Hallo allemaal,
Ik wil graag zo spoedig mogelijk mijn pc een update geven, maar ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn. De volgende producten heb ik al
- AMD Fx-6100 boxed processor
- Msi 760gm-p23 moederbord
- 8 gb ddr3 geheugen
- 450 watt corsair voeding
- Cooler Master elite 431 behuizing.
Ik heb zelf al wat zitten snuffelen, maar heb er te weinig verstand van om er een goed samenwerkend systeem van te maken. Bij het moederbord staat er dat het SATA 300 ondersteunt, maar de schijf die ik uit had gezocht was weer SATA 600. Geen idee of dit dan compatibel met elkaar is. Hiervoor maak ik graag gebruik van jullie hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gaat gebruikt worden voor simpele games, zoals counterstrike. Hele zware games zullen er op kort termijn niet op worden gespeeld. Daarnaast zal hij fungeren als schoolcomputer, waar office veel open zal staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is €500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het liefst zo veel mogelijk van de componenten die ik al heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 3,5 inch 1TB harde schijf
- SSD 120gb voor windows en vee gebruikte programma's
- Videokaart
- Wellicht nieuw moederbord als deze erg verouderd is
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een goed werkend systeem willen hebben, waar ik af en toe een spelletje zoals counterstrike, call of duty of battlefield op zou kunnen spelen.
Alvast bedankt!
Thijs
Ik wil graag zo spoedig mogelijk mijn pc een update geven, maar ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn. De volgende producten heb ik al
- AMD Fx-6100 boxed processor
- Msi 760gm-p23 moederbord
- 8 gb ddr3 geheugen
- 450 watt corsair voeding
- Cooler Master elite 431 behuizing.
Ik heb zelf al wat zitten snuffelen, maar heb er te weinig verstand van om er een goed samenwerkend systeem van te maken. Bij het moederbord staat er dat het SATA 300 ondersteunt, maar de schijf die ik uit had gezocht was weer SATA 600. Geen idee of dit dan compatibel met elkaar is. Hiervoor maak ik graag gebruik van jullie hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gaat gebruikt worden voor simpele games, zoals counterstrike. Hele zware games zullen er op kort termijn niet op worden gespeeld. Daarnaast zal hij fungeren als schoolcomputer, waar office veel open zal staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is €500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het liefst zo veel mogelijk van de componenten die ik al heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 3,5 inch 1TB harde schijf
- SSD 120gb voor windows en vee gebruikte programma's
- Videokaart
- Wellicht nieuw moederbord als deze erg verouderd is
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een goed werkend systeem willen hebben, waar ik af en toe een spelletje zoals counterstrike, call of duty of battlefield op zou kunnen spelen.
Alvast bedankt!
Thijs