ruudox op 18-09-2016 09:18 ]

• Zwarteziel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:22
Toevallig heb ik een paar weken geleden de relatief goedkope MXIII-G 4K (16GB variant, met Android 5.1) laten overkomen uit China. Kostte ongeveer 40 euro met wat kortingscoupons. Ik vond het niet erg om een model uit 2015 te kopen, zolang (zo redeneerde ik) de hardware maar stabiel en snel is, er zowel wifi als ethernet-connectiviteit op zit en de box standaard om kan gaan met een boel codecs.

Het pakketje kwam vorige week aan en ik ben er heel erg tevreden mee. Netflix kijken, Kodi klikken, emulators draaien etc. etc. alles gaat soepel. Het minst tevreden ben ik over a). de standaard launcher. (deze is functioneel, maar lelijk en gelukkig eenvoudig te vervangen) en b). de bijgeleverde afstandbediening (deze werkt, maar toch maar bluetooth toetsenbordje met mousepad aan gekoppeld).

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 08:49

klaaz

it's me!

Zwarteziel schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:00:
Toevallig heb ik een paar weken geleden de relatief goedkope MXIII-G 4K (16GB variant, met Android 5.1) laten overkomen uit China. Kostte ongeveer 40 euro met wat kortingscoupons. Ik vond het niet erg om een model uit 2015 te kopen, zolang (zo redeneerde ik) de hardware maar stabiel en snel is, er zowel wifi als ethernet-connectiviteit op zit en de box standaard om kan gaan met een boel codecs.

Het pakketje kwam vorige week aan en ik ben er heel erg tevreden mee. Netflix kijken, Kodi klikken, emulators draaien etc. etc. alles gaat soepel. Het minst tevreden ben ik over a). de standaard launcher. (deze is functioneel, maar lelijk en gelukkig eenvoudig te vervangen) en b). de bijgeleverde afstandbediening (deze werkt, maar toch maar bluetooth toetsenbordje met mousepad aan gekoppeld).
Dit is het probleem. De topicstarter vraagt om genuine Android TV boxen. Deze draaien namelijk als enige de officiële Netflix app omdat het hier een min of meer gesloten systeem betreft (Minder risico op piraterij). De markt is echter al besmet met de term Android TV welke op allerlei apparaten wordt gebruikt die enige vorm van Android gebruiken.

Google heeft dit niet goed ingeschat en had beter een meer unieke naam kunnen gebruiken voor haar Android TV OS.

Ik ben ook op zoek naar een Android TV. Ik speel geen games waardoor de dure Shield af valt. De MI box Android TV valt af omdat deze geen ethernet aansluiting heeft. Voor mij is het puur een vervanging van mijn TV's smart functionaliteit (Samsung EU8000 oid) waarbij de Netflix app erg summier is en de youtube app regelmatig vastloopt tijdens het afspelen. Voor Kodi heb ik een HTPC met LibreElec (Waar Netflix niet op werkt).

Dit lijkt op zich een prima optie: http://www.techradar.com/...r-forge-tv-1277807/review Maar helaas geen fysieke afstandbediening.

[ Voor 4% gewijzigd door klaaz op 31-01-2017 10:00 . Reden: Toevoeging link ]

Pagina: 1